name | autoweek.cz

Europ Assistance radí, jak se připravit na zimní dopravu

Europ Assistance radí, jak se připravit na zimní dopravu

02.12.2011 | Tiskové zprávy

Automobilová asistence v loňském zimním období zaznamenala přes 7500 případů, přičemž 39 % z nich byly nehody. Europ Assistance zajistila pomoc všem automobilistům vzhledem ke své připravenosti na zimní období.

Z hlediska přijatých hovorů byl nejextrémnějším měsícem loňský prosinec. To bylo jen za automobilovou část odbaveno pře 10 700 přijatých hovorů, což je téměř dvojnásobek běžného objemu a situaci zapříčinila sněhová kalamita.

\"Automobilová asistence v zimním období je typická svou nárazovostí a nevyzpytatelností a nelze ji snadno odhadnout ze statistik. Nejvíce případů máme vždy v pondělí, kdy klienti jedou automobilem do svých zaměstnání. Další vývoj lze částečně predikovat dle aktuálního počasí, jeho intenzity. Je tedy běžné, že se střídají dny například s 80 hovory a s 800 hovory denně,\" říká Vladimír Fuchs, generální ředitel Europ Assistance. \"Spolehlivá asistenční společnost, jakou Europ Assistance je, musí být uzpůsobena takové střídavé situace zvládat a poskytovat klientům služby, na něž mají oprávněný nárok.\"

Nejvíce asistenčních zásahů bylo realizováno v Německu a Rakousku, následované Itálií Francií a Maďarskem. Nejčastější příčinnou je nehoda, následovaná poruchou motoru a poruchou baterie. Častým problém se stává i zamrzlá nafta, vandalismus a defekt pneumatiky.

Jak se na zimu připravila Europ Assistance

Aby bylo možné poskytovat a řídit nadstandardní asistenční služby, implementovala Europ Assistance  nový unikátní informační systém pro koordinaci asistence. Díky němu mají koordinátoři a dispečeři v asistenční centrále nové aktuální dopravní informace zanesené přímo v interním mapovém systému. Jeho nová upozornění zahrnují také nepříznivé povětrnostní podmínky v daných oblastech, a je tak možné dle dané situace asistenční zásah upravit. To se týká i přehledu dopravních nehod a jiných omezení na silničních komunikacích v okruhu zásahu.

Rychlý zásah ovlivňují i vybraní partneři, proto Europ Assistance spolupracuje s autopůjčovnami s mezinárodní působností v zemích EU, které zajistí efektivnější logistiku náhradních vozidel pro klienty v zahraničí. Výhodou je i zastoupení Europ Assistance ve všech alpských zemích s možností rychlé pomoci při jakémkoliv dopravním nebo zdravotním problému nebo s poskytnutím předcestovních informací.

 

Jak připravit na zimu auto

Pokud chtějí klienti se svým automobilem přečkat zimní období pokud možno bez nehody nebo snížit její riziko na minimum, je třeba malé přípravy.

Technická příprava auta

* přidávání aditiv do palivové nádrže především pro vozidla s dieselovým pohonem

* doplnění nemrznoucí směsi do chladící soustavy vozidla

* doplnění nemrznoucí směsi do ostřikovačů čelního skla

* kontrola stavu autobaterie

* nasazení a kontrola dezénu zimních pneumatik

* nosit u sebe rozmrazovač zámku vozidla

* kontrola stavu stěračů

* kontrola stavu povinné výbavy (trojúhelník, lékárnička, žárovky ...)

Jelikož riziko nehody nikdy nelze zcela odstranit, je vhodné s ní dopředu počítat a opět se na ní připravit. Níže uvedené se hodí i pro případ, že se nestane nehoda klientovi, ale bude stát v koloně za ní, což je na některých dálničních úsecích na denním pořádku.

Výbava vozidla

* pořízení Evropského formuláře hlášení pojistné události - ke stažení na stránkách pojišťoven

* důkladné seznámení s pojistnými a asistenčními podmínkami vozidla

* reflexní vesta

* teplé oblečení a dvě přikrývky

* jídlo a pití v termosce

* v případě převozu dítěte zajistit jeho základní potřeby (např. dětské pleny..)

* svítilna, nejlépe multifunkční i s červeným světlem

* řetězy při cestě do horských oblastí

 

Aby pak následné řešení vzniklé pojistné události probíhalo bez problémů, je třeba mít zajištěné vhodné pojištění vozidla, nejlépe s připojištěním asistenčních služeb.

Program pro motoristy AutoCare:

* Vysoký finanční limit v případě události

* Kryté incidenty pro jakoukoliv událost (nehoda, porucha, zamrznutí paliva, vandalismus...)

* Asistenční služba se specializovanou sítí dodavatelů

* Územní platnost po celé Evropě

* Pomoc non-stop - 24 hodin denně

* Neomezené čerpání programu

* Celoroční asistence

Pokud lze takový pojistný program sjednat rychle a jednoduše přes internet, stačí jej aktivovat i týden před chystanou cestou. Nyní bylo učiněno vše nezbytné pro bezpečné cesty autem v zimních měsících.

 

Jak postupovat v případě pojistné události

Asistenční služba je schopna řidiče provést celou událostí, proto je potřeba ji kontaktovat její asistenční centrálu ihned, jakmile je to možné.

Postup při nehodě:

* zastavit vozidlo a vypnout motor vozidla

* zajistit místo nehody (trojúhelník, reflexní vesta, výstražná světla a pod.)

* poskytnout první pomoc

* zavolat složky Integrovaného záchranného systému (policie, záchranná služba, hasiči)

* stala-li se dopravní nehoda na dálnici, opustit místo nehody až na bezpečné místo za svodidla

* společně s dalšími účastníky nehody, včetně svědků si vzájemně prokázat totožnost a předat důležité informace o vozidlech

Nedoporučujeme řešit situace bez konzultace s asistenční službou. Řidič se tak vystavuje riziku tzv. lovců nehod (crash-hunterů) a následného zdlouhavého řešení pojistné události a v nejhorším případě nutností doplatit poskytnuté služby.