name | autoweek.cz
Hyundai a Aurora uvedou na trh autonomní vozy
05.01.2018 | Vladimír Rybecký | Trendy
Společnosti Hyundai Motor a Aurora, specialista na autonomní automobilové technologie, oznámily uzavření strategického partnerství. Do roku 2021 plánují uvést na trh vozy s autonomním řízením.
Partnerství zahrnuje zavedení technologií společnosti Aurora do vozů Hyundai a následné testování ve vybraných městech. V delším časovém horizontu budou Hyundai a Aurora usilovat o komercializaci vozidel s autonomním pohonem po celém světě.
Partnerství má za cíl pokračovat ve vývoji hardwaru a softwaru pro autonomní jízdu a datové služby požadované pro automatizaci úrovně 4. Autonomní vozidla úrovně 4 jsou podle SAE schopná za definovaných podmínek fungovat bez zásahů a dohledu člověka.
„Víme, že budoucnost dopravy je právě v autonomních vozidlech. Aby mohla být úspěšně a široce uváděna do praxe, musí se samozřejmě tato technologie nejdříve osvědčit v reálných podmínkách. Jsme rádi, že Hyundai je aktivním hybatelem této počínající revoluce v mobilitě, která kombinuje pokročilé autonomní technologie úrovně 4 s těmi nejnovějšími bezpečnostními prvky,“ uvedl místopředseda společnosti Hyundai Motor Woong Chul Yang.
Generální ředitel společnosti Aurora Chris Urmson k tomu dodal: „Hyundai Motor je partner, který má na to učinit technologie autonomního řízení dostupné široké veřejnosti na celém světě. Toto partnerství je spojením silných stránek společnosti Hyundai v oblasti designu, bezpečnosti a výroby vozidel s odbornými znalostmi společnosti Aurora v oblasti technologií autonomního pohonu.“
Hyundai již dříve testoval autonomní vozidla na veřejných komunikacích v USA poté, co v roce 2015 obdržel příslušnou licenci ve státě Nevada. V loňském roce na veletrhu CES představil výsledky testů v městském provozu a předvedl vlastní technologii autonomních modelů Ioniq.
Na letošní přehlídce CES Hyundai představí nejnovější generaci vozu FCEV s pohonem na vodíkové palivové články, který se ještě letos stane prvním testovaným modelem zmíněných autonomních technologií Advanced Driver Assistance System (ADAS). Další novinkou, poprvé použitou v tomto voze, bude Intelligent Personal Cockpit, využívající systémy umělé inteligence (AI).
Palivové články nabízejí ideální platformu pro využití těchto technologií, vyžadujících značné množství energie na podporu přenosu a zpracování velkého objemu datové komunikace i provozu hardwaru, jako jsou například citlivé senzory. Vůz s vodíkovým pohonem tak bude schopen zajistit stabilní dodávku elektrické energie aniž by se omezoval potřebný dojezd.
Partnerství má za cíl pokračovat ve vývoji hardwaru a softwaru pro autonomní jízdu a datové služby požadované pro automatizaci úrovně 4. Autonomní vozidla úrovně 4 jsou podle SAE schopná za definovaných podmínek fungovat bez zásahů a dohledu člověka.
„Víme, že budoucnost dopravy je právě v autonomních vozidlech. Aby mohla být úspěšně a široce uváděna do praxe, musí se samozřejmě tato technologie nejdříve osvědčit v reálných podmínkách. Jsme rádi, že Hyundai je aktivním hybatelem této počínající revoluce v mobilitě, která kombinuje pokročilé autonomní technologie úrovně 4 s těmi nejnovějšími bezpečnostními prvky,“ uvedl místopředseda společnosti Hyundai Motor Woong Chul Yang.
Generální ředitel společnosti Aurora Chris Urmson k tomu dodal: „Hyundai Motor je partner, který má na to učinit technologie autonomního řízení dostupné široké veřejnosti na celém světě. Toto partnerství je spojením silných stránek společnosti Hyundai v oblasti designu, bezpečnosti a výroby vozidel s odbornými znalostmi společnosti Aurora v oblasti technologií autonomního pohonu.“
Hyundai již dříve testoval autonomní vozidla na veřejných komunikacích v USA poté, co v roce 2015 obdržel příslušnou licenci ve státě Nevada. V loňském roce na veletrhu CES představil výsledky testů v městském provozu a předvedl vlastní technologii autonomních modelů Ioniq.
Na letošní přehlídce CES Hyundai představí nejnovější generaci vozu FCEV s pohonem na vodíkové palivové články, který se ještě letos stane prvním testovaným modelem zmíněných autonomních technologií Advanced Driver Assistance System (ADAS). Další novinkou, poprvé použitou v tomto voze, bude Intelligent Personal Cockpit, využívající systémy umělé inteligence (AI).
Palivové články nabízejí ideální platformu pro využití těchto technologií, vyžadujících značné množství energie na podporu přenosu a zpracování velkého objemu datové komunikace i provozu hardwaru, jako jsou například citlivé senzory. Vůz s vodíkovým pohonem tak bude schopen zajistit stabilní dodávku elektrické energie aniž by se omezoval potřebný dojezd.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz