name | autoweek.cz

Nová Kia Ceed na český trh

Nová Kia Ceed na český trh

28.08.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Třetí generace nejúspěšnějšího modelu automobilky Kia na českém trhu přichází do prodeje s bohatou základní výbavou a cenou od 379 980 Kč za verzi hatchback s motorem 1,4 CVVT/74 kW (100 k).
Společnost Kia Motors Czech zahájila prodej třetí generace svého modelu Ceed s karoserií hatchback a kombi Sportswagon. Stejně jako předchozí dvě generace i nová byla od základu včetně designu navržena v Evropě (konkrétně v R&D centru v Rüsselsheimu a designovém centru ve Frankfurtu s dolaďováním podvozku na Severní smyčce Nürburgringu) a v Evropě se také (v Žilině na Slovensku) vyrábí.
 
Nástupce úspěšných dvou generací
Před 12 lety Kia modelem cee´d odstartovala proměnu ve vnímání značky v Evropě. Tehdy šlo o první model, na nějž Kia začala poskytovat sedmiletou tovární záruku na prvních 150 000 km. Od zahájení výroby první generace v prosinci roku 2006 bylo vyrobeno přes 1,3 milionu těchto vozů. V letech 2012 až 2018 to bylo přes 640 000 vozů druhé generace. Během této doby se v České republice prodalo 42 000 vozů cee´d.
 
Druhá generace v roce 2017 představovala 16 % prodeje značky Kia v Evropě. Většinou šlo o pětidveřový hatchback, verze Sportswagon od roku 2007 představovaly přibližně 40 %, ovšem v České republice kombi dominovalo s 55 %.
 
Od svého uvedení v roce 2012 je cee´d stabilně společně se Sportage nejprodávanější modelovou řadou značky Kia na evropských trzích. Nyní přichází se špičkovou technikou a zjednodušeným názvem. Výroba pětidveřového hatchbacku Ceed byla zahájena v květnu, kombi Ceed Sportswagon se připojilo v srpnu. Zahájení prodeje v České republice odstartuje na konci srpna.
 
Další krok
Spolu s první generací modelu cee´d Kia nastoupila i cestu nového pojetí designu. Pod dohledem šéfdesignéra Petera Schreyera a vedoucího designéra evropského centra Gregoryho Guillauma vznikl nový styl, který si získal velké uznání a stal se důležitou součástí proměny vnímání značky v Evropě.
 
Nyní přichází další fáze, kterou je povýšení jízdních vlastností vozů. Proto byl angažován bývalý šéf divize BMW M Albert Biermann. Jeho působení se nejprve projevilo u fastbacku Stinger. Nyní Biermann dohlédl i na odladění podvozku modelu Ceed, zlepšení jeho ovladatelnosti a stability v zatáčkách ve velké rychlosti.
 
Zcela se změnilo pérování a tlumení přední nápravy a podařilo se mnohem víc využít přednosti víceprvkové zadní nápravy. Výsledkem je vynikající odezva řízení a perfektní tlumení nerovností. Průvodním jevem je navíc znatelné potlačení hluku pronikajícího do interiéru.
 
Třetí generace je postavená na zcela nové podvozkové platformě Kia K2. Rozvor zůstal 2650 mm. Přesto, že má nový Ceed podobné rozměry jako jeho předchůdce, má o 15 l větší zavazadlový prostor (395 litrů), navíc se sníženou nákladovou hranou o 87 mm. Také Ceed Sportswagon má zavazadlový prostor větší - 625 l, po sklopení dělených zadních sedadel se zvětší až na 1694 l.
 
Ceed může být vybaven informačním displejem 5“ nebo 7“, případně dotykovým 8“ v kombinaci s navigací. Ceed je prvním modelem značky vybaveným vyhříváním čelního skla.
 
Motory Euro 6d - Temp
Ceed nabízí nové přeplňované zážehové motory - tříválec 1,0 l T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection, tj. přeplňovaný s přímým vstřikováním benzinu) o výkonu 88 kW (120 k) a nový čtyřválec Kappa 1,4 l T-GDi (nahrazující motor 1,6 l GDI) s výkonem 103 kW (140 k). Oba jsou vybaveny filtrem pevných částic. V nabídce je též jeden z posledních nepřeplňovaných motorů na trhu 1,4 l CVVT s vícebodovým vstřikováním a výkonem 74 kW (100 k).
 
K dispozici je i nový turbodiesel U3 - 1,6 l CRDi využívající ke snížení emisí NOx systém selektivní katalytické redukce SCR s aplikací roztoku AdBlue. Nabízí se ve výkonových variantách 85 kW (115 k) a 100 kW (136 k).
 
Převodovky jsou šestirychlostní přímo řazené nebo sedmistupňová dvouspojková.
 
Asistenční systémy
V základní výbavě je kamera sledující provoz před vozidlem, asistent přepínání dálkových světel HBA, systém sledování únavy řidiče DAW, aktivní systém pro jízdu v pruzích LKA a systém autonomního nouzového brzdění FCA rozpoznávající automobily a pevné překážky.
 
V příplatkové verzi je Ceed jako první model značky vybaven technologií následování vozidla v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist), představující systém autonomního řízení 2. úrovně. Systém sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování vozu v daném pruhu. Systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle vozidel vpředu při rychlosti od 0 do 130 km/h.
 
Na přání jsou připraveny adaptivní tempomat (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, systém pro sledování mrtvých úhlů, upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání a systém autonomního nouzového brzdění. Systém Drive Mode Select pro přepínání jízdních režimů upravuje účinek posilovače řízení a modifikuje charakteristiku motoru.
 
Základní cena pětidveřové varianty Ceed hatchback s motorem 1,4 CVVT/73 kW (100 k) je stanovena na 379 980 Kč. Z nabídky zmizela třídveřová varianta. Později ji nahradí crossoverová verze, stejně jako se časem přidají i varianty s mild-hybridním pohonem s elektrickým okruhem 48 V.
 
 
Kompaktní vozy v Evropě 2017 (ks) 2016 (ks) rozdíl
1. Volkswagen Golf 462 855 469 511 -1,4 %
2. Škoda Octavia 232 566 231 119 +0,6 %
3. Opel/Vauxhall Astra 218 632 253 043 -13,6 %
4. Ford Focus 215 207 214 216 +0,5 %
5. Renault Mégane 169 132 149 595 +13,1 %
6. Peugeot 308 158 751 195 516 -18,8 %
7. Audi A3 155 192 181 113 -14,3 %
8. Seat Leon 146 988 145 933 +0,7 %
9. Mercedes-Benz A 143 744 142 629 +0,8 %
10. BMW 1 138 220 132 518 +4,3 %
Hyundai i30 75 657 76 802 -1,5 %
Kia ceed 69 119 76 717 -10,0 %
Segment celkem 3 318 640 3 484 416 -4,8 %