name | autoweek.cz

Elektromobily z Číny na veletrhu Automechanika

Elektromobily z Číny na veletrhu Automechanika

13.09.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

AKTUALIZOVÁNO - FOTOGRAFIE - Čínští dodavatelé a výrobci elektromobilů mají na veletrhu Automechanika velké zastoupení. Avatr, BYD, Geely, Hongqi a GAC vystavují své elektromobily v expozici Electric Vehicle Expo @Automechanika hosted by CCPIT-Auto.

Navzdory tomu, že čínský automobilový průmysl v Evropě čelí hrozícím obchodním překážkám, na veletrhu Automechanika 2024 ve Frankfurtu své produkty předvádí 900 čínských dodavatelů a výrobců elektromobilů. Čínské automobilky Avatr, BYD, Geely, Hongqi a GAC ​​International spolu s největším výrobcem akumulátorů CATL vystavují své elektromobily ve speciální expozici Electric Vehicle Expo @Automechanika hosted by CCPIT-Auto.

 

Čínský automobilový sektor masivně investuje do zámořské expanze, přestože Evropa a Severní Amerika staví obchodní bariéry, aby zastavily příliv elektromobilů vyrobených v Číně, o nichž tvrdí, že těží z nespravedlivých dotací. Electric Vehicle Expo iniciovaly Čínská rada pro podporu mezinárodního obchodu a Automotive Sub-Council (CCPIT-Auto) spolu s pořadatelem veletrhu Automechanika Messe Frankfurt s cílem zvýšit povědomí o změně směrem k elektromobilitě jako přidanou výstavu k akci, která se obvykle zaměřuje jen na dodavatele. „Chceme, aby elektromobily vyráběné čínskými výrobci automobilů, které jsou v současnosti do jisté míry neznámé, získaly v tomto odvětví důvěru,“ uvedl na tiskové konferenci při zahájení výstavy ředitel Automechaniky Olaf Musshoffy.

 

Velké množství čínských dodavatelů – téměř dvojnásobný než počet zastoupených německých, ukazuje jejich rostoucí roli v globálním dodavatelském řetězci. Přitom čínští výrobci automobilů stále víc plánují místní výrobu v Evropě i jinde po světě, aby obešli obchodní cla omezující dovoz.

 

Studie PwC varuje, že snižující se dostupnost vlastního kapitálu ztěžuje německým dodavatelům investice do inovativních technologií se zaměřením na nákladovou efektivitu. Podle této studie čínské společnosti – často se státní podporou – víc utrácely za vylepšení akumulátorů a softwaru, čímž získaly podíl na trhu na úkor německých a japonských společností.

 

„Velikost a rozsah veletrhu Automechanika Frankfurt se 4200 společnostmi z více než 170 zemí, přesto ukázaly, že Evropa je stále ústředním místem podpory inovací v tomto sektoru a Frankfurt je stále jeho těžištěm,“ uvedl Frank Schlehuber z evropského sdružení dodavatelů CLEPA.

 

BYD představuje svou elektroflotilu

Společnost BYD je největší světový výrobce elektromobilů a akumulátorů. Na veletrhu Automechanika je zastoupena řadou elektrických vozidel, která demonstrují působivé technologické úspěchy čínské automobilky. Na německý trh už BYD uvedl šest plně elektrických modelů: agilní SUV Atto 3, kompaktní pětidveřový Dolphin (držitel ocenění AutoBest – Best Buy Car Europe 2024), sportovní sedan Seal, prostorné SUV Seal U, luxusní sedan Han a luxusní SUV Tang. BYD je v oblasti elektromobility zastoupena nejen svou širokou produktovou řadou, ale i prémiovou značkou Denza s modelem D9 a poprvé i značkou Baos.

 

BYD  také prezentuje své inovativní technologie. Kromě elektrického Sealu U se německým zákazníkům poprvé ukazuje i plug-in hybridní verze Seal U DM-i s průlomovou inteligentní plug-in hybridní technologii Super DM (Dual Mode). Seal U DM-i je ideální pro zákazníky, kteří denně cestují na dlouhé vzdálenosti, a to i v regionech, kde ještě není dostatečně rozvinutá nabíjecí infrastruktura. Zároveň nabízí řešení mobility šetrné k životnímu prostředí pro všechny, kteří oceňují udržitelnost.

 

Značky Geely Auto Group vystavují elektrifikované produkty pro globální trhy

Geely Auto Group ve Frankfurtu představuje nejnovější elektrifikované produkty tří značek: Zeekr, Lynk & Co a Geely Auto. Evropský debut mají elektrifikované modely Zeekr MIX, Lynk & Co Z10 a Geely EX5. Elektrifikované inovace zahrnovaly i nejnovější deskové akumulátory Zeekr a Geely, integrované elektrické pohony 11 v 1 a hybridní technologii Lynk & Co E-Motive.

 

Victor Yang, senior viceprezident Geely Holding, hlavního akcionáře Geely Auto Group, řekl: „Tři značky, které se účastní Expa ve Frankfurtu, jsou skvělým zastoupením v portfoliu Geely Holding. Každá z nich má svou vlastní odlišnou identitu a postavení, soutěží na různých trzích a v různých segmentech - od masového trhu až po luxusní vozy. Těží z mnoha sdílených technologií, výrobních synergií, globálních dodavatelských řetězců a přístupu ke kapitálu, ale mají svou nezávislost, aby přinesly největší výhody globálním uživatelům. Tímto způsobem systém Geely Holding umožnil značkám Geely Auto Group uspokojit rostoucí poptávku po elektrifikovaných produktech po celém světě a urychlit elektrickou transformaci automobilového průmyslu.“

 

Jedna z nejrychleji rostoucích značek elektrických vozidel Zeekr připravila debut městského MPV na platformě SEA-M Zeekr MIX. Zeekr také předvedl svůj nejvýkonnější model 001 FR a novinku pro EU Zeekr X. Zeekr také předvedl nejnovější inovace jako pokročilou elektrickou architekturu s napětím 800 V, vysocevýkonné elektromotory s karbidem křemíku a nejrychlejší technologii nabíjení na světě.

 

Lynk & Co, jedna z prvních značek Geely Auto Group, která se zaměřuje na evropský trh, uvedla SUV 01 s nejnovější technologií plug-in hybridního pohonu EM-P E-Motive s dlouhým elektrickým dojezdem až 245 km. Evropskou premiéru měl její první čistě elektrický model Lynk & Co Z10.

 

Mainstreamová značka Geely Auto se vrátila do Frankfurtu 20 let od své poslední návštěvy automobilové výstavy v Evropě s evropskými premiérami svých nejnovějších elektrických modelů Geely EX5, E8 a Xingyuan. Zejména EX5, který byl od počátku vyvíjen pro globální trhy s levou i pravou verzí. Špičkové čistě elektrické SUV je nositelem nejpokročilejších technologií elektrických vozidel, jako je deskový akumulátor LFP, integrované inteligentní elektromotory 11 v 1 a technologie CTB cell to body. Umožňuje tak návštěvníkům nahlédnout do jejích současné globální expanzní strategie založené na elektrické transformaci pomocí špičkových, vysoce kvalitních elektrifikovaných produktů.

 

Hongqi uvádí modely EH7 a EHS7

Přední čínská značka luxusních automobilů Hongqi při svém druhém vystoupení ve Frankfurtu představila plně elektrický sedan EH7 a plně elektrické SUV EHS7 kombinující luxus s pokročilými technologiemi. Modely EH7 a EHS7 jsou založeny na platformě Hongqi TianGong Electric Platform, která přináší nejnovější prvky v klíčových technologických oblastech. Mají dynamické řízení podvozku s inteligentními tlumiči a elektrický pohonný systém se špičkovým výkonem 253 kW. Maximální dojezd EH7 je 580 km a EHS7 655 km. Nabití akumulátoru z 10 % na 80 % trvá 25 minut. Systém řízení teploty navíc dokáže inteligentně monitorovat stav akumulátoru, čímž zajišťuje bezpečnost a udržuje jeho optimální výkonnost.

 

Elaris uvádí čínské elektrické speciality

Elaris je německá společnost založená v roce 2020, která se specializuje na marketing čínských elektrických vozidel. Ve Frankfurtu předvedla mikroauto Dyo, založené na vozítku Dorcen E20, a středně velké SUV Beo EV6 (založené na Skyworth EV6).

 

Foto: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera a Petra Welzel