name | autoweek.cz

Německé společnosti zvyšují investice v Číně

Německé společnosti zvyšují investice v Číně

18.04.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Agentura Xinhua informuje o tom, že německé investice v Číně prokázaly v posledních letech výrazný vzestupný trend, zejména v odvětvích, jako jsou nová energetická vozidla (NEV), chemikálie a výroba strojů.

Rostoucí počet německých společností objevil nové cesty růstu v Číně, rozšiřuje nabídku svých produktů a diverzifikuje své distribuční sítě. Roste jejich ochota investovat na čínském trhu. Jak poznamenali někteří průmysloví experti v Německu, pokračující expanze a rostoucí investice německých společností v Číně dokazují, jak sociálně-ekonomický rozvoj země vytváří vzájemné výhody pro mezinárodní podniky.

 

„Skutečně jsme zaznamenali růst německých investic v Číně v letech 2023 a 2024. Velmi často jsou tyto investice výzkumnými a vývojovými centry. Důvodem je, že Čína má nejlepší kompetenci v mnoha oborech. Čína nejen dohání v inovacích, ale v mnoha odvětvích již vede,“ řekl Hermann Simon, renomovaný německý ekonom během své nedávné návštěvy Číny když vedl delegaci zástupců 20 německých firem a poradenských institucí při návštěvě měst Che-fej (Hefei) a Po-čou (Bozhou) v provincii An-chuej (Anhui) ve východní Číně.

 

Pro další podporu provozu a aby přilákaly další investice německých společností vylepšují čínské prémiové obchodní parky své obchodní ekosystémy a kultivují podnikatelské prostředí s cílem efektivně řešit praktické potřeby německých společností.

 

Velké investice Volkswagenu

Volkswagen letos posílil svou stopu na čínském trhu když oznámil rozšíření partnerství s čínským výrobcem elektromobilů Xpeng za účelem rozvoje sítě superrychlého nabíjení v Číně, uzavřel strategickou dohodu s automobilkou First Automobile Works (FAW) a představil plán uvedení 11 nových modelů od roku 2026 navržených na míru čínským spotřebitelům.

 

Při investicích v Číně se mnoho německých společností věnuje i posílení místních dodavatelských řetězců. Jako první krok nový společný podnik Volkswagen Group v Číně zaměřený na elektromobily Volkswagen Anhui vytvořil silnou síť víc než 500 výrobních partnerů a víc než 1000 všeobecných dodavatelů.

 

Investice i do výzkumu a vývoje

Také ContiTech Qingdao Rubber & Plastics Technology, dceřiná společnost německého giganta v automobilovém průmyslu Continental, v čínsko-německém ekoparku ve městě Čching-tao (Qingdao) v provincii Šan-tung (Shandong) zvyšuje své investice. V září 2024 podepsala investiční dohodu o zřízení svého asijsko-pacifického regionálního technického výzkumného a vývojového centra pro divizi autodílů v Číně. „Budeme pokračovat v investicích do kapacity výzkumných a vývojových laboratoří, což dál posílí naši kapacitu vyvíjet inovace pro trh,“ řekl jednatel centra výzkumu a vývoje Maximilian Schoengart.

 

Německý výrobce vysoce plastů ElringKlinger Plastics Technology (Qingdao) přidává nové výrobní zařízení ve své továrně v ekoparku ve městě Čching-tao (Qingdao). Nové zařízení je součástí projektu centrály ElringKlinger High Performance Plastics Asia a je čtyřikrát větší než jeho stávající závod v ekoparku. Také tento projekt je příkladem toho, jak německé společnosti zvyšují své investice v Číně.

 

Investice v Číně rostou a porostou

Podle údajů zveřejněných čínským ministerstvem obchodu bylo v roce 2024 v zemi 59 080 nově založených podniků se zahraniční investicí, což představuje meziroční nárůst o 9,9 %. Během prvních dvou měsíců roku 2025 dosáhl počet nově založených podniků se zahraniční investicí v celostátním měřítku 7574, což představuje nárůst o 5,8 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. V tomto časovém rámci vzrostly skutečné německé investice v Číně o 54,7 %!

 

V prosinci 2024 vydala Německá obchodní komora v Číně svůj průzkum důvěry podniků pro roky 2024/2025, který odhalil, že ohromujících 92 % členských společností hodlá pokračovat ve své činnosti v Číně a 51 % německých firem navíc plánuje v následujících dvou letech své investice zde zvýšit, přičemž 87 % z nich uvádí jako primární motivaci nutnost zůstat konkurenceschopnými.

 

Foto: Volkswagen