name | autoweek.cz

Europ Assistance: V zimě se nejvíce zasahuje v alpských zemích
02.12.2011 | Tiskové zprávy
Celkově bylo v loňském zimním období poskytnuto přes 3600 asistenčních zásahů a nejčastější příčinou byly úrazy, jejichž počet se také zvýšil.
\"Asistence v zimní sezoně je velmi specifická a pravidelně prověřuje schopnosti a kvality každé asistenční společnosti. V letních měsících se můžeme spolehnout na přibližně konstantní klimatické podmínky a tedy i dojezdové doby našich záchranných týmů. Zimní období však přináší z hlediska počasí nepředvídatelný faktor a tudíž i zvýšená rizika pro klienty pojišťoven,\" říká Vladimír Fuchs, generální ředitel Europ Assistance.
Zimní sezona 2010 byla uzavřena s celkovými 3629 asistenčními intervencemi, což je o 49 % více než v předchozím roce. Největší nárůst byl zaznamenán v prosinci (+159 %) a lednu (+71%), největší počet zásahů pak vrcholí v březnu (1044 případů).
Z hlediska destinací se nejvíce zasahovalo v evropských zimních letoviscích v Itálii, Rakousku a ve Francii. Oblíbenou destinací zimních dovolených je však také Egypt, kde došlo k nárůstu počtu asistenčních zásahů a posunutí země na druhou příčku.
Nejčastější diagnózou s 41 % opět tvoří úrazy, které zahrnují poranění hlavy, trupu, zlomeniny končetin. Následované jsou obtížemi trávicího traktu (16 %) a onemocněními dýchacího traktu (15 %), které zahrnují nejčastější chřipkové onemocnění a angínu.
Meziroční srovnání počtu asistenčních zásahů:
|
2010 |
2011 |
Růst |
Prosinec |
213 |
552 |
259% |
Leden |
377 |
646 |
171% |
Únor |
452 |
692 |
153% |
Březen |
867 |
1044 |
120% |
Duben |
527 |
695 |
132% |
Doporučení pro zimní cestování a sportování
* Zvážit možnosti, nepřeceňovat síly
* Dobré pojištění na prováděnou aktivitu (např. lyžování), nespoléhat pouze na zdravotní pojištění i ve státech EU
* Zajistit si škodní protokoly, formuláře
* Dobré bezpečné vybavení, bezpečnostní prvky
* Funkční mobilní telefon s roamingem a nabíječkou
* Uložené číslo na asistenční službu
* V situacích ohrožujících život volat hned 112
* Vždy konzultovat postup s asistencí, která je tu pro klienty 24 hodin denně připravena pomoci
Jak postupovat při pojistné události
* Kontaktovat asistenci, konzultovat postup
* Co nejdříve vyhledat lékaře
* Při úhradách si zajistit dokumenty - rozepsaný účet, datum, identifikační údaje, lékařská zpráva (popis obtíží, diagnóza, léčba)
* Zjistěte odpovědnost za danou situaci
o Protokol - pokud nerozumím, nic nepodepisuji
o Policie - tlumočník záleží na právní úpravě v daném státě
o Svědci, kontakty
* A opět... kontaktovat asistenci, konzultovat postup
Reálné příběhy
\"To se může stát každému\"
Dospělá žena upadla na sjezdovce při terénní nerovnosti, následné naražení a pohmoždění zápěstí bylo řešeno transportem k lékaři sanitním vozem, vyšetřením, fixací, bez nutnosti repatriace. Náklady cca 12 000 Kč.
\"Srážka na sjezdovce\"
Na víkendovém pobytu došlo na sjezdovce ke srážce s jiným lyžařem, následoval transport vrtulníkem, a po vyšetření bylo zjištění poranění obratlů s pohmožděním míchy a ochrnutím dolních končetin. Proběhla okamžitá operace a transport leteckým speciálem. Celkové náklady činily cca 400 000 Kč.
\"Malá nepozornost na lanovce\"
Malý chlapec se na sedačkové lanovce shýbl pro hůlku, která mu spadla při nastupování. Následný pád z 8 m výšky si vyžádal transport vrtulníkem, zjištění poranění vnitřních orgánů, intrakraniální krvácení, poranění páteře ve všech segmentech, akutní operaci, 3 týdenní hospitalizaci, pobyt rodičů, repatriaci do ČR, a náklady cca 100 000 Kč.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz