name | autoweek.cz

Foxconn chce vyrábět elektromobily i v Evropě

Foxconn chce vyrábět elektromobily i v Evropě

29.10.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Tchajwanský technologický gigant Foxconn se chce stát předním dodavatelem technologií pro elektromobily. Jako referenci pro budoucí zákazníky představil tři modely na vlastní platformě. Foxconn má v automobilovém sektoru mezinárodní ambice včetně výroby v Evropě.
Z automobilové divize skupiny Hon Hai Technology Group (Foxconn), dříve známé především jako smluvní dodavatel pro produkty Apple, se má za pouhých pět let stát byznys s ročním obratem až 30 miliard eur. V letech 2025 až 2027 plánuje Foxconn poskytovat komponenty a služby pro 10 % všech elektrických vozidel vyráběných po celém světě. Softwarová a hardwarová platforma MIH, založená Foxconnem, umožňuje elektromobilům s vysokým výkonem dojezd až 750 km.
 
Hon Hai Technology Group (Foxconn) během živého vysílání Hon Hai Tech Day 2021 představila tři elektrická vozidla pocházející z vlastního vývoje: rekreační vozidlo Model C, sedan Model E a elektrický autobus Model T. Vedle elektrického vozidla Model C se během přenosu objevila generální ředitelka automobilky Yulon Motor Group Lilian Yen Chen. Značky Luxgen a CMC společnosti Yulon budou prvními partnery, kteří adoptují platformu Foxtron, vzešlou ze společného podniku Hon Hai a Yulon Motor.
 
Jak uvedl generální ředitel Hon Hai Technology Group Young Liu, skupina zkoumá možnosti výroby elektricky poháněných vozidel v Evropě, Indii a Latinské Americe, včetně spolupráce s německými automobilkami ale odmítl poskytnout podrobnosti. Řekl jen, že v harmonogramu bude nejprve Evropa, poté Indie a pak Latinská Amerika. Strategií Foxconnu je investovat s partnery do výstavby a provozu místních továren a poté prodávat místním spotřebitelům.
 
Letošní HHTD se konal v den narozenin zakladatele Hon Hai Technology Group Terryho Goua. Ten se překvapivě objevil v přenosu, když přijel v elektromobilu Model E. Terry Gou vždy věřil, že přijetí elektrických vozidel bude nevyhnutelně globálním trendem, protože se staly největším a nejdražším chytrým elektronickým zařízením na světě. Věří, že díky silným schopnostem v elektronické výrobě, včetně polovodičů, modulů, přesných strojů a provozu, může Tchaj-wan hrát klíčovou roli ve vývoji elektrických vozidel. Vyjádřil se, že elektromobil Model E byl pro něj tím nejlepším narozeninovým dárkem, a proto trval na tom, že ho bude řídit sám.
 
Model C je první postavený na otevřené platformě elektrického vozidla jako pěti- nebo sedmimístné SUV. Je dlouhý 464 cm s rozvorem 286 cm. Se součinitelem aerodynamického odporu cX = 0,27 zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 s a poskytne dojezd 700 km. Díky výhodám sdílení otevřené platformy má být za rozumnou cenu srovnatelnou s automobily se spalovacími motory.
 
Model E, vyvinutý s italskou designérskou firmou Pininfarina, je inovativní luxusní automobil střední až vyšší třídy. Prostor na zadních sedadlech se může proměnit v mobilní kancelář s mobilními zařízeními připojenými k vozidlu, což umožní řadu chytrých aplikací, jako otevírání dveří pomocí rozpoznávání obličeje, inteligentní okna a rozhraní vozidla a okolí. Kromě luxusu a pohodlí poskytne vysoký výkon 550 kW (750 k), zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 s a dojezd 750 km.
 
Model T je městský autobus umožňující inteligentní dopravní řešení s vysoce tuhou nosnou konstrukcí karoserie a s dojezdem více než 400 km. Při plném zatížení zvládne maximální stoupání 25 % a maximální rychlost 120 km/h.
 
Hon Hai brzy poskytne další podrobnosti o nových iniciativách, jako jsou spuštění softwarové chytré brány, chytrý kokpit a chytré řízení, čímž se promění v podnik budoucnosti založený na softwaru.