name | autoweek.cz

Inteligentní propojená vozidla určují trendy

Inteligentní propojená vozidla určují trendy

02.10.2023 | Vladimír Rybecký | Trendy

Konference World Intelligent Connected Vehicles Conference 2023 posloužila jako důležitá platforma pro diskusi a představení nejnovějších pokroků v oblasti autonomních a nových energetických vozidel.

Světová konference o inteligentních propojených vozidlech WICV 2023 s tématem „Vstup do nové éry vozidel“, kde se sešli přední průmysloví lídři z horní i dolní části průmyslového řetězce, přilákala do Pekingu 223 zúčastněných společností a nabídla přehlídku 162 vozidel. Důraz byl kladen na pokročilé produkty, inovativní technologie a typické aplikační scénáře v oblasti nových energií a inteligentních propojených vozidel. Účastníci podtrhli význam kolektivní účasti při prosazování vývoje a přijímání nových energetických a autonomních technologií v automobilovém průmyslu.

 

„Inteligentní propojená vozidla mohou v budoucnu přinést mnoho pozitivních faktorů. Náklady na dopravu se pravděpodobně dále sníží, výrazně se zlepší bezpečnost, zvýší se efektivita městské dopravy, doprava se stane flexibilnější a rychlejší a celkově se výrazně usnadní mobilita lidí,“ řekl laureát Turingovy ceny Whitfield Diffie při konferenci o inteligentních propojených vozidlech WICVC 2023 konané v Pekingu

 

Inteligentním propojeným vozidlům (ICV) se v posledních letech dostává v Číně velké pozornosti jako trendu vývoje budoucího automobilového průmyslu. Strategie silně na výrobu orientované země definuje vývoj ICV spolu s energeticky úspornými vozidly a vozidly s novými zdroji energie jako důležitou strategii rozvoje. Se zrychleným vývojem čínských automobilových produktů směrem k inteligenci a vytvářením sítí se formuje silné vývojové prostředí pro průmysl ICV.

 

Na konferenci byla zveřejněna zpráva „Intelligent Connected Vehicle Commercial Application Development Report“. Zpráva označuje inteligentní propojená vozidla jako nové centrum rozvoje globálně vznikajícího průmyslu. Zdůrazňuje, že tato vozidla, která integrují IoT, cloud computing, velká data a AI, potřebují urychlený vývoj základních technologií a neustálé zlepšování systému řízení. Zpráva také zdůraznila význam posílení otevřené spolupráce a podpory vývoje komerčních aplikací.

 

„Jak se globální ekonomika postupně vzpamatovává z dopadu pandemie, roste závislost na akumulátorech a elektronických produktech v automobilové technice. Inovativní projekt, vedený Čínou, pro přístup inteligentních propojených vozidel na trh a do zkušebního provozu na silnicích bude mít významný dopad na globální vývoj autonomního řízení,“ uvedla Sigrid de Vriesová, generální ředitelka Asociace evropských výrobců automobilů ACEA.

 

Německý výrobce prémiových automobilů BMW zřídil čtyři výzkumná a inovační centra v Pekingu, Šanghaji, Šen-jangu a Nanjingu. Ta představují jeho největší výzkumnou a vývojovou základnu mimo Německo. Společnost s více než 3200 výzkumnými pracovníky využívá nejmodernější technologie k budování udržitelného, ​​digitalizovaného automobilového průmyslu. „BMW si uvědomuje velký potenciál Číny v automobilovém sektoru, zejména díky strategické podpoře země pro technologii autonomního řízení,“ řekl Frank Weber, člen představenstva BMW AG.

 

Vzhledem k tomu, že software se dostává do popředí zájmu budoucnosti elektrických a inteligentních vozidel, gigant s čipy AI NVIDIA klade důraz na inteligentní řízení a pokročilé technologie. „Současný jednočipový výpočetní výkon má kapacitu 254 TOPS (jeden bilion operací za sekundu). Do roku 2024 se očekává, že jednočipový výpočetní výkon čipu nové generace dosáhne 2000 TOPS. Zajistí se tak silný technologický základ pro další éru autonomního řízení,“ řekl Liu Tong, generální ředitel automobilového průmyslu NVIDIA Čína.

 

V roce 2022 bylo v Číně prodáno 7 milionů nových osobních vozidel vybavených asistenčními systémy pro řidiče a technologií inteligentních propojených vozidel ADAS, čímž bylo dosaženo míry proniknutí na trh 34,9 %. V prvním pololetí letošního roku se míra penetrace trhu dále zvýšila na 42,4 %. Uvádí to čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií. Podle údajů zveřejněných Národním inovačním centrem inteligentních a propojených vozidel se očekává, že do roku 2025 přidaná hodnota čínského průmyslu inteligentních propojených vozidel přesáhne 1 bilion jüanů (asi 3,16 bilionu Kč).