name | autoweek.cz
Inženýrka Fordu ví, jak se to dělá
13.07.2009 | Ivana Rybecká | Autoservis
Christina Rodríguezová pomáhala při vývoji podvozku nového Fordu, který se začne v USA prodávat v létě a je pravděpodobně nejdůležitějším vozidlem, který Ford letos uvede do prodeje.
Třicátnice z Portorika je ve společnosti Ford Motor jedinou ženou, která dosáhla takového postavení. Její práce zahrnuje rovným dílem práci inženýra, závodního jezdce a psychologa. Rodríguezová to vysvětluje: „Jako inženýr musím zajistit, že automobil je bezpečný. Jako závodní jezdec musím zajistit, že se automobil dobře ovládá. A pak je nutné automobil vyladit tak, aby měl patřičnou osobnost nejnovějšího Fordu.\" Rodríguezová u Fordu pracuje dvanáct let. Rodríguezová vysvětluje, že díky tomu, že na tomto podvozku pracuje osm let, opravdu ví, co se od něj dá očekávat a jak bude reagovat. Třebaže Taurus 2010 je úplně nový automobil, je spřízněný s dalšími výrobky Fordu (Lincoln MKS, Ford Flex a odcházející Ford Five Hundred/Taurus). Rodríguezová přispěla také k jízdním vlastnostem a ovladatelnosti těchto vozidel. Její úkol začal již v roce 2001 u modelu Ford Five Hundred.
Taurus pro rok 2010 má čtyři odlišné kalibrace odpružení. Jeden pro Taurus s pohonem předních kol, druhý pro Taurus s pohonem všech kol, třetí pro vysoce výkonný SHO s pohonem všech kol a čtvrtý pro model SHO vybavený Performance Package. Rodríguezová poznamenává, že jedinečná kalibrace odpružení každého modelu vychází z vybavení a osobnosti každého modelu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz