name | autoweek.cz
Hyundai představil studii H350 Fuel Cell Concept
28.09.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Hyundai Motor předvedl možnost použití palivových článků k pohonu lehkého užitkového vozu na studii H350 Fuel Cell Concept, kde ústrojí pohonu s nulovými emisemi neomezuje nákladový prostor.
Společnost Hyundai Motor na výstavě IAA Užitkové vozy 2016 v Hannoveru předvedla studii H350 Fuel Cell Concept s pohonem palivovými články. Studie naznačuje možnou budoucnost lehkých užitkových vozidel provozovaných s nulovými emisemi.
Na rozdíl od konvenčních elektromobilů, které vyžadují několik hodin k nabití akumulátorů, může být nádrž na 175 l vodíku naplněna za necelé 4 minuty, tedy jako čerpání nafty u vozidla se spalovacím motorem. H350 Fuel Cell Concept má dojezd 422 km. Studie H350 Fuel Cell Concept by tedy byla vhodná nejen pro doručovací služby a další přepravní úkoly ve městech, ale i pro jízdy na delší vzdálenost.
V závislosti na variantě, poskytuje H350 nákladový prostor o objemu 10,5 m3 nebo 12,9 m3, což je dostatek pro přepravu pěti standardních europalet. Ve verzi pro přepravu osob se vejde až 14 sedadel.
Vozidlo pohání elektromotor s největším výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 300 N.m. Studie dosahuje nejvyšší rychlosti 150 km/h.
Systém pohonu se skládá z nádrží na vodík, sady palivových článků, vysokonapěťové sady akumulátorových článků, invertoru a elektromotoru. Vysokotlaké nádrže na vodík (700 bar) jsou uložené pod podlahou vozidla mezi nápravami. Pojmou 7,05 kg stlačeného vodíku. Vodík v sadě palivových článků reaguje s kyslíkem ze vzduchu. Výsledkem reakce je vodní pára. Elektrická energie, vyráběná sadou palivových článků, se ukládá do Li-Ion polymerových akumulátorů s kapacitou 24 kWh. Invertor mění stejnosměrný proud na střídavý pro napájení trakčního elektromotoru.
Na rozdíl od konvenčních elektromobilů, které vyžadují několik hodin k nabití akumulátorů, může být nádrž na 175 l vodíku naplněna za necelé 4 minuty, tedy jako čerpání nafty u vozidla se spalovacím motorem. H350 Fuel Cell Concept má dojezd 422 km. Studie H350 Fuel Cell Concept by tedy byla vhodná nejen pro doručovací služby a další přepravní úkoly ve městech, ale i pro jízdy na delší vzdálenost.
V závislosti na variantě, poskytuje H350 nákladový prostor o objemu 10,5 m3 nebo 12,9 m3, což je dostatek pro přepravu pěti standardních europalet. Ve verzi pro přepravu osob se vejde až 14 sedadel.
Vozidlo pohání elektromotor s největším výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 300 N.m. Studie dosahuje nejvyšší rychlosti 150 km/h.
Systém pohonu se skládá z nádrží na vodík, sady palivových článků, vysokonapěťové sady akumulátorových článků, invertoru a elektromotoru. Vysokotlaké nádrže na vodík (700 bar) jsou uložené pod podlahou vozidla mezi nápravami. Pojmou 7,05 kg stlačeného vodíku. Vodík v sadě palivových článků reaguje s kyslíkem ze vzduchu. Výsledkem reakce je vodní pára. Elektrická energie, vyráběná sadou palivových článků, se ukládá do Li-Ion polymerových akumulátorů s kapacitou 24 kWh. Invertor mění stejnosměrný proud na střídavý pro napájení trakčního elektromotoru.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz