name | autoweek.cz

Fiat 600e přijíždí

Fiat 600e přijíždí

22.03.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Fiat se s modelem 600e vrací do segmentu malých vozů. Přijíždí s elektrickým pohonem, ale větší ambice má český dovozce s verzí 600 Hybrid s mild-hybridním pohonem, která přijde v létě.

Fiat 600e je pro návrat italské značky klíčový model před tím, než se v polovině roku představí nová Panda. Po dlouhé době Fiat přichází s modelem slibujícím úspěch v tradičně silném segmentu Italů. Vyrábí se v továrně Stellantisu v polském městě Tychy.

 

Elektromobil s osvědčeným základem

Fiat 600e vychází z technického základu Stellantisu s platformou CMP2, nicméně italská značka se snaží odlišit sázkou na dlouhou a skutečně slavnou historii jeho legendárních předchůdců. Proto se designem hlásí k odkazu legendárního modelu 600. To ještě podtrhují atraktivní zářivé barvy. Nejde ale o klasický hatchback, ale s vyšší stavbou jde o crossover blížící se k SUV.

 

Fiat 600e nabízí maximální prostor i přes relativně malé rozměry vozidla - ty ale v žádném případě nelze srovnávat s historickou šestistovkou. Zavazadlový prostor Fiatu 600e, dlouhého 4171 mm s rozvorem náprav 2562 mm, pojme 360 l, při sklopeném zadním sedadle až 1231 l. Pod přední kapotou není žádný odkládací prostor.

 

Fiat 600e používá trakční elektromotor s permanentními magnety nejnovější generace z řady Stellantis má maximální výkon 115 kW (156 k) a největší točivý moment 260 N.m. Akumulátor s kapacitou 54 kWh (51 kWh netto) lze jej nabíjet výkonem maximálně 100 kW. Díky lepší účinnosti celého systému umožňuje delší dojezd až 409 km, v čistě městském provozu až 604 km.

 

Interiér je takřka identický s příbuzným Jeepem Avenger, s nímž se vyrábí v Polsku na stejné lince. Digitální přístrojový panel 7“ je kombinován s dotykovým 10,25“ displejem infotainmentu, tlačítky a otočnými ovladači klimatizace a hlasitosti. Nejběžnější funkce lze ovládat i na multifunkčním volantu. Netradiční je lišta pod centrálním displejem s tlačítkovými volbami jízdních režimů, přičemž nejvzdálenější tlačítko pro případnou volbu rekuperačního brzdění není z hlediska ergonomie ideální (nicméně stále mnohem lepší než otočné páčky skryté za volantem u některých konkurentů).

 

Fiat zákazníkům usnadnil konfiguraci vozu: na výběr jsou přesně dvě verze - základní varianta (Red) s výbavou odpovídající obvykle střední úrovni a plně vybavená La Prima. Obě mají standardně full LED světlomety a 10,25“ displej informačního systému. Základní cena je 799 900 Kč.

 

Fiat 600 Hybrid (MHEV)

V současnosti novinka přichází pouze v čistě elektrické verzi 600e, ale už brzy přijde z hlediska českého trhu mnohem důležitější varianta 600 Hybrid s nekonvenčním mild-hybridním pohonem. Zde najdeme tříválec 1,2 l Turbo s výkonem 74 kW (100 k) a točivým momentem 205 N.m. Během několika měsíců přijde i verze s výkonem 100 kW (136 k). Motor je propojen s elektrifikovanou dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou a elektromotorem o výkonu 21 kW (29 k) a s točivým momentem 55 N.m. Díky poměrně velkému akumulátoru umožňuje v rychlosti do 30 km/h ujet až kilometr na čistě elektrický pohon, takže zvládá různá popojíždění v zácpě nebo při parkování jen s elektromotorem. Má také větší zavazadlový prostor - 385 l/1256 l.

 

Výroba verze MHEV začne v červenci a první vozy by měly dorazit v srpnu. Cena byla stanovena se základem na 549 900 Kč.