name | autoweek.cz

Evropský automobilový průmysl potřebuje uvolnit ruce
18.02.2025 | Aktuality
Evropští výrobci automobilů a dodavatelé žádají EU: „Umožněte nám být světovými šampióny ve výzkumu a vývoji.“
Již víc než sto let jsou evropští výrobci vozidel a dodavatelé automobilů technologickými průkopníky. Zatěžující byrokracie je však vystavuje riziku, že zaostanou za globálními konkurenty, protože digitální technologie se stávají stále významnější součástí vozidel.
V novém kole strategického dialogu s evropským komisařem Virkkunenem evropští výrobci a jejich dodavatelé naléhali na EU, aby odstranila administrativní překážky a omezila nadměrné požadavky na dodržování předpisů, aby se uvolnil inovační potenciál evropského automobilového průmyslu.
Evropští výrobci a dodavatelé zaujímají ve svém oboru silné postavení na špici výzkumu a vývoje. Mají záviděníhodnou pověst po celém světě díky inovacím. Evropský automobilový průmysl například neustále postupuje ve vývoji automatizovaných vozidel. Automobily, které samy parkují, kamiony jezdí samy po logistických areálech - tyto aplikace jsou již realitou.
„Potřebujeme, aby EU podněcovala, ne brzdila náš dosažený náskok. Automatizovaná vozidla jsou další hranicí a polem, v němž můžeme být na čele vývoje. K tomu však potřebujeme podmínky, které podporují vytvoření silné digitální průmyslové základny,“ uvedla Sigrid de Vriesová, generální ředitelka Asociace evropských výrobců automobilů ACEA.
„Je ovšem matoucí, že v době, kdy Komise vede strategický dialog s průmyslem za účelem zlepšení jeho konkurenceschopnosti, ve skutečnosti stahuje návrh na standardní základní patenty, které jsou zásadní pro konkurenceschopnost a vedoucí postavení automobilového průmyslu EU v semi-autonomním a autonomním řízení bez jakékoli předchozí konzultace nebo diskuse s průmyslem,“ dodala Sigrid de Vriesová.
„USA a další regiony masivně investují do klíčových technologií, jako jsou umělá inteligence, cloud computing, a mají náskok pokud jde o digitální trhy. Evropa musí reagovat odvážným přístupem, aby zajistila prosperující trh pro služby digitální mobility a zajistila dostatečné investice, aby se zde mohla vyvinout další generace propojených a automatizovaných vozidel,“ řekl Benjamin Krieger, generální tajemník Evropské asociace automobilových dodavatelů CLEPA.
„EU musí posílit svůj ekosystém polovodičů a automobilové elektroniky, pokročit ve výzkumu a vývoji a podporovat globální partnerství a jednotný trh pro autonomní vozidla. Pro podporu udržitelné mobility a digitalizace je nezbytné vyvážené financování 10. rámcového programu a silná podpora průmyslu,“ dodal Benjamin Krieger.
Ilustrační foto: ACEA
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz