name | autoweek.cz
Ford bude v Londýně zkoušet užitkové plug-in hybridy
25.01.2017 | Vladimír Rybecký | Doprava
Ford spouští projekt v hodnotě několika milionů liber, jehož cílem je zlepšit kvalitu ovzduší v Londýně. Společnost plánuje uvést do pěti let na světové trhy třináct nových elektrifikovaných modelů.
Ford a Londýn spojují síly na projektu, jehož cílem je zlepšit kvalitu ovzduší v britské metropoli. Projekt, podporovaný městskou organizací Transport for London, spočívá v 12měsíčním testování 20 nových dodávek Transit Custom s plug-in hybridním pohonem (PHEV). Vybrané londýnské firmy budou testovat dodávky s plug-in hybridním pohonem, které většinu jízd v městském provozu absolvují čistě na elektrický pohon, bez aktivace přídavného spalovacího motoru.
Užitková vozidla za typický pracovní den v Londýně vykonají každodenně 280 000 jízd a najedou téměř 13 milionů kilometrů. Dodávky představují 75 % nákladního provozu v dopravních špičkách. Za hodinu jich jen centrem Londýna projede více než 7000.
Cílem je zjistit, nakolik mohou užitková vozidla s možností elektrického pohonu přispět ke zlepšení kvality ovzduší a zároveň zvýšit efektivitu rozvážkových služeb ve velkoměstském provozu. Na projekt finančně přispěla grantem ve výši 4,7 milionu liber (v přepočtu přibližně 147 milionů Kč) i organizace Advanced Propulsion Centre financovaná britskou vládou. Prostřednictvím telematiky Ford se budou shromažďovat údaje o jejich finančních, provozních i environmentálních výkonech. Získané údaje pomohou všem zúčastněným subjektům pochopit, jak využít přednosti elektrifikovaných automobilů na maximum.
„Ve spojení s našimi partnery z Londýna budeme moci zároveň vyzkoušet software a telematiku s ohromným potenciálem snížit emise i provozní náklady,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Ford of Europe.
Vozy Transit Custom PHEV mají vyspělou konstrukci pohonu, díky níž mohou absolvovat většinu běžných jízd po městě na energii získanou nabíjením z běžné rozvodné sítě. K prodloužení dojezdu v případě potřeby slouží hospodárný spalovací motor. Návrh a konstrukci obstaralo technické středisko Fordu v britském Duntonu a společnost Prodrive Advanced Technology z Banbury za podpory Revolve Technologies. Ford je prvním velkosériovým výrobcem, který přichází s technologií PHEV v tomto segmentu užitkových automobilů.
Ford byl v roce 2016 druhým rokem po sobě nejprodávanější značkou užitkových vozů na evropském trhu. Ford nyní směřuje k elektrickému pohonu. Od roku 2019 plánuje Ford sériově vyrábět Transit Custom Plug-in Hybrid. Nový projekt je v souladu se záměrem Fordu posílit jeho aktivity v oblasti elektrifikovaných vozů a uvést do pěti let na trh 13 takových modelů. Ford zároveň podepsal memorandum o porozumění s několika dalšími automobilkami, jehož cílem je vybudování sítě rychlonabíječek pro elektromobily v Evropě.
Užitková vozidla za typický pracovní den v Londýně vykonají každodenně 280 000 jízd a najedou téměř 13 milionů kilometrů. Dodávky představují 75 % nákladního provozu v dopravních špičkách. Za hodinu jich jen centrem Londýna projede více než 7000.
Cílem je zjistit, nakolik mohou užitková vozidla s možností elektrického pohonu přispět ke zlepšení kvality ovzduší a zároveň zvýšit efektivitu rozvážkových služeb ve velkoměstském provozu. Na projekt finančně přispěla grantem ve výši 4,7 milionu liber (v přepočtu přibližně 147 milionů Kč) i organizace Advanced Propulsion Centre financovaná britskou vládou. Prostřednictvím telematiky Ford se budou shromažďovat údaje o jejich finančních, provozních i environmentálních výkonech. Získané údaje pomohou všem zúčastněným subjektům pochopit, jak využít přednosti elektrifikovaných automobilů na maximum.
„Ve spojení s našimi partnery z Londýna budeme moci zároveň vyzkoušet software a telematiku s ohromným potenciálem snížit emise i provozní náklady,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Ford of Europe.
Vozy Transit Custom PHEV mají vyspělou konstrukci pohonu, díky níž mohou absolvovat většinu běžných jízd po městě na energii získanou nabíjením z běžné rozvodné sítě. K prodloužení dojezdu v případě potřeby slouží hospodárný spalovací motor. Návrh a konstrukci obstaralo technické středisko Fordu v britském Duntonu a společnost Prodrive Advanced Technology z Banbury za podpory Revolve Technologies. Ford je prvním velkosériovým výrobcem, který přichází s technologií PHEV v tomto segmentu užitkových automobilů.
Ford byl v roce 2016 druhým rokem po sobě nejprodávanější značkou užitkových vozů na evropském trhu. Ford nyní směřuje k elektrickému pohonu. Od roku 2019 plánuje Ford sériově vyrábět Transit Custom Plug-in Hybrid. Nový projekt je v souladu se záměrem Fordu posílit jeho aktivity v oblasti elektrifikovaných vozů a uvést do pěti let na trh 13 takových modelů. Ford zároveň podepsal memorandum o porozumění s několika dalšími automobilkami, jehož cílem je vybudování sítě rychlonabíječek pro elektromobily v Evropě.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz