name | autoweek.cz
Evropské bestsellery 2012
25.01.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Podle analýzy prodeje nových vozů společnosti JATO Dynamics je Volkswagen Golf nadále nejprodávanějším autem v Evropě.
Přes výrazný pokles prodeje o 11,1 % v roce 2012 tržby ve srovnání s rokem 2011 Volkswagen Golf udržel vedoucí příčku mezi osobními automobily na evropském trhu. Volkswagen na konci roku představil novou generaci svého nejprodávanějšího modelu, ale zatím nestačí uspokojovat poptávku po něm. V důsledku toho se prodej modelu Golf v Evropě během prosince propadl dokonce o 31,7 %.
Přes pokles prodeje o 12,7 % se Ford Fiesta nakonec udržel před Volkswagen Polo v souboji o druhé místo v roce 2012, protože Volkswagen Polo na třetím místě šel celoročně s prodejem dolů dokonce o 19,8 %. Přitom v prosinci Fiesta ztratila 33,3 % v porovnání s rokem 2011, zatímco Polo 29,1 %.
Největší ztráty mezi vozy v první desítce vykázaly vozy Opel/Vauxhall - v prosinci Corsa o 35,1 % a celoročně Astra o 20,1 %.
Skvěle si po zahájení prodeje vedl nový Peugeot 208. V prosinci už se posunul na místo druhého nejprodávanějšího auta v Evropě, nicméně v roce 2012 se nakonec nedostal do první desítky s prodejem 155 000 kusů. Dokazuje to, že Peugeot je stále schopen nabídnout auto o nějž mají zákazníci zájem a je to i příslibem pro letošní rok.
Také Renault Clio nové čtvrté generace byl velmi dobře přijat, probojoval se třetí místo za prosinec a zvyšuje svůj podíl na trhu. To jej vyneslo za celý rok na páté místo přes velký pokles prodeje v době očekávání nové generace.
BMW řady 3 si také v prosinci vedl velmi dobře s nárůstem prodeje o 20,9 % ve srovnání s rokem 2011, takže skončilo celý rok s nárůstem prodeje o 8,4 % a dodávkami 175 308 vozů těsně za první desítkou.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz