name | autoweek.cz

Ferrari představilo plug-in hybrid
27.06.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Půl století po představení legendárního modelu Dino byl v Maranellu opět představen sportovní vůz s motorem V6 uloženým před zadní nápravou. Jenže Ferrari 296 GTB není nejmenší model v nabídce, protože se dvěma turbodmychadly a elektrifikovaným pohonem nabídne výkon 610 kW (830 k).
Ferrari představilo svůj první plug-in hybridní vůz, který je současně třetím sériově vyráběným modelem s elektrifikovaným pohonem po hybridních vozech SF 90 Stradale z roku 2019 a vloni uvedené otevřené verzi SF90 Spider. Ferrari slibuje svůj první plně elektricky poháněný model v roce 2025 a vůbec první SUV značky Ferrari s názvem Purosangue se očekává příští rok.
Šéf marketingu a obchodu Ferrari Enrico Galliera uvedl, že novinka vytváří nový segment: „Zatímco model SF 90 byl koncipován tak, aby dosáhl vrcholný výkon, model 296 GTB byl navržen pro maximální potěšení z jízdy. Očekáváme, že nám to pomůže přilákat klienty, kteří dosud s Ferrari nejezdí.“
Inspirací pro profil vozu byl vůz 250 LM uvedený v roce 1963 a v nabídce je také speciální zabarvení odpovídající této závodní legendě. Současně design pracuje s inovativním aerodynamickým řešením. Jde o první Ferrari, které používá aktivní zadní spoiler pro generování přítlaku místo regulace aerodynamického odporu.
Motor V6 s velkým rozevřením řad válců 120° a se zdvihovým objemem 2992 cm3 poskytuje výkon 487 kW (663 k). Ve spojení s elektromotorem o výkonu 122 kW (167 k), umístěným mezi motorem a převodovkou, může systém pohonu produkovat největší celkový výkon 610 kW (830 k). Maximální točivý moment 740 N.m se na kola zadní nápravy přenáší prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky. Podobně jako SF90 Stradale může 296 GTB ujet až 25 km největší rychlostí 135 km/h jen s elektrickým pohonem pomocí malého akumulátoru s kapacitou 7,45 kWh. 296 GTB zrychlí na 100 km/h za 3 s a maximální rychlost je více než 330 km/h.
Řidič může volit mezi čtyřmi jízdními režimy pomocí otočného spínače na volantu eManettino. V režimu eDrive ujede jen s pohonem elektromotorem až 25 km. V režimu Hybrid pracují oba pohony maximálně efektivně, zatímco při Performance ukládá spalovací motor energii do akumulátoru aby byl vždy zaručen vysoký výkon při akceleraci a plné rychlosti. Režim Quali naopak poskytuje maximální výkon a využívá energii z akumulátoru do téměř úplného vybití.
Systém odpojovacího aktuátoru Transition Manager Actuator (TMA), vyvinutý speciálně pro tento vůz, umožňuje rychlé přechody z elektrického režimu do hybridního pohonu nebo jen pohonu se spalovacím motorem a naopak pro zajištění plynule progresivního točivého momentu. Komunikuje se softwarem pro převodovku, motor a měnič, přičemž základem je efektivní řízení zapalování motoru a jeho připojení a odpojení od převodovky.
Dvoumístný vůz s označením vracejícím se k dávné tradici (první dvoučíslí odpovídá zdvihovému objemu, třetí číslo vyjadřuje počet válců a GTB značí Gran Turismo Berlinetta) bude stát 269 000 eur, takže se řadí mezi F8 Tributo a SF 90 Stradale. První dodávky se očekávají v prvním čtvrtletí roku 2022.
Vůz lze za 302 000 eur objednat také v odlehčené podobě Assetto Fiorano s lehkými panely karoserie z uhlíkového kompozitu a ultralehkého zadního okna z Lexanu, které doplní nastavitelné závodní tlumiče Multimatic a vysoce výkonné pneumatiky Michelin Sport Cup 2 R.
Ferrari, stejně jako jeho konkurenti, bojuje s tím, jak přesunout své modely na pohon s akumulátory aniž by ztratily vysoký výkon a skvělé jízdní vlastnosti, což umožňuje prodávat je za prémiové ceny. „Je to proces, který začal před pár lety. Pracujeme na tom, abychom se vyrovnali s předpisy a splnili úkol snižování emisí,“ řekl Galliera. Pro vstup do nové elektrifikované éry si Ferrari jako svého nového generálního ředitele překvapivě vybralo veterána technologického průmyslu, softwarového specialistu Benedetta Vignu.
Šéf marketingu a obchodu Ferrari Enrico Galliera uvedl, že novinka vytváří nový segment: „Zatímco model SF 90 byl koncipován tak, aby dosáhl vrcholný výkon, model 296 GTB byl navržen pro maximální potěšení z jízdy. Očekáváme, že nám to pomůže přilákat klienty, kteří dosud s Ferrari nejezdí.“
Inspirací pro profil vozu byl vůz 250 LM uvedený v roce 1963 a v nabídce je také speciální zabarvení odpovídající této závodní legendě. Současně design pracuje s inovativním aerodynamickým řešením. Jde o první Ferrari, které používá aktivní zadní spoiler pro generování přítlaku místo regulace aerodynamického odporu.
Motor V6 s velkým rozevřením řad válců 120° a se zdvihovým objemem 2992 cm3 poskytuje výkon 487 kW (663 k). Ve spojení s elektromotorem o výkonu 122 kW (167 k), umístěným mezi motorem a převodovkou, může systém pohonu produkovat největší celkový výkon 610 kW (830 k). Maximální točivý moment 740 N.m se na kola zadní nápravy přenáší prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky. Podobně jako SF90 Stradale může 296 GTB ujet až 25 km největší rychlostí 135 km/h jen s elektrickým pohonem pomocí malého akumulátoru s kapacitou 7,45 kWh. 296 GTB zrychlí na 100 km/h za 3 s a maximální rychlost je více než 330 km/h.
Řidič může volit mezi čtyřmi jízdními režimy pomocí otočného spínače na volantu eManettino. V režimu eDrive ujede jen s pohonem elektromotorem až 25 km. V režimu Hybrid pracují oba pohony maximálně efektivně, zatímco při Performance ukládá spalovací motor energii do akumulátoru aby byl vždy zaručen vysoký výkon při akceleraci a plné rychlosti. Režim Quali naopak poskytuje maximální výkon a využívá energii z akumulátoru do téměř úplného vybití.
Systém odpojovacího aktuátoru Transition Manager Actuator (TMA), vyvinutý speciálně pro tento vůz, umožňuje rychlé přechody z elektrického režimu do hybridního pohonu nebo jen pohonu se spalovacím motorem a naopak pro zajištění plynule progresivního točivého momentu. Komunikuje se softwarem pro převodovku, motor a měnič, přičemž základem je efektivní řízení zapalování motoru a jeho připojení a odpojení od převodovky.
Dvoumístný vůz s označením vracejícím se k dávné tradici (první dvoučíslí odpovídá zdvihovému objemu, třetí číslo vyjadřuje počet válců a GTB značí Gran Turismo Berlinetta) bude stát 269 000 eur, takže se řadí mezi F8 Tributo a SF 90 Stradale. První dodávky se očekávají v prvním čtvrtletí roku 2022.
Vůz lze za 302 000 eur objednat také v odlehčené podobě Assetto Fiorano s lehkými panely karoserie z uhlíkového kompozitu a ultralehkého zadního okna z Lexanu, které doplní nastavitelné závodní tlumiče Multimatic a vysoce výkonné pneumatiky Michelin Sport Cup 2 R.
Ferrari, stejně jako jeho konkurenti, bojuje s tím, jak přesunout své modely na pohon s akumulátory aniž by ztratily vysoký výkon a skvělé jízdní vlastnosti, což umožňuje prodávat je za prémiové ceny. „Je to proces, který začal před pár lety. Pracujeme na tom, abychom se vyrovnali s předpisy a splnili úkol snižování emisí,“ řekl Galliera. Pro vstup do nové elektrifikované éry si Ferrari jako svého nového generálního ředitele překvapivě vybralo veterána technologického průmyslu, softwarového specialistu Benedetta Vignu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz