name | autoweek.cz

Koupě automobilu se stává dominantou žen

Koupě automobilu se stává dominantou žen

08.03.2013 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Nákup automobilu překvapivě ovlivňuje z větší části žena. Vyplynulo to z  ankety autobazaru AAA Auto.

V případě nákupu automobilu manželských či partnerských dvojic má na výsledek větší vliv žena. „Poměr žen, které si kupují vlastní vůz anebo se do výběru automobilu pro rodinu zapojují, se v posledních několika letech výrazně zvýšil. U koupi vlastního automobilu je to již více než čtvrtina, zatímco u společného užívání auta se jedná dokonce o 62 %. Ženy si v současnosti nekupují pouze druhý vůz do rodiny, ale pořizují si také například manažerské automobily šité na míru pro podnikání,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA Auto.

Zatím, co pro muže představuje automobil spíše srdcovou záležitost, ženy v něm vidí praktického pomocníka pro všední den. Rozhodnutí o koupi nového nebo ojetého vozu souvisí s finanční částkou a preferovanou třídou pořizovaného vozu.

Mimo to však mají ženy a muži na automobil zcela jiný pohled. Při nákupu vozu dávají ženy přednost zejména jeho praktické stránce a preferují menší kompaktní vozy s ladným a moderním vzhledem. Zajímají se o průměrnou spotřebu, velikost zavazadlového prostoru a užitečné funkce. Z dalších vlastností, na které ženy při volbě auta hledí, předstihly komfort a bezpečnostní výbava vozu vzhled a značku. Klišé o tom, že ženy na autech zajímá jen barva a design, už prostě neplatí.

Dlouhodobým strašákem je pro ženy defekt pneumatiky. Více než tři čtvrtiny by v tomto případě sáhly po mobilu a zavolaly asistenční službu. Téměř pětina respondentek uvedla, že by se spolehla na pomoc kolemjedoucích řidičů a pouze 5% žen je schopných vyměnit kolo bez asistence.