name | autoweek.cz
Mercedes-Benz úspěšný v prvním čtvrtletí 2010
14.04.2010 | Antonín Matějka | Tiskové zprávy
Za tento měsíc bylo prodáno 109 300 vozidel s třícípou hvězdou, což je v porovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst o 11 % (březen 2009: 98 500 vozidel). Za celé první čtvrtletí bylo zákazníkům dodáno dokonce o 15 % více vozidel než ve stejném období minulého roku.
Dr. Joachim Schmidt, člen managementu divize Mercedes-Benz Cars zodpovědný za odbyt a marketing, k tomu poznamenal: „První čtvrtletí jsme uzavřeli podle očekávání úspěšně a díky rostoucímu úspěchu nové Třídy E a Třídy S jsme dále vylepšili strukturu našeho prodeje. V tomto pozitivním trendu budeme v následujících týdnech pokračovat a pro druhé čtvrtletí znovu počítáme s výrazným nárůstem prodeje.“ Základem pro tento vývoj se stane růst značky Mercedes-Benz na důležitých trzích, jako jsou USA a Čína, a několik nových produktů. Od 27. března je rodina vozů Třídy E kompletní díky novému kabrioletu Třídy E a rovněž od tohoto dne jsou zákazníkům dodávány i vozy Mercedes-Benz SLS AMG. Na nedávném mezinárodním autosalonu v New Yorku představil Mercedes-Benz novou generaci Třídy R, která se stane další hvězdou roku 2010. Nová Třída R bude k dispozici v USA od srpna, v západní Evropě od září, a v Číně, kde je o tyto vozy největší zájem, od října.
Mercedes-Benz zaznamenal za první čtvrtletí rostoucí trend ve všech regionech, především pak v Číně včetně Hongkongu, kde byl zákazníkům dodán rekordní počet 24 100 vozů (v prvním čtvrtletí 2009 to bylo 11 800 vozů). Nárůst o 105 % byl nejvyšší ze všech prestižních značek. V samotném březnu dokázal Mercedes-Benz zvýšit dodávky čínským zákazníkům o 57 % na 8500 vozů (březen 2009: 5400 vozů). V rámci asijsko-pacifického regionu zvýšil Mercedes-Benz svůj odbyt také v Japonsku (+18 %), Austrálii (+14 %) a Jižní Koreji (+95 %). Rovněž v Indii (+21 %), Brazílii (+40 %) a Rusku (+40 %) se situace na trhu vyvíjela pro třícípou hvězdu velmi příznivě.
V USA zaznamenal Mercedes-Benz zvýšení prodeje během prvních tří měsíců roku 2010 o 22 % na 49 200 osobních vozů (1. čtvrtletí 2009: 40 200 vozů) a stal se tak prodejně nejúspěšnější německou prestižní značkou na americkém trhu. V březnu vzrostl odbyt o 26 % na 19 600 vozů (březen 2009: 15 600 vozů). Na kanadském trhu dosáhl Mercedes-Benz v březnu nárůstu o 24 % a celkový prodej tak vzrostl na rekordní úroveň 2700 vozů (březen 2009: 2200 vozů).
V západní Evropě (bez Německa) bylo zákazníkům dodáno v prvním čtvrtletí 70 300 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku (65 500 vozů) znamená zvýšení o 7 %. V měsíci březnu vzrostl odbyt o 4 % na 34 000 osobních vozů (březen 2009: 32 900 vozů). Mercedes-Benz zaznamenal meziroční přírůstky například ve Velké Británii (+15 %), Španělsku (+24 %), Belgii (+23 %), Nizozemí (+25 %), Švýcarsku (+7 %), Portugalsku (+67 %) a Švédsku (+67 %). V březnu se podařilo značce Mercedes-Benz znovu zvýšit svůj podíl na německém trhu a udržet si tak první místo mezi všemi prestižními značkami. Celkem bylo v uplynulém měsíci v Německu prodáno 25 000 osobních vozů Mercedes-Benz (březen 2009: 26 000 vozů), což znamená pokles o 4 %.
Pozitivní výsledky vykázal Mercedes i v České republice, kde za 1. čtvrtletí předal zákazníkům 411 osobních automobilů, což představuje meziroční nárůst o 19%.
K nárůstu odbytu v prvním čtvrtletí výrazně přispěla nová Třída E. Celosvětový prodej těchto sedanů se téměř zdvojnásobil na 45 700 vozů. Díky tomu je Třída E světovým bestsellerem ve svém segmentu. Třída S zaznamenala ve stejném období nárůst o 23 %, takže zákazníkům bylo předáno celkem 13 500 luxusních sedanů. Také prodej sedanů Třídy C se vyvíjel pozitivně a vzrostl o 10 % na 57 000 vozů. V segmentu vozů SUV dosáhl Mercedes-Benz prodeje 41 100 vozů. Tento výsledek byl oproti prvnímu čtvrtletí loňského roku o 12 % příznivější.
V březnu bylo zákazníkům na celém světě dodáno 10 600 vozů smart fortwo, což je pokles o 11 % v porovnání s březnem 2009 (11 900 vozů). Oživení prodeje se očekává od uvedení nové generace modelové řady smart fortwo na trh ve třetím čtvrtletí 2010.
Přehled prodeje divize Mercedes-Benz Cars
|
březen 2010 |
meziroční změna v % |
1. čtvrtletí 2010 |
meziroční změna v % |
Mercedes-Benz |
109 300 |
+11,0 |
248 500 |
+15,0 |
smart |
10 600 |
-10,7 |
22 800 |
-21,1 |
Mercedes-Benz Cars |
119 900 |
+8,6 |
271 200 |
+10,8 |
|
|
|
|
|
Prodej vozů Mercedes-Benz na jednotlivých trzích |
|
|
|
|
západní Evropa |
59 000 |
+0,3 |
119 500 |
+0,7 |
- z toho Německo |
25 000 |
-3,7 |
49 200 |
-7,4 |
NAFTA |
22 400 |
+22,8 |
56 200 |
+21,4 |
- z toho USA |
19 600 |
+25,9 |
49 200 |
+22,4 |
asijsko-pacifická oblast |
19 800 |
+30,9 |
52 000 |
+53,0 |
- z toho Japonsko |
4 600 |
+17,8 |
8 300 |
+7,6 |
- z toho Čína |
8 500 |
+57,4 |
24 100 |
+104,7 |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz