name | autoweek.cz

Na co si dát pozor u auta z USA

Na co si dát pozor u auta z USA

05.04.2018 | Autoservis

Ojetá auta ze zahraničí jsou někdy na internetu opravdu lákavá. Legendární americké značky jsou občas za atraktivní ceny. Ale taková lákavá cena se nevzala jen tak odnikud. Za atraktivní cenou mnohdy stojí méně či více významné nedostatky a potenciální problémy.
Podle Lubomíra Kroužílka, technického poradce profesionálních autoservisů ProfiAuto, by si měli zájemci o koupi amerického auta dát pozor hlavně na následující oblasti:
 
1. Historie vozidla: Americká auta mohou být často po těžkých nehodách, protože opravy velmi poškozených vozidel se na americkém trhu nevyplatí. Navíc není vůbec snadné ověřit historii vozidla.
 
2. Cena paliva: Nízké ceny paliva a jiné emisní normy způsobují, že americká auta mají jiné řízení motoru, případně i jiné výfukové systémy než evropská vozidla.
 
3. Kvalita vybavení: Kvalita použitých materiálů se může lišit od evropských norem. Stejné je to se samotným vybavením. Co je u nás standardem v nižší třídě, nemusí být v USA ve vyšší třídě samozřejmostí.
 
4. Náhradní díly: Mnoho náhradních dílů se dá na dovezená vozidla pořídit u dodavatelů náhradních dílů, ale majitelé dovozových vozidel také musí počítat s tím, že některé díly bude třeba speciálně dovézt.
 
5. Koroze: S ohledem na klimatické podmínky mohou mít vozy dovezené z amerického trhu horší antikorozní ochranu než automobily na evropském trhu.
 
6. Světla: Evropské předpisy nařizují pro vozidla přední asymetrická světla, v USA jsou normou přední světla symetrická. Zadní směrová světla u amerických aut jsou většinou červená, u nás je předepsána barva oranžové. Ve Spojených státech také nejsou povinné mlhovky.
 
7. Elektronika: Rádiová zařízení jsou odlišně kódována, takže se mohou vyskytnout problémy s příjmem signálu. Pokud je americké auto vybaveno navigací přímo z výroby, v Evropě nebude s největší pravděpodobností fungovat.
 
8. Odpružení a řízení: Konstrukce amerických vozidel je přizpůsobena místním podmínkám a nárokům řidičů. V USA se jezdí pomaleji, silnice jsou širší a nemají ostré zatáčky, proto systém řízení není tak precizní a odpružení je komfortnější. Takové řízení je překážkou dynamické jízdy.
 
9. Pohon: Za oceánem má většina terénních vozidel poháněná kola pouze jedné nápravy ani v populárních crossoverech pohon 4x4 nebývá. Další věc je poruchovost automatických převodovek. Některá americká auta nemají chladič převodového oleje převodovky, protože ho vzhledem k nižší rychlosti nepotřebují.
 
10. Pneumatiky: Pneumatiky v USA musí mít především dlouhou životnost a vydržet jízdu na dlouhé vzdálenosti. Menší význam má jejich bezpečnost, takže mohou mít za určitých podmínek nižší přilnavost.
 
11. Detaily: Vlivem atraktivní ceny může kupující zapomenout i na další odlišnosti, například problém s umístěním a tvarem registračních značek nebo tachometr v mílích.