name | autoweek.cz

Koronavirus v logistice posílí pozici zaměstnavatelů
15.06.2020 | Doprava
Vyjádření HR manažerky logistické společnosti Geis CZ Jaroslavy Šindelářové.
O tom, že nemoc covid-19 a s ní spojená vládní opatření a zákazy napáchaly v řadě odvětví nedozírné škody, bylo už popsáno dost papíru. Jsou však obory, které z tohoto období vyšly dobře. Jde především o oblast e-commerce. Ta v uplynulých měsících rostla v řádech desítek procent. Profitovaly z toho i všechny na ní navázané obory, mezi nimi také přepravní a logistické služby.
„V těch našich projektech, které jsou přímo navázány na e-commerce, docházelo na počátku pandemie k několikanásobnému zvyšování objemů. Nyní už je situace opět stabilizovaná, nicméně stále vychystáváme vyšší počet objednávek než v minulosti. V tuto chvíli se chystáme na letní sezónu, takže poptáváme zájemce o letní brigády, zejména na pozice skladových manipulantů,“ říká HR manažerka logistické společnosti Geis CZ Jaroslava Šindelářová s tím, že k pokrytí poptávky potřebovali a i nyní potřebují více lidí.
Větší výběr
Vzhledem k mizivé nezaměstnanosti několik let platilo, že si zaměstnanec vybírá zaměstnavatele. „Většina odborníků na trh práce teď očekává změnu, nicméně v segmentu logistiky jsme zatím žádný výraznější posun nezaznamenali. změny na trhu práce se projeví spíše se zpožděním, nejspíše v létě a se začátkem podzimu a zcela určitě s příchodem roku 2021,“ konstatuje Šindelářová.
„Zatím to vypadá, že oproti kritické situaci před pandemií přibylo zájemců o pozice typu řidič, což má skutečně souvislost s koronavirem, protože řada dopravců byla navázána na výrobu automobilů a během omezení nebo uzavření provozů přišla o zakázky. Zvýšil se také zájem o méně kvalifikovanou práci, například o pozice typu skladník. Trh práce v horizontu měsíců zaplní lidmi, kteří mají co nabídnout a přesto nedobrovolně přišli o zaměstnání. Tím se zvýší konkurence,“ uvádí Šindelářová.
„Stejně jako všude jinde i u nás je výhodou praxe v obdobném typu provozu nebo na podobné pozici. Naší výhodou je, že logistika je vždy součástí výrobních závodů a díky tomu se nemusíme zaměřovat jen na kandidáty od přímé konkurence,“ připomíná Šindelářová.
Personalistka připouští, že některé lokality jsou pro Geis CZ problematičtější a vysvětluje: „Není to kvůli nezájmu uchazečů o práci u nás, ale spíše o našich požadavcích na kvalifikaci a praxi. Decentrální charakter naší společnosti neumožňuje zaškolení velkého počtu lidí, kteří s podobným typem práce nemají žádnou zkušenost, a ještě problematičtější je to s výchovou vlastních řidičů. Získání oprávnění trvá i několik měsíců, což je pro nás neúměrně dlouhá doba, takže pokud se někdo uchází o pozici řidiče, určitě řidičský průkaz požadujeme.“
Firma přijímá i čerstvé absolventy. „Zajímají nás především ti, kteří u nás byli někdy v průběhu studia na praxi nebo na brigádě, takže mají dobrou představu co je u nás čeká a nemusíme se bát, že si práci u nás během zkušební doby rozmyslí protože právě mladší ročníky mají větší tendenci k fluktuaci. V poslední době se právě u nich častěji setkáváme s odchody po jednom až dvou letech. Mladí lidé mají jiné vnímání dlouhodobého setrvání u zaměstnavatele než generace dnešních čtyřicátníků,“ říká Jaroslava Šindelářová.
„V těch našich projektech, které jsou přímo navázány na e-commerce, docházelo na počátku pandemie k několikanásobnému zvyšování objemů. Nyní už je situace opět stabilizovaná, nicméně stále vychystáváme vyšší počet objednávek než v minulosti. V tuto chvíli se chystáme na letní sezónu, takže poptáváme zájemce o letní brigády, zejména na pozice skladových manipulantů,“ říká HR manažerka logistické společnosti Geis CZ Jaroslava Šindelářová s tím, že k pokrytí poptávky potřebovali a i nyní potřebují více lidí.
Větší výběr
Vzhledem k mizivé nezaměstnanosti několik let platilo, že si zaměstnanec vybírá zaměstnavatele. „Většina odborníků na trh práce teď očekává změnu, nicméně v segmentu logistiky jsme zatím žádný výraznější posun nezaznamenali. změny na trhu práce se projeví spíše se zpožděním, nejspíše v létě a se začátkem podzimu a zcela určitě s příchodem roku 2021,“ konstatuje Šindelářová.
„Zatím to vypadá, že oproti kritické situaci před pandemií přibylo zájemců o pozice typu řidič, což má skutečně souvislost s koronavirem, protože řada dopravců byla navázána na výrobu automobilů a během omezení nebo uzavření provozů přišla o zakázky. Zvýšil se také zájem o méně kvalifikovanou práci, například o pozice typu skladník. Trh práce v horizontu měsíců zaplní lidmi, kteří mají co nabídnout a přesto nedobrovolně přišli o zaměstnání. Tím se zvýší konkurence,“ uvádí Šindelářová.
„Stejně jako všude jinde i u nás je výhodou praxe v obdobném typu provozu nebo na podobné pozici. Naší výhodou je, že logistika je vždy součástí výrobních závodů a díky tomu se nemusíme zaměřovat jen na kandidáty od přímé konkurence,“ připomíná Šindelářová.
Personalistka připouští, že některé lokality jsou pro Geis CZ problematičtější a vysvětluje: „Není to kvůli nezájmu uchazečů o práci u nás, ale spíše o našich požadavcích na kvalifikaci a praxi. Decentrální charakter naší společnosti neumožňuje zaškolení velkého počtu lidí, kteří s podobným typem práce nemají žádnou zkušenost, a ještě problematičtější je to s výchovou vlastních řidičů. Získání oprávnění trvá i několik měsíců, což je pro nás neúměrně dlouhá doba, takže pokud se někdo uchází o pozici řidiče, určitě řidičský průkaz požadujeme.“
Firma přijímá i čerstvé absolventy. „Zajímají nás především ti, kteří u nás byli někdy v průběhu studia na praxi nebo na brigádě, takže mají dobrou představu co je u nás čeká a nemusíme se bát, že si práci u nás během zkušební doby rozmyslí protože právě mladší ročníky mají větší tendenci k fluktuaci. V poslední době se právě u nich častěji setkáváme s odchody po jednom až dvou letech. Mladí lidé mají jiné vnímání dlouhodobého setrvání u zaměstnavatele než generace dnešních čtyřicátníků,“ říká Jaroslava Šindelářová.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz