name | autoweek.cz

Kia Cadenza se připravuje na debut

Kia Cadenza se připravuje na debut

28.11.2009 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Sportovní sedan Kia Cadenza byl slavnostně představen v Koreji, ale jeho oficiální premiéra se uskuteční na autosalonech v Rijádu v Saudské Arábii a v Dubaji. Prodávat se začne v průběhu příštího roku. Cadenza nahradí deset let starý model Opirus.

\"S Cadenzou jsme vytvořili nový velký sedan. Ten dále oživí současné vnímání značky Kia a věříme, že díky vysokému výkonu a luxusnímu interiéru přitáhne k naší značce mnoho nových zákazníků,\" říká prezident Kia Motors Hyoung-Keun Lee. \"Navzdory současné globální ekonomické nejistotě si troufáme říct, že nová Kia Cadenza podstatně zvýší podíl značky Kia v daném segmentu v Koreji i po celém světě\", je přesvědčen Lee.

Tým korejských designérů pod vedením šéfdesignéra Petera Schryera se snažil vytvořit sportovní a stylově čisté, dravé a dynamické tvary a zajistit mimořádný komfort. Styl Cadenzy navazuje na koncept KND-5, předvedený letos v dubnu na autosalonu v Soulu.

Tradiční linie sedanu byly zachovány, ale proměnily se do sportovnějšího stylu s lepšími aerodynamickými vlastnostmi (součinitel aerodynamického odporu Cx je 0,29).

Součástí předních světlometů je integrovaný systém svítících diod (LED) druhé generace.  Zadní sdružené světlomety rovněž využívají technologii LED. Na přání bude k dispozici také skleněná panoramatická střecha v plné délce.

Interiér Cadenzy je stylový. Dominuje mu futuristicky působící přístrojová deska. Tzv. \"Welcome\" systém osvítí nástupní prostor a rozsvítí světla v interiéru, aby přivítal majitele vozu. Dvouzónová automatická klimatizace je standardem, stejně jako bezklíčkový přístup a spouštění motoru pomocí tlačítka, zadní parkovací senzory, bezpečnostní kamera na zádi a elektronicky ovládané prodloužení sedáku řidiče.

Nová Cadenza kratší než Opirus, ale má prodloužený rozvor náprav o 45 mm na 2845 mm.

Nová podvozková platforma HKM typu N pro vozidla s motorem umístěným vpředu napříč a pohánějícím přední kola se u značky Kia objevuje poprvé u modelu Cadenzy, ale v budoucnosti bude využívána i u jiných modelů. Nosná struktura karoserie je lehčí (Cadenza má hmotnosti menší o 130 kg) a současně má větší tuhost. Cadenza požívá i zcela nový systém zavěšení víceprvkovou zadní nápravou.

Cadenza bude v prodeji se třemi zážehovými motory s výkony v rozsahu 121 až 213 kW (165 až 290 k). Vrcholem nabídky bude V6 DOHC dual CVVT 3,5 l s výkonem 213 kW při 6600/min a točivým momentem 338 N.m při 5000/min. Všechny modely budou vybaveny novou šestirychlostní samočinnou převodovkou. Vůz dlouhý 4965 mm má průměr zatáčení jen 11,08 m. S motorem V6 3,5 l Cadenza dosahuje největší rychlost 230 km/h, zrychlení z 0 na 100/kom za 7,2 s a kombinovanou spotřebu 9,36 l/ 100 km.

Nová Cadenza se vyrábí pro domácí trh ve výrobním závodě Kia v Hwasungu. Od ledna 2010 začne i vývoz.