name | autoweek.cz
Kniha o historii reklamy automobilů značky Škoda
06.07.2022 | Antonín Matějka | Auto archív
V polovině června vyšla zajímavá nová publikace Martina Kupce pod názvem „Škoda - automobily na plakátech a v prospektech, 1945-2022“.
Kniha Martina Kupce o historii reklamy automobilů značky Škoda vznikla z jeho sbírek historických plakátů a prospektů nejznámější české automobilové značky.
Publikace vychází v nákladu 2000 kusů v rozsahu 420 stran formátu 26x21 cm Graficky ji zpracovalo studio Milesoft Design a vydává ji známý vydavatel publikací o škodovkách Moto Public. Bude stát 590 Kč.
„Hlavním impulzem byl rozsah mých sbírek, které buduji deset let. Jedná se vždy o dobové originály tiskovin. Zároveň ve spolupráci se dvěma muzei v jihočeském kraji připravuji výstavy pod stejným názvem, jako se jmenuje kniha. K těmto výstavám byl plánován vznik brožury, která měla sloužit jako jejich průvodce a nakonec je z toho kniha o 420 stranách. Při výběru nejlepších plakátů a prospektů do původní brožury k připravovaným výstavám jsem totiž nakonec usoudil, že by bylo škoda většinu věcí nezveřejnit, zvláště když se v mnoha případech jedná o zajímavé i méně známé tuzemské, ateliérové i zahraniční motivy, které se u nás tolik neobjevovaly, neboť byly často určeny na podporu exportu. Plakáty vozů Škoda fotografovaných například v Paříži, Singapuru nebo v Kuala Lumpur jsou záležitosti, které jsou vizuálně velmi atraktivní a příznivce značky jistě potěší,“ říká autor knihy.
Kniha má celkem 20 kapitol, které ji zpřehledňují a zároveň textově doplňují. „Na přípravě jsem samozřejmě spolupracoval také s Archivem společnosti ŠKODA AUTO/ŠKODA Muzeem, kde jsem konzultoval obrazové i textové části s kolegy z tamního archivu, kteří jsou odborníky na svém místě,“ dodává Martin Kupec.
Na co se mohou čtenáři v knize těšit? O vývoji, výrobě či historii jednotlivých typů automobilů Škoda už bylo vydáno několik knih. Co však, s jedinou výjimkou před více jak 16 lety, nebylo dosud publikováno, je vývoj reklamy, propagace a grafiky zachycené na plakátech a v prospektech Škoda. Kniha ukazuje všechny typy vozů vyráběné v automobilce. Zajímavé formáty, způsoby vizualizace, atraktivní motivy a kreativita tvůrců reklamy pro tuzemský i zahraniční trh od roku 1945 do současnosti dávají knize velkou příležitost zaujmout svého čtenáře, od příznivců značky Škoda až po milovníky automobilové historie.
Knihu si můžete objednat na webové adrese https://knihypromotoristy.cz/.
Publikace vychází v nákladu 2000 kusů v rozsahu 420 stran formátu 26x21 cm Graficky ji zpracovalo studio Milesoft Design a vydává ji známý vydavatel publikací o škodovkách Moto Public. Bude stát 590 Kč.
„Hlavním impulzem byl rozsah mých sbírek, které buduji deset let. Jedná se vždy o dobové originály tiskovin. Zároveň ve spolupráci se dvěma muzei v jihočeském kraji připravuji výstavy pod stejným názvem, jako se jmenuje kniha. K těmto výstavám byl plánován vznik brožury, která měla sloužit jako jejich průvodce a nakonec je z toho kniha o 420 stranách. Při výběru nejlepších plakátů a prospektů do původní brožury k připravovaným výstavám jsem totiž nakonec usoudil, že by bylo škoda většinu věcí nezveřejnit, zvláště když se v mnoha případech jedná o zajímavé i méně známé tuzemské, ateliérové i zahraniční motivy, které se u nás tolik neobjevovaly, neboť byly často určeny na podporu exportu. Plakáty vozů Škoda fotografovaných například v Paříži, Singapuru nebo v Kuala Lumpur jsou záležitosti, které jsou vizuálně velmi atraktivní a příznivce značky jistě potěší,“ říká autor knihy.
Kniha má celkem 20 kapitol, které ji zpřehledňují a zároveň textově doplňují. „Na přípravě jsem samozřejmě spolupracoval také s Archivem společnosti ŠKODA AUTO/ŠKODA Muzeem, kde jsem konzultoval obrazové i textové části s kolegy z tamního archivu, kteří jsou odborníky na svém místě,“ dodává Martin Kupec.
Na co se mohou čtenáři v knize těšit? O vývoji, výrobě či historii jednotlivých typů automobilů Škoda už bylo vydáno několik knih. Co však, s jedinou výjimkou před více jak 16 lety, nebylo dosud publikováno, je vývoj reklamy, propagace a grafiky zachycené na plakátech a v prospektech Škoda. Kniha ukazuje všechny typy vozů vyráběné v automobilce. Zajímavé formáty, způsoby vizualizace, atraktivní motivy a kreativita tvůrců reklamy pro tuzemský i zahraniční trh od roku 1945 do současnosti dávají knize velkou příležitost zaujmout svého čtenáře, od příznivců značky Škoda až po milovníky automobilové historie.
Knihu si můžete objednat na webové adrese https://knihypromotoristy.cz/.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz