name | autoweek.cz

GM varuje: zapomeňte na Chevy!

GM varuje: zapomeňte na Chevy!

25.06.2010 | Vladimír Rybecký | Trendy

Vedení General Motors nechce, aby zaměstnanci říkali Chevy. Zákazníkům to ale bude tolerovat. U svých zaměstnanců ale trvá na používání celého jména značky Chevrolet.

Vedení GM společně s reklamní společností Goodby Silverstein & Partners pracuje na tom, aby z veškeré interní komunikace zmizelo slovo \"Chevy\".

Noviny New York Times získaly oběžník, ve které se zaměstnanci GM žádají, aby v zájmu konsistence své největší značky přestali používat zkrácený název Chevy. Na emocionální diskusi, která po zveřejnění této informace následovala, GM reagovalo tak, že svým zaměstnancům nebrání používat zkratku s tím, že text byl špatně formulován. Nepodepsal jej nový marketingový šéf GM Joel Ewanick, který agenturu Goodby najal, ale Alan Batey, viceprezident pro prodej a servis Chevroletu, a Jim Cambell, viceprezident divize marketingu.

V oběžníku se píše: \"Žádáme vás, abyste při hovoru s prodejci, kontrole reklamy pro prodejce nebo při hovoru s přáteli a rodinou, od této chvíle hovořili o naší značce jako o Chevroletu. ...Jde o to, aby značka vzbudila co největší pozornost zákazníků a ti ji co nejlépe rozpoznávali. Na důsledné používání svého jména se zaměřují všechny přední značky jako jsou Coke nebo Apple.\" Noviny New York Times vysvětlují, že Coke je zkratkou pro Coca-Colu.

Iniciativa vedení GM jde v podstatě proti současnému trendu zjednodušeného označování značek, jako je KFC pro Kentucky Fried Chicken. Snaha zkracovat je podporována i psaním textových zpráv.

Vedení GM uvedlo, že panika vyvolaná oběžníkem ukazuje, jakou vášeň lidé k Chevroletu pociťují. \"Milujeme Chevy,\" píše GM. \"V žádném případě nechceme zákazníky nebo fanoušky odrazovat od užívání tohoto jména. Hluboce si vážíme emocionální vazby, kterou mají miliony lidí k Chevroletu a jeho výrobkům. Na globálních trzích se pro Chevrolet snažíme vytvořit významné postavení a pro účely marketingu a reklamy potřebujeme prosazovat jednotné jméno značky. Zmíněný oběžník byl jedním z kroků v tomto procesu.\"

V postskriptu oběžníku se píše, že na chodbách by měla stát plechovka, do které by každý, kdo použije slovo Chevy místo Chevrolet, vhodil čtvrtdolar.

Vedení GM se nijak nevyjádřilo k tomu, zda se smí používat zkratka GM namísto celého General Motors. Poprask, jaký se mu ale podařilo vyvolat tímto hloupým útokem na všeobecně používané a populární označení Chevy, ovšem vyvolal otázku nad tím, čím se vlastně vedení koncernu zabývá ve chvíli, kdy se konečně trochu zlepšil prodej.