name | autoweek.cz

Mercedes-Benz třídy C po modernizaci
07.08.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Sedan a kombi Mercedesu-Benz třídy C prošly modernizací rozšiřující nabídku moderních technologií.
Současná čtvrtá generace Mercedesu-Benz třídy C (W205), uvedená na trh v roce 2004, byla ve čtvrtém roce prodeje nejprodávanějším modelem značky. Šlo o první model využívající novou platformu MRA (Modular Rear Architecture) s motorem vpředu a pohonem zadních nebo všech kol. Třída C má rozvor náprav 2840 mm a sedan je dlouhý 4686 mm.
Do pátého roku výroby vstupuje třída C s rozsáhlými úpravami. Byl přepracován vnější i vnitřní design a zcela nová je elektronická soustava vozidla. Nově nabízí na přání digitální displej panelu přístrojů a multimediální systémy.
V nabídce tři motory
Při uvedení na trh jsou k dispozici čtyři pohonné jednotky. Zážehový čtyřválec 1,5 l/135 kW (184 k) s převodovkou 9G-Tronic se nabízí jako C 200 s pohonem zadních kol nebo C200 4Matic s pohonem všech kol. Nový turbodiesel 2,0 l/143 kW (194 k) s převodovkou 9G-Tronic a pohonem zadních kol je na trhu jako C 220 d. Na vrcholu nabídky je Mercedes-AMG C 43 4Matic s motorem V6 BiTurbo 3,0 l/287 kW (390 k) a převodovkou AMG Speedshift TCT 9G. Nová generace zážehových čtyřválců 1,5 l je vybavena 48 V systémem s řemenem poháněným motor-generátorem s funkcí spouštěče (EQ Boost). Tento mildhybridní systém při zrychlení přidá 10 kW (14 k) a naopak při zpomalování rekuperuje kinetickou energii.
Novinky v interiéru
Třída C má nový koncept zobrazování včetně na přání dodávaného zcela digitálního panelu sdružených přístrojů 12,3“. Základní verze má klasické sdružené přístroje se dvěma tubusy a mezi nimi 5,5“ barevný displej. Multimediální displej nad středovou konzolí je 7“ nebo na přání poprvé 10,25“ (standardně ve spojení se systémem COMAND).
Třída C disponuje dotykovými ovládacími prvky na volantu, které, stejně jako povrch chytrého telefonu, reagují na stírací pohyby prstem. Tímto způsobem lze ovládat funkce panelu sdružených přístrojů a celého informačního a zábavního systému, aniž by řidič musel pouštět volant. Nové je také ovládání systému DISTRONIC a tempomatu přímo na volantu. Informační a zábavní systém lze navíc ovládat prostřednictvím dotykové plochy s otočným tlačítkem s haptickou zpětnou vazbou na středové konzoli nebo hlasovým ovládáním LINGUATRONIC.
Už v prodeji
Nová třída C disponuje nejaktuálnějšími asistenčními systémy Mercedes-Benz s vylepšenými kamerovými a radarovými systémy. Třída C pro asistenční funkce využívá i data mapových podkladů a navigačního systému. Asistenční systémy jsou nyní na úrovni třídy S.
Nové vozy třídy C už jsou u prodejců. Cenová nabídka začíná na 997 040 Kč za sedan C 200, v případě C 200 kombi to je 1 057 540 Kč (vč. DPH). Výroba modernizované podoby vozu začala 1. srpna v závodě v Brémách.
Prémiová střední třída v Evropě
Do pátého roku výroby vstupuje třída C s rozsáhlými úpravami. Byl přepracován vnější i vnitřní design a zcela nová je elektronická soustava vozidla. Nově nabízí na přání digitální displej panelu přístrojů a multimediální systémy.
V nabídce tři motory
Při uvedení na trh jsou k dispozici čtyři pohonné jednotky. Zážehový čtyřválec 1,5 l/135 kW (184 k) s převodovkou 9G-Tronic se nabízí jako C 200 s pohonem zadních kol nebo C200 4Matic s pohonem všech kol. Nový turbodiesel 2,0 l/143 kW (194 k) s převodovkou 9G-Tronic a pohonem zadních kol je na trhu jako C 220 d. Na vrcholu nabídky je Mercedes-AMG C 43 4Matic s motorem V6 BiTurbo 3,0 l/287 kW (390 k) a převodovkou AMG Speedshift TCT 9G. Nová generace zážehových čtyřválců 1,5 l je vybavena 48 V systémem s řemenem poháněným motor-generátorem s funkcí spouštěče (EQ Boost). Tento mildhybridní systém při zrychlení přidá 10 kW (14 k) a naopak při zpomalování rekuperuje kinetickou energii.
Novinky v interiéru
Třída C má nový koncept zobrazování včetně na přání dodávaného zcela digitálního panelu sdružených přístrojů 12,3“. Základní verze má klasické sdružené přístroje se dvěma tubusy a mezi nimi 5,5“ barevný displej. Multimediální displej nad středovou konzolí je 7“ nebo na přání poprvé 10,25“ (standardně ve spojení se systémem COMAND).
Třída C disponuje dotykovými ovládacími prvky na volantu, které, stejně jako povrch chytrého telefonu, reagují na stírací pohyby prstem. Tímto způsobem lze ovládat funkce panelu sdružených přístrojů a celého informačního a zábavního systému, aniž by řidič musel pouštět volant. Nové je také ovládání systému DISTRONIC a tempomatu přímo na volantu. Informační a zábavní systém lze navíc ovládat prostřednictvím dotykové plochy s otočným tlačítkem s haptickou zpětnou vazbou na středové konzoli nebo hlasovým ovládáním LINGUATRONIC.
Už v prodeji
Nová třída C disponuje nejaktuálnějšími asistenčními systémy Mercedes-Benz s vylepšenými kamerovými a radarovými systémy. Třída C pro asistenční funkce využívá i data mapových podkladů a navigačního systému. Asistenční systémy jsou nyní na úrovni třídy S.
Nové vozy třídy C už jsou u prodejců. Cenová nabídka začíná na 997 040 Kč za sedan C 200, v případě C 200 kombi to je 1 057 540 Kč (vč. DPH). Výroba modernizované podoby vozu začala 1. srpna v závodě v Brémách.
Prémiová střední třída v Evropě
model | 2017 | 2016 | rozdíl |
1. Mercedes-Benz C | 153 500 | 149 984 | +2,3 % |
2. Audi A4 | 146 484 | 163 755 | -10,5 % |
3. BMW 3 | 129 009 | 143 643 | -10,2 % |
4. BMW 4 GC | 47 396 | 50 681 | -6,5 % |
5. Volvo V60/S60 | 45 383 | 53 450 | -15,1 % |
6. Alfa Romeo Giulia | 24 009 | 10 484 | - |
7. Jaguar XE | 18 948 | 24 481 | -22,6 % |
8. Lexus IS | 5 704 | 6 210 | -8,1 % |
Segment celkem | 572 543 | 605 882 | -5,5 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz