name | autoweek.cz

Europ Assistance před prázdninovou sezonou
23.05.2012 | Ivana Rybecká | Autoservis
Bez ohledu na dopady ekonomické krize a občanské nepokoje v arabském světě zaznamenala Europ Assistance v roce 2011 další téměř 20% nárůst počtu asistenčních případů, které řešila v zahraničí.
Rostoucí počet intervencí přímo souvisí s růstem počtu cestujících, kteří si sjednají cestovní pojištění prostřednictvím pojišťoven spolupracujících s Europ Assistance. Cestovní trendy co se destinací týká se oproti minulým letům změnily. Pokles asistenčních zásahů zaznamenala Europ Assistance v Egyptě (-12 %) a Řecku (-28 %). Naopak zvýšené počty případů ve kterých asistovala Europ Assistance byly v Bulharsku (+12 %) a Turecku (+36 %).
V létě 2011 vyjelo 90 % pacientů, kterým Europ Assistance poskytla asistenci, do Evropy, severní Afriky a evropské části Ruska. Pokud jde o rekordní údaje, nejvýše položený pacient se nacházel v nadmořské výšce 6000 m, nejdražší případ stál 1 100 000 Kč, nejvzdálenější destinace zásahu se nacházela na Novém Zélandu a nejstarší pacient měl 97 let. Počet klientů starších 70 let jsou v průměru 4 %. Nejčastěji u nich dochází k úrazům u bazénu. Rovněž 4 % tvoří podíl dětí do dvou let.
Stále se opakuje, že klienti vyjíždějící do exotických zemí podceňují prevenci v podobě očkování, repelentů, moskytiér, dlouhého oděvu a podceňují také nebezpečí vztekliny. V případě kousnutí je třeba vždy vyhledat lékaře a zahájit vakcinaci. Starší a chronicky nemocní klienti by vždy měli mít s sebou seznam diagnóz svých chronických onemocnění, seznam léků s vypsanými účinnými látkami, zásobu léku na období delší než je předpokládaná délka cesty, doporučení lékaře. Polovina všech případů v seniorském věku končí hospitalizací z důvodu komplikací.
Europ Assistance všem pojištěným klientům doporučuje, aby se i v případě menších zdravotních problémů obraceli na asistenční službu, která jim vždy pomůže dle svých zkušeností v dané oblasti vyhledat vhodného lékaře nebo zdravotnické zařízení. Další doporučení se týká výše limitu pojištění. Ten se pro všechny cesty mimo Evropu, v případě seniorů vždy, doporučuje ve výši 3 000 000 Kč.
Další doporučení pro individuální turisty se týká informace o systému Drozd (tj. dobrovolná registrace občanů cestujících do zahraničí) zřízeném Ministerstvem zahraničních věcí. V jeho rámci je turista upozorněn na nebezpečnou situaci, evakuaci a zároveň se sám může přihlásit v případě komplikací.
„V počtu případů a jejich rozložení do destinací vidíme jednoznačný trend přesunu klientů z Egypta do Bulharska a Turecka, které jsou z pohledu klientů více politicky a společensky stabilní a zároveň nabízejí srovnatelnou úroveň komfortu a služeb,“ komentuje trend Jakub Hoďánek, obchodní ředitel Europ Assistance.
Mezi nejčastější příčiny asistenčních zásahů nadále patří gastroenterologické obtíže (zažívací trakt), infekční onemocnění, jako jsou např. angína či záněty nosohltanu, a úrazy. Mezi nejsložitější případy pak patřily události, které byly spojené se závažnými úrazy páteře, komplikacemi chronických onemocnění a v neposlední řadě srdeční onemocnění. Složitost řešení těchto událostí byla v několika případech komplikována nedostatečným vybavením zdravotnických zařízení a nepřiměřenou odborností zdravotního personálu pro daný typ zásahu.
Protože mezi nejčastěji navštěvované destinace českých turistů patří i nadále Egypt, uskutečnila Europ Assistance v říjnu 2011 inspekci zdravotnických zařízení v této destinaci. Europ Assistance Česká republika tak navázala na pravidelný monitoring realizovaný lokálními pobočkami. Cesta byla naplánována lékaři Europ Assistance s cílem navštívit smluvní i nesmluvní zdravotnická zařízení, ve kterých jsou češti turisti ošetřováni nejčastěji, a prověřit jejich kapacitu a schopnosti poskytovat kvalitní lékařskou péči dle nastavených standardů včetně kontroly volených léčebných postupů.
V deseti dnech bylo celkem navštíveno 25 zdravotnických zařízení v nejčastějších destinacích – Hurghada, Marrsa Alam, Sharm el Sheikh, Taba, Dahab, Nuweiba. Na základě výsledků této inspekce vytvořila Europ Assistance ve spolupráci s cestovními kancelářemi a pojišťovnami postupy pro informování klientů, jak postupovat a na koho se v destinaci obrátit v případě zdravotních obtíží.
V destinacích v zahraničí se rozhodně vyplatí dbát pokynů asistenční centrály. V případě jakýchkoliv nejasností či podezření na nedostatečnou péči neváhat s telefonátem na nonstop linku asistenční služby.
Assistance Česká republika byla založena v roce 2001 a je jednou z vedoucích společností na trhu asistenčních služeb pro oblast automobilů a cestovního pojištění. Obsluhuje dnes více než 40 korporátních zákazníků z České a Slovenské republiky ve
čtyřech oblastech asistenčních služeb. V roce 2011 zajistilo 90 pracovníků Europ Assistance Česká republika více než 47 000 asistenčních intervencí. Mezi korporátní zákazníky společnosti patří například: pojišťovny Generali, Česká pojišťovna, UNIQA, Wüstenrot, Cardif pro Vita, Chartis, AEGON, Groupama, Zdravotní pojišťovna Metal-Aliance a OZP nebo automobiloví výrobci a importéři značek Renault, Nissan, Honda, Toyota, Lexus, Citroen, FIAT, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati a další. Europ Assistance je výhradním
poskytovatelem asistenčních služeb pro Českou pojišťovnu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz