name | autoweek.cz
Ford předvedl evropský EcoSport
26.02.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Ford na veletrhu Mobile World Congress představuje evropskou verzi malého SUV EcoSport. Ford EcoSport chce spojit obratnost malého rodinného vozu s prostorností SUV.
Ford na důležitém veletrhu mobilních technologií Mobile World Congress v Barceloně představil sériovou evropskou verzi svého nového SUV nazvaného EcoSport. EcoSport v podobě prezentované už dříve v Indii a Brazílii byl vystaven v září na autosalonu v Paříži.
Není to poprvé, co Ford pro představení nového vozu dal přednost výstavě komunikačních technologií před autosalonem (už za týden začne autosalon v Ženevě). Chce totiž zdůraznit skutečnost, že EcoSport bude vybaven komunikačním systémem Ford SYNC s hlasovým ovládáním a funkcí automatického tísňového volání. Jako jeden z prvních evropských modelů značky Ford dostane také rozhraní Ford SYNC AppLink, které umožňuje ovládat aplikace v chytrých telefonech hlasem.
"Vstupujeme do éry komunikujících automobilů a představením EcoSportu právě na Mobile World Congress zdůrazňujeme, jak důležité jsou moderní technologie v automobilech pro zákazníky i pro Ford," řekl Paul Mascarenas, technický ředitel Fordu a viceprezident pro výzkum a inovace. "Role automobilu se mění," řekl Mascarenas. "Zákazníci chtějí mít ve vozech stejné možnosti konektivity jako doma a SYNC AppLink jim to umožní. Maximálním využitím potenciálu aplikací dosáhl Ford toho, že může nabídnout zákazníkům nejširší podporu aplikací v chytrých telefonech."
Součástí systému Ford SYNC je rovněž funkce automatického tísňového volání, která v případě dopravní nehody spojí posádku vozu s dispečinkem záchranného systému a předá operátorovi tísňové linky informace o poloze vozu. Zpráva přitom zazní v jazyce, kterým se mluví v místě nehody.
EcoSport vznikl na globální platformě Fordu pro vozy segmentu B jako Fiesta. V prodeji bude se zážehovým motorem 1,0 EcoBoost 92 kW (125 k), který získal ocenění TechnoBest 2011 a poté zvítězil v anketě International Engine of the Year, zážehovým motorem 1,5 Duratec Ti-VCT 81 kW (110 k) a vznětovým motorem 1,5 Duratorq TDCi 66 kW (90 k).
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz