name | autoweek.cz

Infiniti EX37 GT - perfect body

02.07.2009 | Antonín Matějka | Nové modely

Infiniti patří již řadu let mezi nejprestižnější automobilové značky na severoamerickém trhu a od začátku letošního roku soupeří i o přízeň českých zákazníků.

 

Bílé Infiniti EX37 GT zaparkované v pražských ulicích působí velmi nenápadně, občas nějaký kolemjdoucí pátravě studuje neznámé logo na masce chladiče a zvídavě nahlíží do interiéru. Dokonce jsem zaslechl dva mladíky, kteří se přeli o to, zda je Infiniti čínská nebo jihokorejská značka. Ve skutečnosti je nové SUV japonské značky nesmírně elegantní a vysoce emotivní. Design vozu s krátkými převisy a s aerodynamicky propracovanými liniemi (součinitel čelního odporu vzduchu cx=0,32) nezapře originalitu svých tvůrců, kteří se snažili co nejvíce zvýraznit sportovní charakter vozu při zachování maximálního prostoru pro cestující.
Interiér nového Infiniti EX37 GT, které se představilo na loňském autosalonu v Paříži, je již na první pohled velmi honosný. Luxusní kožené potahy sedadel a zajímavě tvarovaná přístrojová deska s výrazným středovým panelem, na němž jsou uloženy téměř veškeré prvky pro ovládání dvouzónové samočinné klimatizace, DVD navigace a prémiového audiosystému s ozvučením Bose, vytvářejí společně s obklady s javorového dřeva uvnitř vozu příjemnou komorní atmosféru. Sedadlo řidiče nastavitelné v deseti směrech je vybaveno společně s volantem a vnějšími zpětnými zrcátky funkcí memory, zadní sedadla dělená v poměru 60/40 lze snadno sklopit do roviny (elektricky tlačítkem na středové konzole) a zvětšit objem zavazadlového prostoru z 340 litrů na dvojnásobek. Naprosto skvělý je parkovací systém sestávající z přední, zadní a bočních kamer, který na multiinformačním barevném displeji znázorňuje situaci nejen v přímém pohledu ve směru pohybu vozu při parkování, ale i celkovou situaci kolem vozidla z nadhledu. Veškeré parkovací manévry jsou samozřejmě ulehčeny zvukovou signalizací překážek a zobrazenými ideálními naváděcími liniemi.
Výjimečné postavení modelu Infiniti EX37 GT v segmentu vozů SUV pramení z jeho vynikajících jízdních vlastností, které zcela jistě upokojí i sportovně založené řidiče. Automobil má díky inteligentnímu elektronicky řízenému systému pohonu všech kol a sofistikovanému zavěšení kol (vzadu víceprvková náprava) vynikající stabilitu v zatáčkách, jisté vedení stopy na suchých i mokrých vozovkách a schopnost hladce překonávat větší podélné a příčné nerovnosti. Model XE37 GT je navíc velmi obratný i na nezpevněných komunikacích a schopný se vyrovnat i s těžším terénem.
Neméně přesvědčivý je i vidlicový šestiválec o objemu 3,7 l , kterému lze snad vytknout jen vyšší spotřebu paliva v městském provozu. Motor je vybaven variabilním časování a zdvihem ventilů, disponuje skvělým výkonem 320 koní a vozu poskytuje skvělou dynamiku a největší rychlost blížící se hranici 250 km/h. Sedmistupňová samočinná převodovka se adaptivně přizpůsobuje stylu jízdy a je doplněna sekvenčním manuálním řazením . Škoda jen, že nejsou k dispozici řadicí pádla pod volantem, to by zážitek z řízení byl naprosto dokonalý.

Infiniti EX37 GT se na českém trhu prodává za 1 209 600 korun. Dle mého soudu to není nikterak přehnaná cena, neboť tento automobil má své charisma a nesporné technické kvality podpořené bohatou standardní výbavou. Bude docela zajímavé sledovat, jaká klientela si v Čechách bude vozy Infiniti kupovat.

TECHNICKÉ ÚDAJE

 

Motor

Zážehový vidlicový šestiválec s rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 3696 cm3. Největší výkon 235 kW (320 k) při 7000 1/min. Největší točivý moment 360 N.m při 5200 1/min. Sedmistupňová samočinná převodovka. Pohod všech kol.

Karoserie

Pětidveřové kombi

Rozměry a hmotnosti

Délka 4640 mm, šířka 2040 mm, výška 1600 mm. Rozvor 2800 mm. Pohotovostní hmotnost 1876 kg, užitečná hmotnost 400 kg. Objem palivové nádrže 80 l. Objem zavazadlového prostoru 0,340 m3.

Jízdní výkony

Největší rychlost 240 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 15,9/8,5/11,2 l/100 km.

Základní cena

1 209 600 Kč vč. DPH

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" 
Na silnici \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
   
Celkem \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné