name | autoweek.cz
Goodyear v Le Mans
12.06.2024 | | Tiskové zprávy
Logistika největšího závodu motoristického sportu.
Letošní závodní sezóna bude pro společnost Goodyear nejnáročnější od jejího návratu do Le Mans v roce 2020. Goodyear bude totiž letos spolu s 16 vozy LMP2, které se zúčastňují závodů v seriálech European Le Mans Series, Asian Le Mans Series a americkém IMSA, zásobovat pneumatikami i celé startovní pole 23 vozů kategorie LMGT3, jež na okruh vyjedou vůbec poprvé. Celkově tak bude letos na pneumatikách Goodyear jezdit už 39 vozů, zatímco loni jich bylo jen 24.
Logistika
Výrobní závod Goodyear v německém Hanau pro Le Mans vyrobí a dopraví na závod 7250 pneumatik. Dodávky pneumatik a vybudování montážního zázemí a catering pro více než stovku členů týmu během závodního týdne bude zajišťovat 20 nákladních vozidel.
Společnost Goodyear dbá na to, aby v zájmu maximální efektivity všechny nasazené nákladní automobily plně využívaly svého maximálního užitečného zatížení. Pro hromadné cesty členů týmu k závodúm volí cesty s ohledem na životní prostředí. A celkovou efektivitu použitého vozového parku jí pomáhá zvýšit i využití úsporných nákladních pneumatik Goodyear.
Pro vytrvalostní závody Goodyear pro přepravu pneumatik po celém světě využívá námořní dopravu. To je sice z hlediska logistického zajištění náročnější, ale námořní doprava ve srovnání s leteckou vykazuje 47x nižší emise skleníkových plynů na tunu přepraveného nákladu.
Zázemí na okruhu
Montážní zázemí společnosti Goodyear je tradičně životně důležitým při závodu s nejdelší historií na světě. Průběžně odebírá použité pneumatiky, jež mohou mít za sebou ujetou vzdálenost v ekvivalentu dvou Velkých cen formule 1, a pro každou etapu závodu je vybavuje pneumatikami novými. Servis tisíců pneumatik během jediného víkendu vyžaduje velmi přesné sledování dat, propracovaný management dodávek a sehranou týmovou práci.
Při řízení dění na trati tým odborníků společnosti Goodyear analyzuje data v reálném čase, sleduje výkonnost pneumatik a porovnává ji s očekávanými hodnotami. Aktuální podmínky na trati, jako je její teplota či očekávané změny počasí, předává technikům Goodyear přiděleným jednotlivým týmům, aby mohli volit správnou strategii a vhodné nastavení.
Ke sledování využití pneumatik se během víkendu používá technologie RFID. Získané informace Goodyear předává traťovým komisařům, aby se zaručil regulérní průběh závodu ze strany všech závodníků.
Mimo závodní trať
V rámci iniciativy společnosti Goodyear o zvýšení trvalé udržitelnosti dopravy se materiál z ojetých pneumatik znovu využívá třeba na výrobu podlahových krytin. Již loni se Goodyear ve svém montážním zázemí prezentoval podlahovou krytinou vytvořenou ze stovek recyklovaných pneumatik.
„Dobře se připravit a úspěšně zvládnout závod v Le Mans pro náš tým představuje vždy největší úkol celého roku. Mnohé postupy jsou celý rok stejné, ale na Le Mans v nesrovnatelně větším měřítku. Pro Goodyear jde o největší motoristickou událost roku již od jeho opětovného vstupu do WEC před téměř pěti lety. Je to veliká zodpovědnost, ale mám tu čest pracovat s týmem lidí, kteří v zákulisí odvádějí hodně práce, aby na trati mohl probíhat skvělý závod, a jsou si přitom vědomi, že jejich práce má dopad i mimo trať,“ říká manažer programu Goodyear pro vytrvalostní závody Mike McGregor.
Foto: Goodyear
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz