name | autoweek.cz
Kia ukázala EV9 jako koncept
29.03.2022 | | Nové modely
EV9 bude dalším velkým elektromobilem Kia. V centrále ve Frankfurtu nad Mohanem jej předvedla jako koncept.
Za zmínku stojí: sériové vozidlo již bylo plně vyvinuto a představený koncept byl navržen až poté na základě sériového vozidla, což je poněkud neobvyklý přístup. Znamená to ale, že koncept je pravděpodobně hodně blízký produkční verzi.
Pro mnoho zákazníků začíná nákup vozidla trochu víc u emocí ze vzhledu a méně u technických údajů. Kia s EV9 Concept dokazuje, že elektricky poháněná vozidla mohou vypadat hodně netradičně. V segmentu velkých SUV EV 9 rozhodně zapůsobí - vypadá tak trochu jako Kia e-Soul na steroidech.
Vizuálně toto SUV vypadá obrovské, i když s délkou 493 cm s rozvorem náprav 310 cm není o mnoho delší než například Stinger GT. Vzhledem ke krabicovému tvaru, obřím 22“ kolům a celkové výšce 179 cm působí velmi mohutně. Ve stísněných městských uličkách a malých parkovacích domech s EV9 může být těsno, takže je patrné, že EV9 byla vyvinuta spíš pro severoamerický trh, nicméně i v Evropě se určitě nějací kupci najdou.
Stejně jako Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5 je i EV9 založena na elektrické globální modulární platformě E-GMP a také se známou technologií rychlého nabíjení 800 V. Dojezd je údajně až 540 km, z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhých 5 s a během šesti minut by mělo být možné dobít až na 100 km, což jsou působivé hodnoty, když si uvědomíte, že hodnota aerodynamického odporu pravděpodobně nebyla moc optimalizovaná. Údaje o výkonu pohonné jednotky ještě nejsou k dispozici, ale ve stejné platformě již byly použity trakční elektromotory s výkony mezi 125 kW (170 k) a 430 kW (585 k), takže je zde dostatek možností.
Dvojice dveří na bocích se otevírají od sebe, jak to známe z vozů Rolls Royce. Ty kvůli crash-testům asi v sériové podobě nezůstanou - bezpečnost je zde na prvním místě. Vnější zrcátka jsou navržena jako kamerový systém, takže by se skutečně mohl dostat do sériové výroby.
Kromě precizně zpracovaných materiálů, z nichž většina je recyklovaných, a 27“ displeje bude interiér pravděpodobně kompletně přepracován. Obrovská samozatmavovací skleněná střecha poskytuje v Conceptu také dostatek světla v již tak velmi prosvětleném interiéru. V kapotě je integrován solární modul, který může zajistit nabíjení 1 - 2 kWh když je pěkné počasí nebo když vozidlo stojí.
EV9 bude první Kia, která bude schopna použít autonomní řízení do úrovně 3, aktualizace funkcí budou buď zakupovány prostřednictvím informačního a zábavního systému nebo pronajaty jako volitelná výbava.
Sériový model EV9 byl ohlášen na rok 2023, takže uvidíme, jak nakonec bude se lišit od konceptu.
Pro mnoho zákazníků začíná nákup vozidla trochu víc u emocí ze vzhledu a méně u technických údajů. Kia s EV9 Concept dokazuje, že elektricky poháněná vozidla mohou vypadat hodně netradičně. V segmentu velkých SUV EV 9 rozhodně zapůsobí - vypadá tak trochu jako Kia e-Soul na steroidech.
Vizuálně toto SUV vypadá obrovské, i když s délkou 493 cm s rozvorem náprav 310 cm není o mnoho delší než například Stinger GT. Vzhledem ke krabicovému tvaru, obřím 22“ kolům a celkové výšce 179 cm působí velmi mohutně. Ve stísněných městských uličkách a malých parkovacích domech s EV9 může být těsno, takže je patrné, že EV9 byla vyvinuta spíš pro severoamerický trh, nicméně i v Evropě se určitě nějací kupci najdou.
Stejně jako Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5 je i EV9 založena na elektrické globální modulární platformě E-GMP a také se známou technologií rychlého nabíjení 800 V. Dojezd je údajně až 540 km, z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhých 5 s a během šesti minut by mělo být možné dobít až na 100 km, což jsou působivé hodnoty, když si uvědomíte, že hodnota aerodynamického odporu pravděpodobně nebyla moc optimalizovaná. Údaje o výkonu pohonné jednotky ještě nejsou k dispozici, ale ve stejné platformě již byly použity trakční elektromotory s výkony mezi 125 kW (170 k) a 430 kW (585 k), takže je zde dostatek možností.
Dvojice dveří na bocích se otevírají od sebe, jak to známe z vozů Rolls Royce. Ty kvůli crash-testům asi v sériové podobě nezůstanou - bezpečnost je zde na prvním místě. Vnější zrcátka jsou navržena jako kamerový systém, takže by se skutečně mohl dostat do sériové výroby.
Kromě precizně zpracovaných materiálů, z nichž většina je recyklovaných, a 27“ displeje bude interiér pravděpodobně kompletně přepracován. Obrovská samozatmavovací skleněná střecha poskytuje v Conceptu také dostatek světla v již tak velmi prosvětleném interiéru. V kapotě je integrován solární modul, který může zajistit nabíjení 1 - 2 kWh když je pěkné počasí nebo když vozidlo stojí.
EV9 bude první Kia, která bude schopna použít autonomní řízení do úrovně 3, aktualizace funkcí budou buď zakupovány prostřednictvím informačního a zábavního systému nebo pronajaty jako volitelná výbava.
Sériový model EV9 byl ohlášen na rok 2023, takže uvidíme, jak nakonec bude se lišit od konceptu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz