name | autoweek.cz

Modernizace pro Renault Espace

Modernizace pro Renault Espace

21.03.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový Renault Espace modernizuje svůj styl a přijímá nový designový jazyk značky s přepracovanou přední maskou i zádí a novým světelným podpisem.

Renault Espace se v létě dočká modernizace v novém designovém jazyku značky. Nová je víc než třetina prvků karoserie, včetně celé přední části, kapoty, víka zavazadlového prostoru a zadních světel.

 

Dosavadní panoramatickou střechu nahradí dosud největší prosklená střecha SolarBay. Cestující si mohou vybrat mezi čtyřmi nastaveními: plně průhledný, plně neprůhledný, průhledný vpředu a neprůhledný vzadu nebo naopak. Espace má také nový světelný podpis a je prvním Renaultem s rozpoznáváním řidiče pro nastavení personalizovaného uživatelského profilu.

 

Komfort zvyšují ergonomičtější přední sedadla a lepší zvuková izolace. Stejně jako Rafale dostává také Espace novou grafiku pro multimediální systém.

 

Plně hybridní pohon Full hybrid E-Tech o výkonu 147 kW (200 k) se skládá z tříválcového přeplňovaného zážehového motoru o objemu 1,2 l s výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 205 N.m a dvou elektromotorů – hlavního trakčního o výkonu 50 kW (70 k) a 205 N.m, napájeného akumulátorem s kapacitou 2 kWh a sekundárního, což je vysokonapěťový startér generátor HSG o výkonu 18,5 kW (25 k) a točivém momentu 50 N.m, který slouží ke spouštění spalovacího motoru a řazení rychlostních stupňů. Full hybrid E-Tech vykazuje kombinovanou spotřebu paliva 4,8 l/100 km (108 g CO2/km). Inteligentní multimódová automatická převodovka bez spojky automaticky volí provozní režim z následujících:

- 100% elektrický pohon (kola pohání pouze elektromotor)

- dynamický hybrid (pro pohon kol se využívá kombinace spalovacího motoru a elektromotoru)

- e-drive (elektromotor pohání kola, zatímco spalovací motor dobíjí akumulátor)

- tepelný (pracuje pouze zážehový motor, který pohání kola a/nebo dobíjí akumulátor)

- rekuperace energie (kola pohání elektromotor, který dobíjí akumulátor).

Nový software převodovky zajišťuje konstantní odezvu a plynulejší změny převodových stupňů.

 

Špičkové jízdní vlastnosti zajišťuje systém 4Control advanced, který je nejlepší ve své třídě. Při průjezdu zatáčkou a změně směru jízdy systém řízení 4Controla Advanced natáčí zadní kola stejným směrem jako přední kola (až o 1°). Při nízkých rychlostech jsou zadní kola řízena v opačném směru až o 5°, což zajišťuje bezkonkurenční ovladatelnost zejména ve městě. Díky tomu je průměr otáčení pouhých 10,4 m.

 

Nastavení Multi-Sense, přístupné přes multimediální obrazovku, umožňuje přizpůsobit reakce vozu (sílu řízení, odezvu motoru a agilitu podvozku) a zobrazení na přístrojové desce podle čtyř režimů: Eco, Sport, Comfort a Personal.

 

Nový Espace, vyráběný v závodě Palencia ve Španělsku, bude k dispozici ve třech stupních výbavy (Techno, esprit Alpine a Iconic). Prodej má začít před létem.

 

Foto: Renault