name | autoweek.cz
Nová továrna Škoda Auto mimo ČR?
06.11.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Volkswagen hledá řešení pro svůj výrobní závod v Emdenu. Místo přesunu výroby Škody Superb by se tam měly vyrábět elektromobily a pro výrobu vozů značky Škoda by se mohla postavit nová továrna, ovšem nikoliv v České republice, ale v Bulharsku nebo Turecku.
Podle německého deníku Handelsblatt Volkswagen zvažuje možnost proměnit továrny v Emdenu a v Hannoveru na výrobu vozidel s elektrickým pohonem a pro značku Škoda hledá zcela jiné řešení.
Volkswagen v současné době v Emdenu vyrábí vozy modelové řady Passat, jenže segment sedanů střední třídy trpí dramatickým poklesem zájmu kupujících, protože ti přesouvají svůj zájem k SUV. To vyvolává obavy o budoucnosti továrny. V Emdenu pracuje 9000 zaměstnanců. Odboráři v Německu proto tlačí na vedení koncernu, aby do Emdenu přesunulo výrobu Škody Superb ze závodu v Kvasinách, který má naopak problém zvládat rostoucí zájem o tam vyráběné modely. Část výrobní kapacity v Emdenu by se mohla dát k dispozici i značce Porsche, která má rovněž problém s nedostatečnou výrobní kapacitou. Další zvažované řešení - vyrábět v Emdenu SUV pro severoamerický trh - naráží na nebezpečí zavedení cel na auta dovážená do USA z EU.
Automobilka se připravuje na urychlení výroby a prodeje automobilů s elektrickým pohonem souběžně se snahou, aby vozidla se spalovacími motory splnila přísnější emisní standardy a měřicí metodiky, které byly zavedeny v důsledku skandálu s podváděním při měření emisí ze vznětových motorů. Volkswagen už od roku 2020 začne vyrábět elektromobily řady I.D. na bázi platformy MEB vyrábět ve Cvikově (9000 zaměstnanců), ale pro tato vozidla a elektromobily značek Audi a Seat bude potřebovat další výrobní závod. Přestavba továrny v Emdenu, která ovšem přijde na několik miliard eur, se proto nabízí jako řešení.
Volkswagen hledá i využití výrobního závodu na užitková auta v Hannoveru, kde 10 000 zaměstnanců vyrábí Transportery, Caddy a Amaroky. V létě Volkswagen uzavřel dohodu s Fordem o spolupráci při výrobě lehkých užitkových vozidel. Ford už svou výrobu užitkových vozidel řad Transit přesunul z Evropy do Turecka. Nedávno oba partneři tuto dohodu rozšířili o spolupráci na vývoji a výrobě automobilů s elektrickým pohonem a autonomním řízením.
Handelsblatt také uvedl, že koncernové vedení při hledání řešení nedostatečné výrobní kapacity společnosti Škoda Auto přezkoumá plány na výstavbu nové továrny pro výrobu automobilů značky Škoda mimo Českou republiku. Vedení Škoda Auto se brání přesunu výroby Superbu do Emdenu kvůli zvýšení nákladů a tím i poklesu ziskovosti. Proto preferuje možnost výstavby nového závodu na jihovýchodě Evropy. Handelsblatt uvádí jako zákulisní informaci z vedení koncernu možnost umístění továrny v Bulharsku nebo Turecku.
Rozhodnutí padne během jednání koncernového vedení o revidování firemní strategie, které se uskuteční 16. listopadu.
Volkswagen v současné době v Emdenu vyrábí vozy modelové řady Passat, jenže segment sedanů střední třídy trpí dramatickým poklesem zájmu kupujících, protože ti přesouvají svůj zájem k SUV. To vyvolává obavy o budoucnosti továrny. V Emdenu pracuje 9000 zaměstnanců. Odboráři v Německu proto tlačí na vedení koncernu, aby do Emdenu přesunulo výrobu Škody Superb ze závodu v Kvasinách, který má naopak problém zvládat rostoucí zájem o tam vyráběné modely. Část výrobní kapacity v Emdenu by se mohla dát k dispozici i značce Porsche, která má rovněž problém s nedostatečnou výrobní kapacitou. Další zvažované řešení - vyrábět v Emdenu SUV pro severoamerický trh - naráží na nebezpečí zavedení cel na auta dovážená do USA z EU.
Automobilka se připravuje na urychlení výroby a prodeje automobilů s elektrickým pohonem souběžně se snahou, aby vozidla se spalovacími motory splnila přísnější emisní standardy a měřicí metodiky, které byly zavedeny v důsledku skandálu s podváděním při měření emisí ze vznětových motorů. Volkswagen už od roku 2020 začne vyrábět elektromobily řady I.D. na bázi platformy MEB vyrábět ve Cvikově (9000 zaměstnanců), ale pro tato vozidla a elektromobily značek Audi a Seat bude potřebovat další výrobní závod. Přestavba továrny v Emdenu, která ovšem přijde na několik miliard eur, se proto nabízí jako řešení.
Volkswagen hledá i využití výrobního závodu na užitková auta v Hannoveru, kde 10 000 zaměstnanců vyrábí Transportery, Caddy a Amaroky. V létě Volkswagen uzavřel dohodu s Fordem o spolupráci při výrobě lehkých užitkových vozidel. Ford už svou výrobu užitkových vozidel řad Transit přesunul z Evropy do Turecka. Nedávno oba partneři tuto dohodu rozšířili o spolupráci na vývoji a výrobě automobilů s elektrickým pohonem a autonomním řízením.
Handelsblatt také uvedl, že koncernové vedení při hledání řešení nedostatečné výrobní kapacity společnosti Škoda Auto přezkoumá plány na výstavbu nové továrny pro výrobu automobilů značky Škoda mimo Českou republiku. Vedení Škoda Auto se brání přesunu výroby Superbu do Emdenu kvůli zvýšení nákladů a tím i poklesu ziskovosti. Proto preferuje možnost výstavby nového závodu na jihovýchodě Evropy. Handelsblatt uvádí jako zákulisní informaci z vedení koncernu možnost umístění továrny v Bulharsku nebo Turecku.
Rozhodnutí padne během jednání koncernového vedení o revidování firemní strategie, které se uskuteční 16. listopadu.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz