name | autoweek.cz

Hyundai Tucson s mild hybridním pohonem
11.06.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Modernizovaný Tucson, který se pro evropské trhy vyrábí v Nošovicích, je prvním modelem společnosti Hyundai se systémem částečně hybridního pohonu (mild hybrid), který využívá vznětový motor a elektrickou síť 48 V.
Nový Hyundai Tucson bude vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s elektrickou sítí s napětím 48 V. Jedná se o první model Hyundai nabízející tuto novou techniku. Výroba nového kompaktního SUV byla v Nošovicích zahájena před pár dny a uveden na evropské trhy bude v létě.
„Díky novému systému částečně hybridního pohonu pro náš nejprodávanější model rozšiřujeme strategii elektrifikace, abychom zpřístupnili techniku čistého pohonu ještě většímu okruhu zákazníků. Na této cestě činíme další důsledné kroky, a proto byl velmi hospodárný systém pohonu vyvinut inženýry v našem evropském technickém středisku. V budoucnosti jej budeme dodávat v kombinaci s dalšími motory v rámci velmi rozmanitého sortimentu elektrifikovaných řešení,“ říká viceprezident Hyundai Motor Europe zodpovědný za marketing a produkt Andreas-Christoph Hofmann.
Nový Tucson může být vybaven systémem částečně hybridního pohonu s napětím 48 V v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 l. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithio-ionové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Při akceleraci MHSG podporuje spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva.
Systém automaticky přepíná mezi použitím spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. MHSG dokáže zajistit mírnou akceleraci využitím energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru. Při intenzivní akceleraci MHSG podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během zpomalování brzděním motorem či brzdovou soustavou se akumulátory dobíjejí s využitím rekuperace kinetické energie.
Nový systém zákazníkům nabídne výhodný poměr mezi pořizovací cenou a úsporou nákladů, která vyplývá ze snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Cílem značky Hyundai je snížit pomocí této techniky spotřebu paliva a emisí CO2 až o 7 %.
Vznětový motor 2,0 litru je se 137 kW (186 k) nejvýkonnější v nabídce pro nový Tucson. Dodává se s pohonem všech kol a může být kombinován s novou šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo na přání s nově vyvinutou osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Od jara 2019 bude technika částečně hybridního pohonu s napětím 48 V pro nový model Tucson k dispozici také s novým vznětovým motorem Smart Stream 1,6 l.
„Díky novému systému částečně hybridního pohonu pro náš nejprodávanější model rozšiřujeme strategii elektrifikace, abychom zpřístupnili techniku čistého pohonu ještě většímu okruhu zákazníků. Na této cestě činíme další důsledné kroky, a proto byl velmi hospodárný systém pohonu vyvinut inženýry v našem evropském technickém středisku. V budoucnosti jej budeme dodávat v kombinaci s dalšími motory v rámci velmi rozmanitého sortimentu elektrifikovaných řešení,“ říká viceprezident Hyundai Motor Europe zodpovědný za marketing a produkt Andreas-Christoph Hofmann.
Nový Tucson může být vybaven systémem částečně hybridního pohonu s napětím 48 V v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 l. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithio-ionové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Při akceleraci MHSG podporuje spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva.
Systém automaticky přepíná mezi použitím spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. MHSG dokáže zajistit mírnou akceleraci využitím energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru. Při intenzivní akceleraci MHSG podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během zpomalování brzděním motorem či brzdovou soustavou se akumulátory dobíjejí s využitím rekuperace kinetické energie.
Nový systém zákazníkům nabídne výhodný poměr mezi pořizovací cenou a úsporou nákladů, která vyplývá ze snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Cílem značky Hyundai je snížit pomocí této techniky spotřebu paliva a emisí CO2 až o 7 %.
Vznětový motor 2,0 litru je se 137 kW (186 k) nejvýkonnější v nabídce pro nový Tucson. Dodává se s pohonem všech kol a může být kombinován s novou šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo na přání s nově vyvinutou osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Od jara 2019 bude technika částečně hybridního pohonu s napětím 48 V pro nový model Tucson k dispozici také s novým vznětovým motorem Smart Stream 1,6 l.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz