name | autoweek.cz

Ford Kuga PHEV - nejprodávanější plug-in hybrid

Ford Kuga PHEV - nejprodávanější plug-in hybrid

03.02.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Kuga byla v roce 2021 nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě. Data prozradila, že řidiči své Kugy PHEV ochotně dobíjejí, přičemž téměř polovina nabíjení proběhla přes noc.
V roce 2021 se Kuga Plug-In Hybrid se 48 000 prodanými vozy stala nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě, když na nejbližšího soupeře získala náskok více než 17 %.*) Více než polovina prodaných vozů Ford Kuga byly plug-in hybridy nebo full hybridy. Tržní podíl plug-in hybridů a elektromobilů v EU v loňském roce dosáhl 19 %.
 
Anonymizované provozní údaje shromažďované Fordem za účelem optimalizace vlastnické zkušenosti majitelů plug-in hybridních vozů poskytují obrázek o tom, jak zákazníci využívají všestrannost Kugy PHEV s motorem Duratec 2,5 l a celkovým výkonem 165 kW (225 k). Analýza ukázala, že zákazníci s tímto vozem v loňském roce v průměru najezdili přes 10 000 km.
 
Na každých 100 dnů, kdy byl vůz v provozu, připadalo 71 nabíjení. Průměrný stav nabití akumulátoru při připojení k nabíječce byl 30 %, takže řidiči nechávají zřídka akumulátor úplně vybít, naopak se snaží co nejvíce jezdit na elektřinu. Jen při letním cestování plně využívají flexibilitu hybridního pohonu.
 
Z 5,7 milionu případů nabíjení zaznamenaných za posledních 12 měsíců proběhlo 46 % přes noc, přičemž nejběžnější doba nabíjení byla delší než 12 hodin. Druhý nejpopulárnější scénář nabíjení byl na jednu až dvě hodiny přes den, což ukazuje, že řidiči využívají i možnost částečného dobití u veřejné rychlonabíjecí stanice nebo v zaměstnání.
 
Inteligentní hnací soustava Fordu Kuga Plug-In Hybrid umožňuje ujet na elektrický pohon 57 až 65 km, v městském provozu 71 až 89 km. Homologovaná spotřeba elektrické energie je 14,8-15,6 kWh/100 km. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 dle WLTP jsou 0,9-1,3 l/100 km a 21-29 g/km. S plně vybitým akumulátorem má Kuga PHEV podle WLTP spotřebu paliva 5,2-6,0 l/100 km. K dispozici je také režim EV Later, který ušetří elektrickou energii na později pro vjezd do nízkoemisní zóny. Kromě nabíjení z externího zdroje se akumulátor dobíjí také během jízdy rekuperací.
 
*) Ford of Europe započítává výsledky ze svých 20 tradičních evropských trhů - jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.