name | autoweek.cz

Mototechna oslavila nových pět let
20.09.2017 | Vladimír Rybecký | Autoservis
Mototechna prodala za pět let již 35 000 zánovních automobilů a poptávka po nich dál roste. Značka Mototechna se podle aktuálního průzkumu také umístila mezi nejznámějšími „retro“ značkami v České republice.
Je tomu již pět let, co se společnost AAA Auto rozhodla vyčlenit prodej zánovních a referenčních vozů pod značku Mototechna, kterou si lidé pamatují jako obchodníka s auty ještě z dob socialistického Československa. Trend nástupu zájmu téměř nové vozy se podařilo zachytit dobře - za pět let Mototechna prodala již na 35 000 takových automobilů. Aktuálně nabízí kolem 1000 aut nejžádanějších modelů a značek a výběr se chystá ještě rozšířit.
Mototechna jako první využila mezery na trhu a poptávku zákazníků po zánovních automobilech dokázala využít pro vybudování zcela nového segmentu v rámci skupiny AAA Auto.
„Když jsme se rozhodovali, jak uvést na trh samostatný segment zánovních vozů, měli jsme šťastnou ruku při výběru nostalgicky známé značky Mototechna, kterou jsme právě v té době získali. Značku si lidé pamatují ještě z dob komunismu, kdy byla symbolem pro nedostatková nová auta a dlouhé fronty s žádankami o automobil. Komunikaci jsme kromě nostalgie postavili také na kontrastu – u nás se fronty samozřejmě nestojí, nemusíte se zapisovat do pořadníku. Prostě si vůz vyberete a za pár hodin s autem odjíždíte,“ uvádí generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Dle průzkumu znalosti nostalgických značek, který včera zveřejnila společnost Médea Research, se Mototechna s 89 % dostala mezi pět nejznámějšími retro značek u nás. Umístila se hned za Kofolou, Tatrou a jízdními koly Favorit. Podle průzkumu vnímá 87 % populace Mototechnu jako tradiční českou značku a téměř 60 % ji považuje za velice důvěryhodnou. To koresponduje s 60% zkušeností populace se značkou, která je vesměs velmi pozitivní.
Mototechna funguje v České republice i na Slovensku a za pět let prodala již 35 000 automobilů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40 % nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v Mototechně je 407 000 Kč a nejčastěji jde o model Škoda Fabia či Octavia a Hyundai i30.
Nejžádanější automobily jsou ve variantě hatchback, palivo benzinu, přímo řazená převodovka a bílá barva. V nabídce je 1000 aut různých značek a prodejce bezplatně doveze zákazníkovi automobil na kteroukoliv z 21 poboček.
Na rozdíl od dealerů nových aut se z Mototechny odjíždí v novějším voze během pár hodin a nečeká se několik měsíců, než se automobil vyrobí.
Nově značka poskytuje firemním klientům při nákupu vozů do dvou let stáří flexibilní variantu operativního leasingu s kalkulací zůstatkové hodnoty a možností odkupu po doplacení úvěru. Nový produkt Puzzle je nabízen ve spolupráci s Českou spořitelnou.
Nejprodávanější zánovní modely aut v roce 2017:
Mototechna jako první využila mezery na trhu a poptávku zákazníků po zánovních automobilech dokázala využít pro vybudování zcela nového segmentu v rámci skupiny AAA Auto.
„Když jsme se rozhodovali, jak uvést na trh samostatný segment zánovních vozů, měli jsme šťastnou ruku při výběru nostalgicky známé značky Mototechna, kterou jsme právě v té době získali. Značku si lidé pamatují ještě z dob komunismu, kdy byla symbolem pro nedostatková nová auta a dlouhé fronty s žádankami o automobil. Komunikaci jsme kromě nostalgie postavili také na kontrastu – u nás se fronty samozřejmě nestojí, nemusíte se zapisovat do pořadníku. Prostě si vůz vyberete a za pár hodin s autem odjíždíte,“ uvádí generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Dle průzkumu znalosti nostalgických značek, který včera zveřejnila společnost Médea Research, se Mototechna s 89 % dostala mezi pět nejznámějšími retro značek u nás. Umístila se hned za Kofolou, Tatrou a jízdními koly Favorit. Podle průzkumu vnímá 87 % populace Mototechnu jako tradiční českou značku a téměř 60 % ji považuje za velice důvěryhodnou. To koresponduje s 60% zkušeností populace se značkou, která je vesměs velmi pozitivní.
Mototechna funguje v České republice i na Slovensku a za pět let prodala již 35 000 automobilů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40 % nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v Mototechně je 407 000 Kč a nejčastěji jde o model Škoda Fabia či Octavia a Hyundai i30.
Nejžádanější automobily jsou ve variantě hatchback, palivo benzinu, přímo řazená převodovka a bílá barva. V nabídce je 1000 aut různých značek a prodejce bezplatně doveze zákazníkovi automobil na kteroukoliv z 21 poboček.
Na rozdíl od dealerů nových aut se z Mototechny odjíždí v novějším voze během pár hodin a nečeká se několik měsíců, než se automobil vyrobí.
Nově značka poskytuje firemním klientům při nákupu vozů do dvou let stáří flexibilní variantu operativního leasingu s kalkulací zůstatkové hodnoty a možností odkupu po doplacení úvěru. Nový produkt Puzzle je nabízen ve spolupráci s Českou spořitelnou.
Nejprodávanější zánovní modely aut v roce 2017:
1. | Škoda Fabia |
2. | Hyundai i30 |
3. | Škoda Octavia |
4. | Škoda Rapid |
5. | Dacia Duster |
6. | Škoda Yeti |
7. | Kia cee’d |
8. | Renault Megane |
9. | Nissan Juke |
10. | Kia Sportage |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz