name | autoweek.cz

Nová Astra - navržena pro dálnice

Nová Astra - navržena pro dálnice

03.08.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Šestá generace Opel Astra těží ze synergií skupiny Stellantis. Díky tomu nabízí nejnovější pohonné jednotky – zážehové, turbodiesel i plug in hybridní systém, od roku 2023 také plně elektrický pohon. Do prodeje přichází tento kompaktní hatchback s cenou od 539 990 Kč.

Vývoj šesté generace Opelu Astra začal před třemi roky s cílem využít maximálně možnosti dané ve skupině Stellantis současně se snahou maximalizovat typické vlastnosti a přednosti vozů Opel, tedy unikátní sedadla a světlomety, originální design s ostře řezanými rysy zdůrazňujícími německou preciznost a výrazný sportovní charakter v designu i jízdních vlastnostech.

 

I když je nová Astra po technické stránce spřízněná s Peugeotem 308 a DS 4, vyjadřuje vlastní osobnost a působí dynamičtěji díky nové tváři značky zvané Opel Vizor - nově stylizovanému spojení černé mřížky chladiče a standardně Full LED světlometů. To dává tomuto vozu originální vzhled, který posiluje jeho celková silueta.

 

Nová platforma od Stellantisu

Díky nové platformě EMP2 V3 od skupiny Stellantis jsou celkové proporce oproti předchůdci samozřejmě zcela odlišné. Délka 4374 mm se prakticky nezměnila, ale prodloužil se rozvor náprav o 13 mm na 2675 mm. Objem zavazadlového prostoru je dobře dimenzovaný a dosahuje 422 l/1339 l, o 52 l víc než u předchůdce. To ovšem platí pro verze se zážehovými motory, protože v případě turbodieselu to je 377 l kvůli nádrži ADBlue a u hybridu jen 352 l/1268 l kvůli akumulátoru.

 

Interiéru dominuje nově vytvořená velká deska Pure panel sdružující 10“ digitální přístrojový panel a 10“ displej infotainmentu, vše založené na platformě Qualcomm Snapdragon Automotive Cockpit. Návrháři Opelu dbali na to, aby řidič měl na očích všechny důležité údaje, ale zároveň nebyl obtěžován a rozptylován nadbytečnými informacemi a funkcemi. Zásadní prvky a systémy (například klimatizace) je stále možné ovládat pomocí mechanických spínačů a tlačítek. Připojení telefonu pro jeho zobrazení na displeji je možné bezdrátově.

 

Řidiče podporují nejmodernější technologie, například head-up displej nebo poloautomatický asistenční systém Intelli-Drive 2.0, který integruje všechny kamery a snímače s konektivitou e-horizon a 360° kamerou Intelli-Vision, či špičkové světlomety se systémem IntelliLux LED Pixel se 168 segmenty jako v modelu Insignia.

 

Tlumiče, pružiny, dorazy, stabilizátor zadní nápravy a nastavení řízení si zajistil Opel vlastními silami aby nabídl filozofii jízdy specifickou pro německou značku a styl jízdy s důrazem na velkou stabilitu ve vysoké rychlosti a při průjezdu zatáčkami s rychlou odezvou řízení. K tomu se přidává i důraz na aerodynamiku. Nová Astra je proto jako typický německý kompakt úplně jiná než Peugeot 308, ale také je zcela odlišná od předchozí generace.

 

Pohonné jednotky – vše je dostupné

Základní zážehový přeplňovaný tříválec 1,2 Turbo má výkon 81 kW (110 k) a je spojen s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou. Výkonnější verze má výkon 96 kW (130 k) s točivým momentem 230 N.m už od 1750/min a lze ji kombinovat přímo řazenou šestirychlostní nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou.

 

Přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,5 CDTI o výkonu 96 kW (130 k) dává nejvyšší točivý moment 300 N.m od 1750/min. Astra s ním může mít jak přímo řazenou šestirychlostní nebo s osmistupňovou automatickou převodovku.

 

Plug-In hybridní modely, která se objeví na trhu už zanedlouho, jsou ve dvou výkonových verzích. Základní má největší výkon systému 133 kW (180 k) a maximální točivý moment 360 N.m. Spalovací motor 1,6 Turbo poskytuje výkon 110 kW (150 k) a elektromotor 81 kW (110 k). Vrcholem nabídky je Plug-In hybridní Astra s největším výkonem systému 165 kW (225 k)  a její největší točivý moment činí 360 N.m. Spalovací motor 1,6 Turbo Plug-In hybridní Astry dává výkon 133 kW (180 k), elektromotor dosahuje výkonu až 81 kW/110 k. Kapacita akumulátoru 12,4 kWh umožňuje dojezd s elektrickým pohonem až 60 km (podle WLTP).

 

A do roka se Astra objeví i jako čistý elektromobil Astra-e.

 

Nová Astra se vyrábí v hlavním závodě Opelu v Rüsselsheimu. Cena začíná na 539 990 Kč.

 

 

palivo

motor

výkon

přev.

rychlost

spotřeba

1,2 Turbo

B

3válec

51 kW (110 k)

6M

203 km/h

5,4-5,5 l/100 km

96 kW (130 k)

6M

210 km/h

5,4-5,6 l/100 km

8A

210 km/h

5,5-5,8 l/100 km

1,5 CDTi

N

4válec

96 kW (130 k)

6M

210 km/h

4,4-4,5 l/100 km

8A

207 km/h

4,5-4,7 l/100 km

1,6 Turbo

plug-in B+E

4válec

133 kW (180 k)

8A

225 km/h

1,1-1,4 l/100 km

165 kW (225 k)

8A

235 km/h

1,4 l/100 km