name | autoweek.cz

Nová Toyota RAV4

Nová Toyota RAV4

19.02.2013 | Antonín Matějka | Aktuality

Japonská Toyota představí v evropské premiéře na Ženevském autosalonu novou, v pořadí již čtvrtou generaci svého bestselleru RAV4.

Novinka zaujme svým kompaktním, agilním designem karoserie a moderně řešeným interiérem s velkorysým prostorem pro cestující na předních i zadních sedadlech. Oproti předchozí generaci je nová Toyota RAV4 delší, širší a nižší (+205/+30/-25 mm) a zároveň si uchovává maximální praktičnost a všestrannost, kterou zákazníci od kompaktních SUV očekávají. Zadní sedadla lze sklopit do roviny s podlahou zavazadelníku bez nutnosti odklápět či demontovat sedáky nebo opěrky hlavy.

Zadní sedadla lze rozdělit v poměru 60:40 s ohledem na maximální všestrannost, přičemž každou tuto část lze sklápět nezávisle. Délka zavazadlového prostoru narostla na 1 025 mm a objem pro zavazadla se zvětšil na 547 litrů. Velikost schránky pod podlahou se rovněž zvětšila o 49 litrů z 51 na 100 litrů (se sadou na opravu pneumatiky). Výklopná záď, dosud otevíraná do strany, má nyní uchycení v horní části a lze ji vyklápět směrem vzhůru i elektricky (výbava na přání). Otvor zavazadelníku se chlubí pozoruhodně nízkým prahem (jen 645 mm) a rovněž velkorysou šířkou, která činí 1158 mm.

Nabídka pohonných jednotek pro západoevropské trhy nyní zahrnuje zážehový motor 2,0 l Valvematic o výkonu 151 k (111 kW), nový vznětový motor 2,0 l D-4D o výkonu 124 k (91 kW) a výkonnější vznětový motor 2,2 l D-4D o výkonu 150 k (110 kW).

 

Nabídka pohonných jednotek pro Západní Evropu (včetně ČR)

Motor

k DIN (kW)

Typ pohonu

Převodovka

2,0 Valvematic

151 (111)

AWD

6MT

2,0 Valvematic

151 (111)

AWD

Multidrive S

2,0 D-4D

124 (91)

Pohon předních kol (FWD)

6MT

2,2 D-4D

150 (110)

AWD

6MT

2,2 D-4D

150 (110)

AWD

6AT

 

Nová Toyota RAV4 je vybavena integrovaným systémem DYNAMIC DRIVE (s novým režimem Sport), který koordinuje spolupráci nového systému dynamického řízení točivého momentu AWD, systému řízení stability vozu (VSC) a elektrického posilovače řízení (EPS).

Systém dynamické řízení točivého momentu AWD nyní automaticky přenáší hnací moment na zadní kola nejen v okamžiku, kdy se na kluzkém povrchu začínají protáčet přední kola (jako u Toyoty RAV4 třetí generace), ale vždy, když je zaznamenána nedotáčivost při průjezdu zatáčkou na silnici. Výsledkem je celkové zvýšení agility a jízdních schopností vozidla při cestování po asfaltových i nezpevněných cestách. Pokud je aktivován režim Sport, hnací moment se začne přenášet na zadní kola ještě před vznikem nedotáčivosti. Systém dynamického řízení točivého momentu AWD od okamžiku otočení volantem zajišťuje regulace přenosu hnacího momentu, kdy se automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 90:10 v zájmu lepšího průjezdu zatáčkou díky přenosu trakčních sil dozadu. Pokud systém skutečně zaznamená nedotáčivost, automaticky se zvýší přenos točivého momentu na zadní kola až na 50 % (pomocí nové zpětné vazby sledující rychlost stáčení), čímž se ještě zlepší boční záběr předních kol.