name | autoweek.cz

Modernizovaný Renault Austral
10.04.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Austral přejímá nový designový jazyk značky Renault v souladu se stylem, který se představil u modelů Rafale a Espace.
Kompaktní SUV Renault Austral se představilo v roce 2022. Nyní jeho design prošel radikální proměnou kapoty, nárazníku a přední masky ve stylu modelů Rafale a Espace. Modernizací prošly i další prvky karoserie. Díky platformě CMF-CD je nový Renault Austral vybaven pokročilým řízením všech kol 4Control advanced a až 32 jízdními asistenty nejnovější generace.
Na českém trhu je kromě full hybridu E-Tech 200 k nabídka doplněna o čtyřválec 1,3 mild hybrid 160 k s automatickou převodovkou. Mezi technické novinky patří systém rozpoznávání řidiče, který automaticky aktivuje personalizované nastavení.
Austral je dlouhý 4533 mm při rozvoru náprav 2667 mm.Sedadla ve druhé řadě jsou posuvná o 16 cm a lze je sklopit do tří poloh (25°/27°/29°). Objem zavazadlového prostoru je u mild hybridu od 555 l do 1761 l, u full hybridu E-Tech od 527 do 1736 litrů. V zavazadlovém prostoru je 12V zásuvka.
Inovativní systém rozpoznávání řidiče
Nový Renault Austral je vybaven unikátním systémem rozpoznávání řidiče s kamerou integrovanou do levého sloupku dveří. Po aktivaci uživatelského profilu se prostřednictvím multimediálního systému openR link při nástupu do vozu automaticky aktivují personalizovaná nastavení a aplikace Google.
Systém openR kombinuje 12“ digitální přístrojový panel s 9“ nebo 12,3“ multimediálním displejem a v závislosti na verzi i s 9,3“ head-up displejem. Multimediální systém openR link s integrovanými systémy Google nabízí to nejlepší ze služeb a aplikací Google, včetně navigace Google Maps, hlasového asistentu Google Assistant a Google Play s více než 50 aplikacemi
Mild-hybrid 160 k a Full hybrid E-Tech 200 k
Pohonnou jednotku mild hybrid 160/118 kW tvoří zážehový čtyřválec 1,3 l s turbodmychadlem a přímým vstřikováním, kterému asistuje startér-alternátor a 12 V Li-Ion baterií ve spojení s automatickou převodovkou typu CVT.
Pohon full hybrid E-Tech 200 k/147 kW se skládá z přeplňovaného zážehového tříválce 1,2 l/96 kW (130 k) s točivým momentem 205 N.m a dvou elektromotorů - hlavního o výkonu 50 kW (70 k) a 205 N.m s akumulátorem s kapacitou 2 kWh a startér/generátoru HSG s výkonem 18 kW (25 k) a točivým momentem 50 N.m. Inteligentní multimódová automatická převodovka volí provozní režim z následujících:
- 100% elektrický (kola pohání pouze elektromotor);
- dynamický hybrid (kombinace spalovacího motoru a elektromotoru pro pohon kol);
- e-drive (elektromotor pohání kola, zatímco spalovací motor dobíjí akumulátor).
- spalovací (pracuje pouze zážehový motor, který pohání kola a/nebo dobíjí akumulátor).
- rekuperace energie (kola pohánějí elektromotor HSG, který dobíjí akumulátor).
4Control advanced a Multi-Sense
Austral je jako jediný v segmentu C vybaven nejnovější generací progresivního systému řízení všech kol 4Control Advanced. Průměr otáčení je se systémem 4Control advanced 10,1 m oproti 11,2 m u verzí bez tohoto systému.
Nastavení režimů Multi-Sense, přístupné přes multimediální obrazovku, umožňuje přizpůsobit jízdní nastavení (řízení, odezvu motoru a agilitu podvozku) a zobrazení na přístrojové desce podle čtyř režimů: Eco, Sport, Comfort a Personal.
Autonomní řízení úrovně 2
Systém Active Driver Assist prediktivně přizpůsobuje jízdu chování vpředu jedoucího vozidla, přičemž kombinuje adaptivní tempomat s funkcí udržování v jízdním pruhu a geolokačními údaji z mapy. Systém rozpoznávání dopravních značek s varováním před překročením rychlosti OSP, který je integrován do systému Active Driver Assist, lze používat i ve spojení s omezovačem rychlosti nebo tempomatem.
Safety Coach využívá data ze senzorů vozidla a v reálném čase vyhodnocuje rizika spojená s překročením rychlosti, bezpečnou vzdáleností, řízením trajektorie a změnou jízdního pruhu.
Modernizovaný Renault Austral, který se nadále vyrábí v závodě Palencia ve Španělsku, dorazí na český trh ještě před létem.
Foto: Renault
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz