name | autoweek.cz
Hyundai ix55 STYLE 4x4 - v americkém stylu
15.02.2010 | Antonín Matějka | Nové modely
S tímto vozem jsme najeli v lednu zhruba tisíc kilometrů, převážně na zasněžených a zledovatělých vozovkách, tedy v podmínkách, kvůli nimž si mnoho motoristů kupuje právě takový automobil s pohonem 4x4. Hyundai ix55 je vybaven automatickým systémem pohonu všech kol s elektromagnetickou vícelamelovou spojkou, která v závislosti na trakčních podmínkách jednotlivých kol samočinně rozděluje hnací moment mezi přední a zadní nápravu. Tento systém se snímači otáčení kol je pohotový a spolehlivý, v extrémnějších terénních podmínkách můžete navíc použít tlačítko 4 WD LOCK vedle volantu pro „uzamčení“ pohonu v poměru 50:50. Uzávěrka se automaticky deaktivuje při rychlosti nad 30 km/h, a jakmile rychlost poklesne pod tuho hranici, opět se aktivuje. Terénní schopnosti vozu jsou velmi slušné i díky vyšší světlé výšce 200mm a přechodovému úhlu 17,3°, stoupavost automobilu jsme s ohledem na ryze zimní povětrností podmínky nezkoušeli, ale dle firemních údajů by model ix55 měl zdolávat i svahy se sklonem okolo 32°.
Třílitrový vidlicový šestiválec s piezoelektrickým vstřikováním common rail a turbodmychadlem VGT je velmi pružný a výkonný. Dvě stě čtyřicet koní je navíc podpořeno mohutným točivým momentem 451 N.m, který je k dispozici v rozsahu 1750 až 3500 otáček. Ve spojení se samočinnou šestistupňovou převodovkou Shiftronic pracuje motor kultivovaně, vůz slušně zrychluje a je schopen na dálnici dosáhnout 200 km/h. Spotřeba paliva je sice něco větší než u čtyřválce, ale i tak je velmi přiměřená k velikosti, výkonnosti a pořizovací ceně vozu těsně pod hranicí jednoho milionu korun. V kombinovaném provozu jsme během testu naměřili průměrnou hodnotu 9,5 l/100 km, a to jistě není špatná vizitka konstruktérů.
Největší kouzlo modelu Hyundai ix55 se ovšem skrývá v jeho prostorném a flexibilním interiéru, který je přímo stvořen pro rodiny s více dětmi či milovníky aktivního životního stylu. Sedadla druhé a třetí řady lze variabilně nastavovat, posouvat a sklápět k dosažení většího cestovního komfortu nebo zvýšení přepravní kapacity. Po sklopení obou zadních řad sedadel vznikne ve voze prostor o objemu až 1746 litrů, který lze využít k uložení rozměrnějších zavazadel či sportovních potřeb (například dvou horských kol). V sedmimístné konfiguraci sedadel ovšem počítejte jen se 148 litry.
Již ve středním modelovém provedení STYLE má vůz velmi bohatou standardní výbavu. Ta zahrnuje mimo jiné xenonové světlomety, kožené čalounění sedadel, střešní ližiny, tempomat, přední samočinnou a zadní manuální klimatizaci. Námi testovaný model byl navíc vybaven integrovanou navigací Clarion a parkovací kamerou.
Hyundai ix55 nás během testu rozhodně nezklamal. Kromě vysokého cestovního komfortu, výkonné a hospodárné pohonné jednotky nás oslovil i svým decentním, nadčasovým designem.
Motor
Vznětový přeplňovaný vidlicový šestiválec se vstřikováním common rail a rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 2959 cm3. Největší výkon 176 kW (240 k) při 3800 1/min. Největší točivý moment 451 N.m při 1750 až 3500 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon všech kol.
Karoserie
Pětidveřové kombi.
Rozměry a hmotnosti
Délka 4840 mm, šířka 1945 mm, výška 1750 mm. Rozvor 2805 mm. Pohotovostní hmotnost 2220 kg, užitečná hmotnost 560 kg. Objem palivové nádrže 78 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 148 až 1,746 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 12,4/7,6/9,4 l/100 km.
Základní pořizovací cena
999 900 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
|
Na silnici | |
Kvalita | |
Bezpečnost | |
Pohodlí | |
Náklady | |
Celkem |
Hodnocení: - horší než průměr, - slušný standard, - docela dobré, - vynikající, -zcela mimořádné
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz