name | autoweek.cz

Nová Škoda Kushaq pro Indii

Nová Škoda Kushaq pro Indii

25.01.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

První sériový vůz postavený na platformě MQB-A0-IN, vyvinuté společností Škoda Auto speciálně pro indický trh byl navržen aby maximálně vyhověl požadavkům zákazníků z indických velkoměst. Indickému trhu kraluje místní výrobce Maruti se svými malými vozy.
Modelem Kushaq Škoda Auto uvádí na indický trh zcela nové kompaktní SUV. Jde o první sériový vůz postavený na modulární platformě MQB-A0-IN. Jedná se o verzi modulární platformy MQB koncernu VW, která byla společností Škoda Auto speciálně upravena pro indický trh. Tuto platformu budou na indickém trhu využívat i další čtyři kompaktní modely koncernu VW - dva se značkou Volkswagen a dva se značkou Škoda.
 
Nová Škoda Kushaq bude mít premiéru v březnu 2021 v Indii. Přinese na indické poměry nadstandardně vysokou úroveň komfortu a bezpečnosti i nejmodernější systémy infotainmentu.
 
Indický trh - vloni propad o 16,5 %
V roce 2020 bylo v Indii, která má více než 1,3 miliardy obyvatel, se vloni prodalo 2,47 milionu nových aut. Indický trh meziročně poklesl o 16,5 %, takže celoroční prodej byl nejnižší od roku 2011. Z hlediska značek dominující domácí Maruti Suzuki přes ztrátu 18,4 % zvýšilo tržní podíl o 1,4 %. Následoval Hyundai (-16 %), který získal podíl o 1 %. Tata naopak ztratila podíl o 0,2 % když poklesla o 23,4 %. Hvězdou roku byla Kia, která zaujala růstem o 208,3 % a postoupila o pět míst vzhůru. Naopak následující Mahindra vykázala největší ztrátu o 50,7 % a pokles o dvě místa. Toyota ztratila 31,8 %, následují Renault (-8, 3%) a o tři místa se propadnuvší Honda (-47,6 %). Desítku nejúspěšnějších značek uzavírají Ford (-37,8 %), který ztratil jednu pozici, zatímco čínské MG poskočilo o tři místa, když získalo 73,9 %. Škoda zákazníkům dodala 10 900 vozů (-27,9 %).
 
Nejprodávanějším vozidlem bylo Maruti Swift (-16,2 %) se 160 765 prodanými vozy a posunem o dvě místa, čímž předstihla Maruti Alto, která ztratila 26 % s prodejem 154 076 nových vozů. Maruti Baleno (-16,2 %) hlásí 153 986 prodaných vozů.
 
Kushaq: sázka na moderní techniku
Představením vozu Kushaq vstupuje Škoda Auto na indickém subkontinentu poprvé do rychle rostoucího segmentu kompaktních SUV. Po vozech Kodiaq a Karoq se jedná o třetí SUV nabízené v Indii. Díky dlouhému rozvoru 2651 mm, robustnímu vzhledu a velkým kolům vypadá opticky větší. Nabízí variabilní prostorný interiér pro pět cestujících a velký zavazadlový prostor. V závislosti na výbavovém stupni může mít ve standardní výbavě LED přední světlomety a LED světla pro denní svícení. Zpětná a brzdová světla jsou vybavena výraznými LED diodami.
 
Pro nový vůz s pohonem předních kol budou na výběr zážehové motory TSI se zdvihovým objemem 1,0 a 1,5 l v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou, šestistupňovou automatickou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG.
 
Škoda Auto vede koncernovou ofenzivu
Od června 2018 zodpovídá Škoda Auto v rámci projektu India 2.0 za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém subkontinentu. Cílem tohoto projektu je dlouhodobé posílení pozice společnosti Škoda Auto a koncernu Volkswagen na indickém trhu výrazným rozšířením nabídky vozů v objemovém segmentu. V rámci tohoto projektu investuje koncern Volkswagen celkem jednu miliardu eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje kompaktních SUV a liftbacků. Škoda Auto spravuje v Indii také aktivity značek Audi, Porsche a Lamborghini. Od října 2019 řídí Škoda Auto společnost Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL), která vznikla sloučením tří bývalých samostatných společností a která zastřešuje všechny lokální aktivity koncernu Volkswagen.
 
Nový Kushaq, stejně jako další připravované velkosériové modely, využívá modulární platformu MQB-A0-IN, která se vyvíjí v Indii. Splňuje nové, přísnější bezpečnostní a emisní normy platné v Indii. U nových vozů je plánována vysoká úroveň lokální výroby, která bude dosahovat 95 %. Technický vývoj probíhá v Technologickém centru v Púně, které bylo otevřeno v lednu 2019. Velkou roli při vývoji platformy MQB-A0-IN sehrál tým 250 indických inženýrů. Jejich technologické znalosti a znalost místního trhu umožňují cíleně a rychleji reagovat na měnící se potřeby indických zákazníků.
 
Začátek nové éry
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, uvedl: „Novým vozem Škoda Kushaq zahajuje automobilka Škoda na indickém subkontinentu novou éru. V rámci projektu India 2.0 zodpovídá společnost Škoda Auto za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu. Modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů značek Škoda a Volkswagen zahajuje právě Škoda Kushaq. Všechny modely jsou postaveny na modulární platformě MQB-A0-IN, kterou společnost Škoda Auto upravila speciálně pro potřeby indického trhu. Jsem si jist, že tento model přesvědčí indické zákazníky.“
 
Gurpratap Boparai, generální ředitel společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited, dodal: „Představení nového vozu Škoda Kushaq je první z několika premiér vozů v rámci projektu India 2.0. Tento model byl vyvinut v Indii s ohledem na sofistikované a náročné požadavky zákazníků. Jsme hrdi na to, že v budoucnu budou představeny další vozy postavené na specifické indické platformě MQB A0-IN. Škoda Kushaq byl vyvinut s využitím rozsáhlých znalostí indického trhu a byl upraven tak, aby nabízel vysokou hodnotu při zachování kvality typické pro značku Škoda.“