name | autoweek.cz

Nová generace Suzuki Swift na startu

Nová generace Suzuki Swift na startu

17.06.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nová generace Suzuki Swift nabízí efektivní řešení mobility pro běžné řidiče, pro které jízda může být i zábavou. Unikátní v tomto segmentu je nabídka pohonu všech kol.

Normální malá auta jsou na trhu stále vzácnější. Suzuki zůstává u Swiftu věrno tomu, co zákazníci skutečně chtějí. Nová generace přichází s výrazně rozsáhlejší standardní výbavou, nicméně stále jde o jednoduché auto pro normální řidiče - lehké a poskytující zábavnou jízdu.

 

Nový Swift se označuje jako čtvrtá generace (pokud počítáme od jeho uvedení jako globálního modelu v roce 2004), ale také jako sedmá (protože v Japonsku se tento model poprvé představil v roce 1983, ale nabízel se pod různými jmény, v ČR se poprvé prodával už v roce 1992). Jde o mimořádně úspěšný vůz vyráběný na všech kontinentech. Od roku 2004 se jej prodalo už 9 milionů kusů.

 

Nový exteriér i interiér

Nová generace přichází s novým logem v černé mřížce chladiče, kompletně LED osvětlením a robustním designem. Ač se nový Swift protáhl o 2 cm, nadále jde o nejkratší vůz ve třídě s délkou výrazně pod 4 m (3860 mm při rozvoru náprav 2450 mm). Objem zavazadlového prostoru je 265 l/589 l, přičemž nakládací hrana je o centimetr nižší než dříve.

 

Přepracovaný interiér používá klasický formát kruhových přístrojů doplněný multifunkčním displejem 4,2“. Suzuki Swift má poprvé 9“ dotykový displej s vysokým rozlišením pro infotainment a poprvé také poskytuje službu Suzuki Connect, která umožňuje připojit se k vozu v reálném čase prostřednictvím aplikace Suzuki Connect, takže některé funkce, jako je dálkové odemykání dveří, lze ovládat přes chytrý telefon.

 

Swift vybočuje z řady i nabídkou dvoubarevného lakování s černou střechou.

 

Motor s mild-hybridním systémem

Swift ve všech verzích pohání nově vyvinutý tříválcový zážehový motor 1,2 l s vysokou kompresí 13,9:1 využívající proměnlivou geometrií turba VVT a recirkulací spalin EGR. Dosahuje tepelnou účinnost 40 %. Motor poskytuje největší výkon 60,9 kW (82 k) při otáčkách 5700/min a největší točivý moment 111,8 N.m při 4500/min. Oproti předchozí generaci se vyznačuje nižší spotřebou (podle verze 4,4 až 4,9 l/100 km) při vyšším točivém momentu v nižších otáčkách, což zlepšuje odezvu.

 

Točivý moment se přenáší buď přes pětirychlostní přímo řazenou převodovku nebo automatickou převodovku s plynulou změnou převodového poměru CVT. Motor je podporován 12 V mild hybridním systémem SHVS s řemenem poháněným integrovaným startérovým generátorem (ISG), který přeměňuje kinetickou energii vznikající při brzdění a ukládá ji do lithio-iontového akumulátoru. V případě potřeby přidává výkon 2,3 kW a točivý moment 60 N.m.

 

Důraz na zážitek z jízdy

Suzuki u nového Swiftu klade důraz na zážitek z jízdy. Proto byl přepracován podvozek s upravenými stabilizátory, takže vůz je stabilnější s menšími bočními náklony v zatáčkách a rychlejší reakcí řízení.

 

Příplatkový systém pohonu všech kol Allgrip Auto se automaticky zapne, jakmile detekuje ztrátu trakce na přední nápravě. V tomto případě se točivý moment přenáší na zadní kola prostřednictvím viskózní spojky.

 

Swift pro evropské trhy se vyrábí v Japonsku v továrně Sagara. Cenová nabídka začíná na 389 900 Kč, přičemž součástí standardní výbavy je mj. i klimatizace a služba Suzuki Connect. Verze s pohonem všech kol All Grip začínají od 456 000 Kč.

 

Foto: Vladimír Rybecký a Suzuki