name | autoweek.cz

Ford modernizuje Transit Connect

Ford modernizuje Transit Connect

07.02.2018 | Vladimír Rybecký | Doprava

Modernizovaný Transit Connect přináší výrazný vzhled spolu s novými motory 1,5 EcoBlue a 1,0 EcoBoost s deaktivací jednoho válce.
Během následujících 18 měsíců projde celá modelová řada Transit modernizací. Ford je nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě. Modernizovaná podoba lehkých užitkových Fordů Transit Connect a Transit Courier oživí řadu Transit od poloviny roku 2018. Modernizovaný Transit Connect přijde ve třetím čtvrtletí 2018.
 
Vzhled přední partie Transitu Connect vychází z aktuálního designového stylu značky Ford. Masku se třemi lamelami doplňuje aerodynamičtější tvarování spodní části včetně předního spoileru. Štíhlé světlomety využívají ve vyšších stupních výbavy xenonové vývojky a LED denní svícení.
 
Středobodem modernizované kabiny je upravená přístrojová deska s novým centrálním panelem, kterému ve vyšších stupních výbavy vévodí 6“ barevná dotyková obrazovka systému Sync 3.
 
Nová nabídka pohonných jednotek vyhovuje emisní normě Euro 6.2. Zcela nový vznětový motor Ford 1,5 EcoBlue využívá nejnovější technologie přípravy směsi, přeplňování a regulace škodlivin. V kombinaci se sníženým vnitřním třením poskytne lepší dynamiku a nižší spotřebu paliva. Zákazníkům žádajícím zážehový motor nabídne nový Transit Connect vylepšený 1,0 EcoBoost s upravenou hlavou válců, vstřikováním paliva a systémem regulace škodlivin. Novinkou je deaktivace jednoho válce, kdy při částečném zatížení motor pracuje pouze na dva válce. Sníží se tím čerpací ztráty a tedy i spotřeba paliva. Ke všem motorům se nyní sériově montuje šestirychlostní přímo řazená převodovka. K motoru 1,5 EcoBlue lze objednat novou osmistupňovou samočinnou převodovku.
 
Nový Transit Connect dostal také rozsáhlou paletu asistenčních technologií, z nichž některé se v tomto segmentu objevují poprvé. Novinkou je například inteligentní omezovač rychlosti, předkolizní asistent s detekcí chodců, systém kompenzace bočního větru nebo aktivní parkovací asistent.
 
V zájmu snížení celkových nákladů na vlastnictví (TCO) Ford prodloužil intervaly pravidelné údržby zážehových i vznětových motorů. Modely s přímo řazenou převodovkou mají nyní nejlepší proměnný servisní interval ve své kategorii - až dva roky nebo 40 000 km. Stejně jako dosud bude k dostání ve dvou délkách rozvoru náprav, s nosností 520 až 890 kg a ve variantách karoserie van, kombi a doublecab-in-van. Objem nákladového prostoru činí až 3,6 m3.