name | autoweek.cz
Ford představuje tři speciální edice pick-upu Ranger
23.11.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nové speciální edice úspěšného pick-upu Ford Ranger jsou určeny pro individualisty hledající exkluzivní robustnost, výkon i komfort.
Ford Ranger je všestranný vůz oslovující rozmanité skupiny zákazníků. Od roku 2015 je jedničkou na trhu pickupů v Evropě, přičemž jeho prodej roste každým rokem rychleji než trh. Stávající generace Rangeru je k dispozici od roku 2012, přičemž v roce 2015 prošla modernizací, která významně urychlila růst prodeje, a podobně jej posílilo uvedení nových motorů EcoBlue v roce 2019.
Silnou stránkou Fordu Ranger je rovnoměrné rozdělení prodeje mezi firemní klientelu, vyhledávající užitkové varianty XL a XLT, a soukromé zájemce o exkluzivní verze Limited, Wildtrack a Raptor. V České republice pracovní verze vyhrávají výběrová řízení u významných odběratelů jako jsou ČEZ, Metrostav, Strabag, policie, hasiči nebo energetické firmy.
Krátce před uvedením nové generace (představí se už 24. 11. ale dostupná bude až od podzimu 2022) se Ford rozhodl připravit tři speciální edice Rangeru pro tři specifické skupiny zákazníků. Vyrábějí se v omezených počtech, aby zůstala zachována jejich exkluzivita. Ford zároveň zařazuje do nabídky novou, elektricky ovládanou verzi rolovacího krytu nákladového prostoru. Pro Ranger Stormtrak se dodává standardně, pro Ranger Wildtrak Double Cab na přání.
Při akci Release the Rangers v off-road centru maďarského autodromu Hungaroring jsme měli příležitost poznat výjimečné terénní vlastnosti, dynamiku a zážitky z jízdy, jež tyto speciální edice nabízejí. Areál nabízí více než 20 kilometrů i velmi náročných terénních tras s nejrůznějšími přírodními překážkami, kde mohly speciální edice Rangeru naplno předvést své schopnosti.
Ford Ranger Raptor Special Edition
Ranger Raptor, zkonstruovaný oddělením Ford Performance, je nejrobustnější a nejvýkonnější varianta pro vyznavače outdoorových dobrodružství i nadšence do jízdy v terénu. Má zesílenou konstrukci, speciální podvozek, vznětový motor 2,0 EcoBlue Bi-turbo/157 kW (213 k) s točivým momentem 500 N.m a desetistupňovou samočinnou převodovku jako sportovní Ford Mustang. Nová verze Ranger Raptor Special Edition rozšiřuje impozantní exteriér a prémiový interiér o nové stylingové prvky v podobě výrazných barevných pruhů a červených detailů.
Podvozek se neliší od standardního Raptoru. Má tak o 150 mm širší rozchod kol a o 51 mm vyšší světlost než Ranger XLT, tedy 283 mm, a délku 5398 mm. Naladěný je pro rychlou sportovní jízdu po nezpevněném povrchu. Přední trojúhelníková ramena i zadní víceprvkové zavěšení jsou vyrobeny z hliníku. Tlumiče pérování Fox s technologií Position Sensitive Damping regulují jejich účinek v závislosti na míře stlačení. Systém Terrain Management pomáhá řidičům zvládnout nástrahy různých povrchů. Specialitou Raptoru je režim Baja, určený specificky pro vysokorychlostní sportovní jízdu v terénu. Maximální záběr zajišťují univerzální pneumatiky General Grabber AT3.
Přední tažná oka jsou vyvedena v červeném odstínu, zatímco rozšířené lemy blatníků, nárazníky, kliky i specifická mřížka s vylisovaným nápisem Ford mají matně černý povrch. Interiér působí ještě sportovněji díky červeným švům na volantu, přístrojové desce i dveřních výplních. Standardně se dodávají kožená sedadla a exkluzivitu podtrhuje matně černé provedení přístrojové desky.
Ford Ranger Stormtrak
Limitovaná edice Ranger Stormtrak vychází z prémiové verze Wildtrak. Přináší ještě bohatší výbavu spolu s rozšířenými komfortními funkcemi a specifickým provedením některých detailů. Nabízí styl přitahující pozornost a prémiový kožený interiér. K dispozici je s karoseriemi standardní Double Cab a Super Cab s rozměrnější nákladovou plochou za cenu omezení prostoru na zadních sedadlech.
Ranger Stormtrak, dlouhý 5282 mm se světlou výškou 237 mm, je poháněn motorem 2,0 EcoBlue Bi-turbo o výkonu 157 kW (213 k) a s točivým momentem 500 N.m. Ten je standardně kombinován s přiřaditelným pohonem všech kol a desetistupňovou samočinnou převodovkou.
Jen pro variantu Stormtrak je určen výrazný červený odstín Rapid, který na přídi doplňuje exkluzivní červená vložka v masce chladiče. Ve standardní výbavě jsou LED světlomety a robustní ochrana spodních partií. Nepřehlédnutelný vzhled Rangeru Stormtrak podtrhují exkluzivní polepy na kapotě a bocích, prostorové emblémy a černé provedení zadního nárazníku i rámu za kabinou.
Stejně jako Wildtrak má Stormtrak užitečné zatížení 1,0 t a nejvyšší povolenou hmotnost přívěsu 3500 kg. V interiéru jsou specifická sedadla Stormtrak potažená stejnou jemnou kůží jako v Rangeru Raptor, zde ozdobená vyraženými logy Stormtrak.
Ford Ranger Wolftrak
Ranger Wolftrak je určen zákazníkům, kteří touží po spolehlivé průchodnosti terénem a výrazném, nicméně účelném exteriéru snášejícím i hrubší zacházení. Vychází z užitkového Rangeru XLT a pohání jej vznětový motor 2,0 EcoBlue/125 kW (170 k). Na výběr je šestirychlostní přímo řazená převodovka i desetistupňová automatická. Průchodnost terénem zajišťuje pohon všech kol přiřaditelný i za jízdy, elektronická uzávěrka zadního diferenciálu a univerzální terénní pneumatiky. V obzvlášť náročném terénu se strmými výjezdy nebo na měkkém povrchu lze využít redukovaný převod. Důležitá je i ochrana spodních partií vozu.
Wolftrak se standardní délkou 5282 mm a světlou výškou 237 mm osloví zejména zákazníky podnikající v zemědělství, lesnictví nebo outdoorových aktivitách, ale i soukromé osoby. Nosnost 1000 kg a maximální hmotnost přívěsu až 3500 kg umožňují přepravu i těžkých nákladů. Trubkový rám, určený exkluzivně pro to Ranger Wolftrak, dodává vozu robustní vzhled a zároveň slouží jako základna pro montáž příslušenství a usnadňuje upevnění nákladu. Standardně se dodává systém Sync 3 s 8“ dotykovou obrazovkou a navigačním systémem. K exkluzivním detailům interiéru patří loga Wolftrak, matně černá přístrojová deska a dveřní výplně nebo odolné vkládané rohože.
Silnou stránkou Fordu Ranger je rovnoměrné rozdělení prodeje mezi firemní klientelu, vyhledávající užitkové varianty XL a XLT, a soukromé zájemce o exkluzivní verze Limited, Wildtrack a Raptor. V České republice pracovní verze vyhrávají výběrová řízení u významných odběratelů jako jsou ČEZ, Metrostav, Strabag, policie, hasiči nebo energetické firmy.
Krátce před uvedením nové generace (představí se už 24. 11. ale dostupná bude až od podzimu 2022) se Ford rozhodl připravit tři speciální edice Rangeru pro tři specifické skupiny zákazníků. Vyrábějí se v omezených počtech, aby zůstala zachována jejich exkluzivita. Ford zároveň zařazuje do nabídky novou, elektricky ovládanou verzi rolovacího krytu nákladového prostoru. Pro Ranger Stormtrak se dodává standardně, pro Ranger Wildtrak Double Cab na přání.
Při akci Release the Rangers v off-road centru maďarského autodromu Hungaroring jsme měli příležitost poznat výjimečné terénní vlastnosti, dynamiku a zážitky z jízdy, jež tyto speciální edice nabízejí. Areál nabízí více než 20 kilometrů i velmi náročných terénních tras s nejrůznějšími přírodními překážkami, kde mohly speciální edice Rangeru naplno předvést své schopnosti.
Ford Ranger Raptor Special Edition
Ranger Raptor, zkonstruovaný oddělením Ford Performance, je nejrobustnější a nejvýkonnější varianta pro vyznavače outdoorových dobrodružství i nadšence do jízdy v terénu. Má zesílenou konstrukci, speciální podvozek, vznětový motor 2,0 EcoBlue Bi-turbo/157 kW (213 k) s točivým momentem 500 N.m a desetistupňovou samočinnou převodovku jako sportovní Ford Mustang. Nová verze Ranger Raptor Special Edition rozšiřuje impozantní exteriér a prémiový interiér o nové stylingové prvky v podobě výrazných barevných pruhů a červených detailů.
Podvozek se neliší od standardního Raptoru. Má tak o 150 mm širší rozchod kol a o 51 mm vyšší světlost než Ranger XLT, tedy 283 mm, a délku 5398 mm. Naladěný je pro rychlou sportovní jízdu po nezpevněném povrchu. Přední trojúhelníková ramena i zadní víceprvkové zavěšení jsou vyrobeny z hliníku. Tlumiče pérování Fox s technologií Position Sensitive Damping regulují jejich účinek v závislosti na míře stlačení. Systém Terrain Management pomáhá řidičům zvládnout nástrahy různých povrchů. Specialitou Raptoru je režim Baja, určený specificky pro vysokorychlostní sportovní jízdu v terénu. Maximální záběr zajišťují univerzální pneumatiky General Grabber AT3.
Přední tažná oka jsou vyvedena v červeném odstínu, zatímco rozšířené lemy blatníků, nárazníky, kliky i specifická mřížka s vylisovaným nápisem Ford mají matně černý povrch. Interiér působí ještě sportovněji díky červeným švům na volantu, přístrojové desce i dveřních výplních. Standardně se dodávají kožená sedadla a exkluzivitu podtrhuje matně černé provedení přístrojové desky.
Ford Ranger Stormtrak
Limitovaná edice Ranger Stormtrak vychází z prémiové verze Wildtrak. Přináší ještě bohatší výbavu spolu s rozšířenými komfortními funkcemi a specifickým provedením některých detailů. Nabízí styl přitahující pozornost a prémiový kožený interiér. K dispozici je s karoseriemi standardní Double Cab a Super Cab s rozměrnější nákladovou plochou za cenu omezení prostoru na zadních sedadlech.
Ranger Stormtrak, dlouhý 5282 mm se světlou výškou 237 mm, je poháněn motorem 2,0 EcoBlue Bi-turbo o výkonu 157 kW (213 k) a s točivým momentem 500 N.m. Ten je standardně kombinován s přiřaditelným pohonem všech kol a desetistupňovou samočinnou převodovkou.
Jen pro variantu Stormtrak je určen výrazný červený odstín Rapid, který na přídi doplňuje exkluzivní červená vložka v masce chladiče. Ve standardní výbavě jsou LED světlomety a robustní ochrana spodních partií. Nepřehlédnutelný vzhled Rangeru Stormtrak podtrhují exkluzivní polepy na kapotě a bocích, prostorové emblémy a černé provedení zadního nárazníku i rámu za kabinou.
Stejně jako Wildtrak má Stormtrak užitečné zatížení 1,0 t a nejvyšší povolenou hmotnost přívěsu 3500 kg. V interiéru jsou specifická sedadla Stormtrak potažená stejnou jemnou kůží jako v Rangeru Raptor, zde ozdobená vyraženými logy Stormtrak.
Ford Ranger Wolftrak
Ranger Wolftrak je určen zákazníkům, kteří touží po spolehlivé průchodnosti terénem a výrazném, nicméně účelném exteriéru snášejícím i hrubší zacházení. Vychází z užitkového Rangeru XLT a pohání jej vznětový motor 2,0 EcoBlue/125 kW (170 k). Na výběr je šestirychlostní přímo řazená převodovka i desetistupňová automatická. Průchodnost terénem zajišťuje pohon všech kol přiřaditelný i za jízdy, elektronická uzávěrka zadního diferenciálu a univerzální terénní pneumatiky. V obzvlášť náročném terénu se strmými výjezdy nebo na měkkém povrchu lze využít redukovaný převod. Důležitá je i ochrana spodních partií vozu.
Wolftrak se standardní délkou 5282 mm a světlou výškou 237 mm osloví zejména zákazníky podnikající v zemědělství, lesnictví nebo outdoorových aktivitách, ale i soukromé osoby. Nosnost 1000 kg a maximální hmotnost přívěsu až 3500 kg umožňují přepravu i těžkých nákladů. Trubkový rám, určený exkluzivně pro to Ranger Wolftrak, dodává vozu robustní vzhled a zároveň slouží jako základna pro montáž příslušenství a usnadňuje upevnění nákladu. Standardně se dodává systém Sync 3 s 8“ dotykovou obrazovkou a navigačním systémem. K exkluzivním detailům interiéru patří loga Wolftrak, matně černá přístrojová deska a dveřní výplně nebo odolné vkládané rohože.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz