name | autoweek.cz
Generální ředitel VW Oliver Blume chce snížit náklady
04.11.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Po desetiletích strukturálních problémů musí Volkswagen snížit náklady, prohlásil generální ředitel VW Oliver Blume.
Po týdnu diskuzí a mediálního rozruchu se ke krizi Volkswagenu v rozhovoru pro nedělní list Bild am Sonntag konečně vyjádřil i generální ředitel koncernu VW Oliver Blume. Oliver Blume nevidí žádnou alternativu k úspornému programu ve Volkswagenu. Náklady v Německu jsou prostě příliš vysoké.
Šéfka odborů ve Volkswagenu Daniela Cavallo minulé pondělí prohlásila, že automobilka plánuje uzavřít nejméně tři továrny v Německu, propustit desítky tisíc zaměstnanců a zmenšit své zbývající závody protože potřebuje hlubší restrukturalizaci než se očekávalo. Automobilka tyto plány oficiálně nepotvrdila, ale ve středu navrhla zaměstnancům snížení platů o 10 % a omezení bonusů s argumentem, že je to jediný způsob, jak může zachránit pracovní místa a zůstat konkurenceschopná.
„K chybám, které způsobily ekonomické problémy ve Volkswagenu, došlo v minulosti. Slabá tržní poptávka v Evropě a výrazně nižší příjmy z Číny odhalily desítky let staré strukturální problémy. To je to, co teď řešíme. Plánovaný program snižování nákladů společnosti Volkswagen je nevyhnutelný za účelem nápravy desetiletí strukturálních problémů,“ uvedl Oliver Blume.
Blume řekl, že hlavní brzdou konkurenceschopnosti Volkswagenu jsou provozní náklady: „Naše náklady v Německu musí být masivně sníženy. Například naše mzdové náklady jsou zde často víc než dvakrát vyšší než průměr v našich evropských pobočkách. Je také potřeba jednat při porovnávání našich vývojových a prodejních nákladů a dalších nákladových oblastí ve srovnání s konkurencí,“ řekl Oliver Blume.
„Prodej skupiny je aktuálně o něco vyšší než v předchozím roce a naše nové produkty jsou dobře přijímány, o čemž svědčí nárůst příchozích objednávek ve třetím čtvrtletí. Jenže provozní výsledek po devíti měsících kvůli vysokým nákladům klesl o víc než 20 %. Náklady v Německu jsou příliš vysoké. Proto je nutná restrukturalizace. Cíl pro úpravu nákladů a kapacity je stanoven. Pokud jde o cíl snižování nákladů neexistuje zde žádná flexibilita, jde pouze o to, jak má být dosažen. Naše náklady v Německu musí výrazně klesnout,“ konstatoval Blume.
Foto: Volkswagen
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz