name | autoweek.cz

Modernizovaný Hyundai i20
30.04.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Modernizace přináší zejména nové asistenční systémy a kombinaci malého zážehového motoru přeplňovaného turbodmychadlem se samočinnou převodovkou. Technická vylepšení se týkají všech tří verzí - pětidveřového hatchbacku i20, třídveřového i20 Coupe a crossoverové varianty i20 Active.
Lehká modernizace vzhledu byla připravena pro pětidveřové i20 a verzi Active. Navenek jsou patrné zejména nové nárazníky - v předním je nasávací otvor přivádějící vzduch k chladiči a menší mlhová světla. Koncové svítilny mají novou grafiku a částečně je doplnily LED. Za příplatek je v nabídce kontrastně lakovaná střecha a nová 15“ a 16“ litá kola.
V interiéru se Hyundai zaměřil na multimediální systém. Základem je 7“ dotykový displej, který je na výběr s navigací nebo bez ní. K navigačnímu systému se dodává služba Live Services, díky níž má řidič k dispozici nejaktuálnější informace o dopravní situaci v reálném čase. V kombinaci s navigací jsou k dispozici i platformy Apple Car Play a Android Auto.
Soubor asistenčních systémů Hyundai SmartSense zahrnuje asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist).
V nabídce motorů se změna týká přeplňovaného tříválce Kappa 1,0 T-GDi, který už je vybaven filtrem pevných částic. K dispozici je ve dvou verzích - 73,5 kW (100 k) v kombinaci s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou a 88 kW (120 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Nově se ale pro obě verze může zvolit i nová sedmistupňová dvouspojková převodovka 7DCT. Základní nabídkou je nadále čtyřválec Kappa 1,2 o výkonu 55 kW (75 k) nebo 62 kW (84 k), vždy v kombinaci s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Motor Kappa 1,4/73,5 kW (100 k) je v nabídce pouze pro crossoverovou verzi i20 Active. V nabídce už není tubodiesel.
Hyundai i20 se pro evropské trhy montuje v závodě Hyundai Assan (HAOS) v tureckém Izmitu.
V interiéru se Hyundai zaměřil na multimediální systém. Základem je 7“ dotykový displej, který je na výběr s navigací nebo bez ní. K navigačnímu systému se dodává služba Live Services, díky níž má řidič k dispozici nejaktuálnější informace o dopravní situaci v reálném čase. V kombinaci s navigací jsou k dispozici i platformy Apple Car Play a Android Auto.
Soubor asistenčních systémů Hyundai SmartSense zahrnuje asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist).
V nabídce motorů se změna týká přeplňovaného tříválce Kappa 1,0 T-GDi, který už je vybaven filtrem pevných částic. K dispozici je ve dvou verzích - 73,5 kW (100 k) v kombinaci s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou a 88 kW (120 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Nově se ale pro obě verze může zvolit i nová sedmistupňová dvouspojková převodovka 7DCT. Základní nabídkou je nadále čtyřválec Kappa 1,2 o výkonu 55 kW (75 k) nebo 62 kW (84 k), vždy v kombinaci s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Motor Kappa 1,4/73,5 kW (100 k) je v nabídce pouze pro crossoverovou verzi i20 Active. V nabídce už není tubodiesel.
Hyundai i20 se pro evropské trhy montuje v závodě Hyundai Assan (HAOS) v tureckém Izmitu.
Malá auta v Evropě | 2017 (ks) | 2016 (ks) | rozdíl (%) |
1. Renault Clio | 328 967 | 315 592 | +4,2 % |
2. Volkswagen Polo | 273 291 | 309 755 | -11,8 % |
3. Ford Fiesta | 255 376 | 300 096 | -14,9 % |
4. Peugeot 208 | 245 198 | 248 888 | -1,5 % |
5. Opel/Vauxhall Corsa | 233 196 | 264 939 | -12,0 % |
6. Citroën C3 | 207 728 | 134 545 | +54,4 % |
7. Dacia Sandero | 201 438 | 174 120 | +15,7 % |
8. Toyota Yaris | 199 732 | 193 804 | +3,1 % |
9. Škoda Fabia | 181 881 | 177 861 | +2,3 % |
10. Seat Ibiza | 119 161 | 121 471 | -1,9 % |
Hyundai i20 | 101 496 | 99 128 | +2,40 % |
Segment celkem | 2 829 333 | 2 784 437 | +1,6 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz