name | autoweek.cz

Jaguar jde za penězi

Jaguar jde za penězi

25.11.2024 | | Aktuality

Šéfredaktor Automobilwoche Burkhard Riering komentuje dění v automobilovém byznysu.

Sociální sítě byly minulý týden vzrušené nad novou podobou Jaguaru. Britská značka předělala vše – logo, písmo, reklamu, barevný svět luxusu, který zanechává mnoho automobilových tradicionalistů zděšených. Značka je k nepoznání. „Budeme polarizovat,“ připustil generální ředitel Jaguaru Rawdon Glover při první prezentaci v sídle Gaydonu. A měl pravdu.

 

Britům alespoň nechybí odvaha věci změnit. Týmy Jaguaru strávily čtyři roky za zavřenými dveřmi, aby zcela znovu objevily značku. Jakoby rodiče byli dlouho mimo dům a děti byly ponechané bez dohledu až nezůstal kámen na kameni. Výsledkem je kreativita, kterou Jaguar chtěl. „Už se neohlížíme zpět, jen se díváme dopředu,“ řekl šéf designu Gerry McGovern.

 

Jak budou budoucí modely vypadat, je zatím tajemstvím. Šéf Jaguaru Glover odhalí koncepční vůz, který předpovídá obecný design vozů, večer 2. prosince na uměleckém veletrhu Miami Art Week. Až později uvidíme, zda auta najdou (bohaté) kupce. Strategie je: vše v luxusu. Tedy mnohem menší objem prodeje, ale mnohem lepší marže. Vyšší postavení jako koncept, o který se mimo jiné snaží Mercedes-Benz dalším vývojem od prémiového k luxusnímu trhu. Follow the money.

 

Pro Jaguar musí být to, co dělá, jedinečné.

 

„Nic nekopírovat,“ jak kdysi řekl zakladatel Jaguaru Sir William Lyons. To se u zaběhnutých SUV, které Číňané staví levněji, udělat nedá. Proto se očekává vozidlo, které bude výrazné. Alespoň Jaguar už vzbudil pozornost.

 

Foto: Jaguar