name | autoweek.cz

Kupé a kabriolet třídy S do prodeje

Kupé a kabriolet třídy S do prodeje

23.01.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Mercedes-Benz oficiálně uvedl na evropské trhy modernizovanou podobu modelů S kupé a S kabriolet. Prodejci vozy vystavili v showroomech a první zákazníci si přebírají předem objednané automobily.
Karosářské verze kupé a kabriolet získaly veškeré novinky, které byly nedávno zavedeny u sedanů úspěšné modelové řady třídy S. Patří mezi ně nové a výrazně rozšířené asistenční systémy, moderní koncept ovládání a zobrazování se širokoúhlým panelem přístrojů a novou generací volantů, komplexní řízení komfortu Energizing a nejnovější generace informačních a zábavních systémů.
 
Inovativní svítilny OLED
Charakteristickým znakem nové podoby třídy S kupé a třídy S kabriolet jsou inovativní zadní svítilny OLED (Organic Light Emitting Diode) s celkem 66 extrémně nízkými diodami, které vydávají ve všech směrech velmi homogenní světlo a tvoří jedinečný design. Zadní svítilny s technikou OLED jsou součástí standardní výbavy.
 
Nový interiér
Pro interiér nové třídy S jsou charakteristické dva nové displeje 12,3“ s vysokým rozlišením, které vizuálně splývají pod společným krycím sklem v širokoúhlý panel přístrojů. Oba modely mají na volantu dotykové plošky, které stejně jako povrch chytrého telefonu reagují na stírací pohyby prstů. Tímto způsobem je možné ovládat funkce panelu sdružených přístrojů i celého informačního a zábavního systému, aniž by řidič musel pouštět volant z rukou. Novinkou je také ovládání funkcí systému Distronic a tempomatu ovládacími prvky přímo na volantu.
 
Navíc lze informační a zábavní systém ovládat prostřednictvím touchpadu s otočným tlačítkem na středové konzoli nebo hlasovým ovládáním Linguatronic, které bylo poprvé rozšířeno i na funkce vozidla, jako jsou klimatizace a vyhřívání/odvětrávání sedadel, osvětlení, parfémování/ionizace vzduchu, masážní funkce sedadel a průhledový displej. Je možné používat až 450 jednotlivých hlasových povelů.
 
Další krok k autonomní jízdě
Vozy třídy S kabriolet jsou standardně vybaveny poloaktivním vzduchovým odpružením AirMatic s plynule adaptivními tlumiči. Třída S kupé a kabriolet představuje rovněž další velký krok k autonomní jízdě a posouvá nové nebo výrazně rozšířené asistenční systémy Intelligent Drive na novou úroveň. Adaptivní tempomat Distronic a aktivní asistent řízení podporují řidiče při udržování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a řídí nyní ještě komfortněji, protože automaticky přizpůsobují rychlost jízdy v zatáčkách, před křižovatkami nebo kruhovými. Adaptivní tempomat Distronic využívá mapové a navigační údaje v ještě větším rozsahu než dosud.
 
Nový motor V8 Biturbo
Nový motor V8 Biturbo v S 560 kupé a S 560 kabriolet má nejvyšší výkon 345 kW (469 k) a maximální točivý moment 700 N.m. V kupé používá deaktivaci čtyř válců pomocí systému proměnného časování ventilů Camtronic. Kupé se zážehovým motorem V6 a nejvyšším výkonem 270 kW (367 k) nese nyní označení S 450. Novinkou v jeho výbavě modelu S 450 je samočinná převodovka 9G-Tronic.
 
Také verze Mercedes-AMG
Nové podoby Mercedes-AMG S 63 4Matic+ kupé a kabriolet mají technická i vizuální vylepšení s nově navrženou maskou chladiče Panamericana. Nově použitý motor AMG V8 4,0 l Biturbo s turbodmychadly Twin-scroll a systémem deaktivace válců (kupé) poskytuje nejvyšší výkon 450 kW (612 k). Devítistupňová převodovka AMG SpeedShift MCT 9G je rovněž nová, stejně jako zcela variabilní pohon všech kol AMG Performance 4Matic+.
 
Společně s novými osmiválcovými verzemi kupé a kabrioletu obdržely nejprestižnější varianty Mercedes-AMG S 65 kupé a S 65 kabriolet modernizovaný design s maskou chladiče Panamericana. Motor AMG V12 6,0 l Biturbo má nejvyšší výkon 463 kW (630 k) a poskytuje maximální točivý moment 1000 N.m.
 
Modely S 63 4Matic+ kupé a kabriolet a S 65 kabriolet jsou vybaveny podvozkem AMG Ride Control+ s adaptivními tlumiči. Exkluzivní podvozek AMG Active Ride Control s funkcí naklánění do zatáček modelu S 65 kupé se připraví na nerovnosti vozovky ještě dřív, než na ně vozidlo vjede. AMG Active Ride Control za tím účelem kombinuje aktivní odpružení podvozku s plynule nastavitelnými tlumiči. Třístupňové ESP nabízí nejen bezpečnost, ale i potěšení z jízdy.