name | autoweek.cz

Mahindra vstoupí do světa elektromobility s pomocí VW
23.08.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Indická Mahindra Group se připravuje na vstup do světa elektromobility s SUV dvou nově vytvořených značek BE a XUV. Základ nových elektromobilů bude vycházet z platformy MEB společnosti VW.
Volkswagen a indická automobilka Mahindra & Mahindra budou spolupracovat na řadě elektrických SUV pro indický trh, přičemž Wolfsburg poskytne indickému partnerovi komponenty platformy MEB. Partnerství Mahindry s Volkswagenem pro tuto sérii elektromobilů ukazuje originální možnost použití komponent platformy MEB v elektromobilu mimo značky koncernu VW, tedy ID., Škoda iV, Audi, Seat a Porsche. Volkswagen již dříve naznačil, že otevře platformu MEB dalším výrobcům automobilů, přičemž jeho prvním partnerem se stal Ford.
Mahindra & Mahindra a Volkswagen nyní odhalily, že v účelové platformě pro elektromobily nazvané INGLO, která bude základem ne jednoho, ale rovnou pěti elektrických SUV, budou použity komponenty z platformy MEB. Vozidla budou využívat systémy akumulátorů, unifikované články a také trakční elektromotory od Volkswagenu.
Indická automobilka současně odhalila první koncepční snímky těchto modelů pocházející z jejího designového studia ve Velké Británii. Pod značkou BE se objeví tři modely BE.05 (rozvor náprav 2775 mm, délka 4370 mm), prostornější rodinné BE.07 (rozvor náprav 2775 mm, délka 4565 mm) a čtyřmístné BE.09. Pod značkou XUV se budou vyrábět další dvě elektrická SUV - luxusní XUV.e8 (rozvor 2762 mm, délka 4740 mm) a XUV.e9 s profilem coupé (rozvor 2775 mm, délka 4790 mm).
Mahindra odhalila i schéma platformy INGLO, které naznačuje, že budou napájeny akumulátory o velikosti od 60 do 80 kWh, které umožní rychlonabíjení výkonem 175 kW a slibují nabití na 80 % za 30 minut. Vozy budou mít pohon zadních nebo všech kol a pohonné jednotky s výkonem 170 – 210 kW resp. 250 – 290 kW.
Začátkem jara Ford předběžně představil dva elektromobily, které budou také využívat platformu MEB a do výroby přijdou v Kolíně nad Rýnem už brzy - v roce 2023. Očekává se, že budou velké asi jako ID.4 (rozvor 2765 mm, délka 4584 mm), ale budou mít styl a výbavu odlišující je nejen mezi sebou, ale i od vozů VW. Elektromobily od Mahindry se začnou vyrábět mnohem později – první model XUV.e8 má být představen v roce 2024 a do roku 2026 mají být v prodeji čtyři z nich. Spolupráce si klade za cíl vyrábět na bázi platformy INGLO do roku 2030 více než 1 milionu vozů. Mahindra také uvedla, že elektrické verze budou do roku 2027 představovat 20 až 30 % z celkového prodeje jejích SUV.
„Elektrická platforma MEB a její komponenty jsou klíčem k dostupné udržitelné mobilitě po celém světě. Toto partnerství nejen ukazuje, že naše podnikání v oblasti platforem je vysoce konkurenční, ale také to, že MEB je na dobré cestě stát se jednou z předních otevřených platforem pro elektromobilitu. Naplňujeme tak zaměření strategie Volkswagenu učinit z podnikání s platformami silný pilíř naší skupiny a vytvořit budoucí zdroje zisku prostřednictvím úspor z velkosériové produkce,“ řekl Thomas Schmall, člen představenstva Volkswagen Group pro technologie a generální ředitel Volkswagen Group Components.
Koncern Volkswagen připravuje pro indický trh i řadu modelů se spalovacími motory značek Volkswagen a Škoda. Platformu MQB A0 IN pro ně vyvíjí Škoda Auto.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz