name | autoweek.cz

Fuso eCanter už u zákazníků

Fuso eCanter už u zákazníků

20.12.2017 | Vladimír Rybecký | Doprava

První zcela elektrická nákladní vozidla ze sériové výroby Fuso eCanter bylo předána zákazníkům v Evropě. Fuso eCanter je trvale udržitelnou alternativou ve vozovém parku pro doručování zásilek koncovým odběratelům a provoz v městském prostředí.
Daimler Trucks předal první nákladní vozidla Fuso eCanter se zcela elektrickým pohonem zákazníkům. Společnost Fuso již v říjnu letošního roku potvrdila představením produktové značky E-Fuso své zaměření na alternativní pohony. V nadcházejících letech budou všechny modelové řady nákladních vozidel a autobusů rozšířeny o variantu s elektrickým pohonem.
 
Prvními zákazníky v Evropě, kteří si objednali Fuso eCanter, jsou globální logistické společnosti DHL, DB Schenker, Rhenus a Dachser. Tyto renomované společnosti sází ve svých vozových parcích na sériově vyráběná zcela elektrická lehká nákladní vozidla. Při doručování zásilek v městském prostředí a při rozmanitých úkolech v oblasti spedice se vozidla Fuso eCanter ve službách uvedených společností stanou důležitým příspěvkem k trvale udržitelnějšímu řízení vozových parků.
 
Rozmanité možnosti využití u zákazníků
Všichni zákazníci pocházejí z odvětví logistiky, plánované používání vozidel je však velmi různorodé. Vozidla budou u všech zákazníků používána k plnění úkolů, které jsou jinak realizovány vozidly s konvenčním druhem pohonu. Při rozhodnutí pro Fuso eCanter hrají roli různé faktory, jako je snížení hluku a emisí, trvalá udržitelnost vozového parku, ale i ekonomické faktory. Budoucí řidiči vozidel Fuso eCanter budou k jejich řízení patřičně proškoleni. Zákazníci získají vozidla v rámci dlouhodobého pronájmu na dobu 24 měsíců prostřednictvím společnosti CharterWay, která se v rámci koncernu Daimler AG specializuje na pronajímání užitkových vozidel.

Zákazníci profitují z bohatých zkušeností
Po letech rozsáhlého vývoje a provozních zkoušek je výroba vozidel Fuso eCanter kompletně integrována do procesu montážní linky konvenčního modelu Fuso Cante v portugalském Tramagalu. Během následujících let plánuje dceřiná společnost koncernu Daimler, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), dodat vybraným zákazníkům celkem 500 nákladních vozidel této generace. Velkosériová výroba je plánována na rok 2019. Vozidla Fuso eCanter již jezdí v USA a Japonsku .
 
Fuso využívá dlouholeté zkušenosti s hybridními a elektrickými pohony a od roku 2005 prodává model Canter Eco-Hybrid, nákladní vozidlo s hybridním pohonem, zákazníkům v Evropě a Asii. V roce 2010 představila společnost Fuso na veletrhu IAA Užitkové vozy v Hannoveru první prototyp elektricky poháněného modelu Canter. V roce 2014 byla zahájena předsériová výroba pro zkušební účely.

Fuso eCanter jako atraktivní alternativa pro trvale udržitelné vozové parky
V závislosti na nástavbě a druhu provozu má eCanter užitečnou hmotnost podvozku až 4,5 tuny. Elektrický hnací řetězec vozidla zahrnuje šest vysokonapěťových lithium-ionových akumulátorů, z nichž každý má napětí 420 V a kapacitu 13,8 kWh. Místo vznětového motoru pohání zadní nápravu výkonný elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 129 kW (175 k) prostřednictvím jednostupňové převodovky.

Díky maximálnímu točivému momentu 285 N.m dosahuje nákladní vozidlo s celkovou hmotností 7,49 t zrychlení téměř jako osobní automobil a tato hodnota točivého momentu je k dispozici od okamžiku rozjezdu. Nejvyšší rychlost modelu eCanter je stejně jako u všech vozidel této hmotnostní třídy omezena na 80 m/h. Akumulátory o hmotnosti cca 600 kg umožňují dojezd více než 100 km a překonávají tím v mnoha případech vzdálenost, kterou vozidla obvykle ujedou za den v lehké rozvážkové dopravě.