name | autoweek.cz
Goodyear Blimp slaví 100 let na obloze
02.01.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality
The Goodyear Tire & Rubber Company oslavuje 100. výročí letů svých vzducholodí. Goodyear v roce 2025 přiblíží svou létající legendu fanouškům přelety nad více než 100 městy v Severní Americe a Evropě a vystoupeními na nových akcích. Poskytne šanci letět i pro své fanoušky.
Vzducholodi Goodyear jsou už celé století nedílnou součástí bezpočtu kulturních, sportovních a historických událostí. Od roku 1925 slouží jako prostředek pro styk s veřejností s cílem zvýšit povědomí o značce a potěšit fanoušky v komunitách po celém světě.
V průběhu let se vzducholoď objevila na významných akcích - od olympijských her po první Super Bowl. Objevila se ve slavných písních, filmech a televizních pořadech, vydělala miliony dolarů charitativním organizacím a dokonce pomohla americkému vojenskému úsilí během druhé světové války. Letos poletí do více destinací a na různé akce s více než 100 zastávkami po celém světě.
Na oslavu stého výročí se vzducholoď Goodyear bude objevovat ve větší míře než kdy předtím. Proletí nad více než 100 městy v Severní Americe a Evropě. Letecká vystoupení na největších sportovních událostech, hudebních a jiných kulturních festivalech dají ještě většímu počtu fanoušků šanci vidět slavnou vzducholoď na vlastní oči.
Oslavy začaly, když se vzducholoď Goodyear 2. ledna vrátila nad stadion Rose Bowl, aby oznámila významný milník při 111. ročníku zápasu o Rose Bowl v Pasadeně ve státě Oregon, což je událost, která také připomíná 70. výročí leteckého pokrytí, protože vzducholoď Goodyear nad tímto stadionem letěla poprvé v roce 1955.
Zatímco vzducholoď viděly miliony lidí po celém světě ze země, každý rok může jen 0,0006 % Američanů říci, že v ní letěli. Vůbec poprvé letos dá Goodyear třem šťastným americkým fanouškům šanci připojit se k tomuto exkluzivnímu klubu a vyhrát let v loterii.
„Vzducholoď Goodyear je trvalým symbolem nostalgie a inovace pro fanoušky po celém světě. Díky své stoleté historii a jedinečné schopnosti vštípit pocit úžasu v těch, kteří to zažijí – ať už ze země nebo ze vzduchu, vzducholoď poskytuje společnosti Goodyear způsob, jak se spojit s veřejností způsobem, kterému se žádná jiná společnost vyrábějící pneumatiky nevyrovná,“ řekl Mark Stewart, generální ředitel a prezident společnosti Goodyear.
Společnost Goodyear označuje 3. červen 2025, což je 100 let od zahajovacího letu jejího prvního značkového balónu Pilgrim, za oficiální datum 100. výročí svých létajících zařízení lehčích než vzduch. Fanoušci Goodyear Blimp se mohou zúčastnit tohoto vzrušujícího milníku tím, že si obléknou nejnovější řadu zboží a budou mít přehled o nejnovějších oslavách díky sledování vzducholodi Goodyear na sociálních sítích a návštěvou Goodyearblimp.com.
Vzducholodě Goodyear se několikrát objevily i nad Českou republikou. Při první návštěvě blimpu Goodyear Spirit of Europe II na počátku milénia se naskytla unikátní příležitost letět na jeho palubě nad Prahou i autorovi tohoto textu.
Foto: Goodyear
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz