name | autoweek.cz
Elektromobily Renault Z.E. na český trh
29.05.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Renault zahajuje prodej vozidel s elektrickým pohonem na českém trhu. Do prodeje se tak i u nás dostává nejprodávanější elektromobil v Evropě, model Zoe a spolu s ním i čtyřkolka Twizzy a užitkový model Kangoo Z.E.
Renault před 12 roky jako první v Evropě zahájil rozsáhlý program elektromobility Z.E. (Zero Emission). Dnes je jasně dominantní značkou na evropském trhu s elektromobily (v roce 2017 získal 24 % trhu) a model Zoe je už tři roky nejprodávanějším elektromobilem v Evropě.
Bez dotací se elektromobily nekupují
Trh s elektromobily je všude v Evropě zcela závislý na dotacích. Elektromobily se prodávají jen v těch zemích, kde je nastolena dlouhodobě fungující dotační politika s vysokou finanční podporou (běžně 2500 až 5000 eur na vůz). Protože v České republice nic takového není, český trh s elektromobily se nijak nerozvíjí. Proto vedení Renaultu nevidělo smysl elektromobily u nás nabízet, i když v celé Evropě roste tlak na automobilky, aby zvyšovaly prodej elektromobilů.
V současné době je v ČR vypsán limitovaný program podpory elektromobility, ovšem jen pro municipality. Proto se Renault rozhodl vstoupit se svými elektromobily i na český trh. Neočekává zde prodej ve velkém množství, ale z prestižních důvodů chce i u nás jako vedoucí evropský výrobce v tomto segmentu vstupovat do výběrových řízení, například v nabídce vozidel pro českou poštu (ve Francii pošta provozuje už přes 7000 vozidel Renault Z.E. s elektrickým pohonem).
Twizzy, Zoe a Kangoo Z.E.
Renault na český trh přichází se třemi vozidly s elektrickým pohonem - čtyřkolkou Twizzy v osobní a užitkové verzi, nejprodávanějším evropským elektromobilem Zoe a užitkovým Kangoo Z.E. ve třech podobách - základní, prodloužené Maxi Z.E. a Maxi Kombi Z.E. Všechna tři tato vozidla jsme na našich stránkách už představili, ale postupně se ke každému z nich vrátíme podrobnějším popisem verzí, které přicházejí na český trh.
Objednávky na tato vozidla se budou přijímat od 1. června s předpokládanou dodací lhůtou asi čtyři měsíce. Unikátní předností vozidel Renault Z.E. je použití tepelného čerpadla pro větrání a ohřev interiéru, čímž se snižuje spotřeba elektrické energie.
Specializovaná centra Z.E. Expert
Vozidla s elektrickým pohonem mohou nabízet všichni koncesionáři značky a také všichni už mají proškolené prodejce. Postupně se bude budovat síť specializovaných center Z.E. Expert s patřičným vybavením a odborně vyškoleným personálem. V těchto centrech bude možné uskutečňovat i potřebný servis a opravy elektrických obvodů vč. odpojování akumulátorů, zatímco v běžných servisech bude možné dělat jen opravy karoserii a další servis či opravy bez možnosti zásahu do elektroinstalace. V centrech Z.E. Expert budou i nabíjecí stanice Schneider určené pro předvádění a poučení zákazníků. Kromě toho zde budou i dobíjecí stanice pro servis a veřejně přístupné dobíjecí stanice.
Spolu se zahájením prodeje jsou připravena první tři centra Z.E. Expert a do 18 měsíců by se jich mělo přidat dalších 10 až 12 s cílem do dvou let mít tato centra v každém krajském městě.
Speciální služby
Renault pro své elektromobily nabízí i speciální služby. Standardně poskytovaná aplikace My Z.E. Connect umožňuje přístup k údajům o vozu z chytrého telefonu nebo z počítače připojeného k internetu. Na dálku lze zjistit stav nabití, aktuální dojezd vozu, historii dobíjení, nastavení varovných hlášení a doporučení.
Služba My Z.E. Inter@ctive, která je k dispozici pro některé úrovně výbavy, umožňuje komunikaci s vozem a spuštění některých funkcí na dálku prostřednictvím chytrého telefonu nebo počítače připojeného k internetu: přednastavení optimální teploty vozu spuštěním na dálku vyhřívání nebo vychlazení vozu v přednastaveném čase na maximálně 5 minut, nastavení dobíjení volbou času dobíjení s využitím nejvýhodnějších sazeb elektrické energie nebo doby, kdy je k dispozici maximální výkon apod.
Aplikace Z.E. Trip umožňuje řidiči prostřednictvím navigačního systému Renault R-Link najít dostupné veřejné dobíjecí stanice.
Zákazníci budou mít k dispozici bezplatnou asistenci, která jim zajistí odtah k nejbližší vhodné dobíjecí stanici v případě, že se zastaví se zcela vybitým akumulátorem. Na akumulátory se poskytuje záruka na 8 let resp. 160 000 km - pokud v tomto období poklesne kapacita akumulátoru pod 66 %, tak bude nabídnuta výměna zdarma. V ČR se nebude nabízet služba prodeje vozu spojená s pronájmem akumulátoru, používaná v některých zemích.
Bez dotací se elektromobily nekupují
Trh s elektromobily je všude v Evropě zcela závislý na dotacích. Elektromobily se prodávají jen v těch zemích, kde je nastolena dlouhodobě fungující dotační politika s vysokou finanční podporou (běžně 2500 až 5000 eur na vůz). Protože v České republice nic takového není, český trh s elektromobily se nijak nerozvíjí. Proto vedení Renaultu nevidělo smysl elektromobily u nás nabízet, i když v celé Evropě roste tlak na automobilky, aby zvyšovaly prodej elektromobilů.
V současné době je v ČR vypsán limitovaný program podpory elektromobility, ovšem jen pro municipality. Proto se Renault rozhodl vstoupit se svými elektromobily i na český trh. Neočekává zde prodej ve velkém množství, ale z prestižních důvodů chce i u nás jako vedoucí evropský výrobce v tomto segmentu vstupovat do výběrových řízení, například v nabídce vozidel pro českou poštu (ve Francii pošta provozuje už přes 7000 vozidel Renault Z.E. s elektrickým pohonem).
Twizzy, Zoe a Kangoo Z.E.
Renault na český trh přichází se třemi vozidly s elektrickým pohonem - čtyřkolkou Twizzy v osobní a užitkové verzi, nejprodávanějším evropským elektromobilem Zoe a užitkovým Kangoo Z.E. ve třech podobách - základní, prodloužené Maxi Z.E. a Maxi Kombi Z.E. Všechna tři tato vozidla jsme na našich stránkách už představili, ale postupně se ke každému z nich vrátíme podrobnějším popisem verzí, které přicházejí na český trh.
Objednávky na tato vozidla se budou přijímat od 1. června s předpokládanou dodací lhůtou asi čtyři měsíce. Unikátní předností vozidel Renault Z.E. je použití tepelného čerpadla pro větrání a ohřev interiéru, čímž se snižuje spotřeba elektrické energie.
Specializovaná centra Z.E. Expert
Vozidla s elektrickým pohonem mohou nabízet všichni koncesionáři značky a také všichni už mají proškolené prodejce. Postupně se bude budovat síť specializovaných center Z.E. Expert s patřičným vybavením a odborně vyškoleným personálem. V těchto centrech bude možné uskutečňovat i potřebný servis a opravy elektrických obvodů vč. odpojování akumulátorů, zatímco v běžných servisech bude možné dělat jen opravy karoserii a další servis či opravy bez možnosti zásahu do elektroinstalace. V centrech Z.E. Expert budou i nabíjecí stanice Schneider určené pro předvádění a poučení zákazníků. Kromě toho zde budou i dobíjecí stanice pro servis a veřejně přístupné dobíjecí stanice.
Spolu se zahájením prodeje jsou připravena první tři centra Z.E. Expert a do 18 měsíců by se jich mělo přidat dalších 10 až 12 s cílem do dvou let mít tato centra v každém krajském městě.
Speciální služby
Renault pro své elektromobily nabízí i speciální služby. Standardně poskytovaná aplikace My Z.E. Connect umožňuje přístup k údajům o vozu z chytrého telefonu nebo z počítače připojeného k internetu. Na dálku lze zjistit stav nabití, aktuální dojezd vozu, historii dobíjení, nastavení varovných hlášení a doporučení.
Služba My Z.E. Inter@ctive, která je k dispozici pro některé úrovně výbavy, umožňuje komunikaci s vozem a spuštění některých funkcí na dálku prostřednictvím chytrého telefonu nebo počítače připojeného k internetu: přednastavení optimální teploty vozu spuštěním na dálku vyhřívání nebo vychlazení vozu v přednastaveném čase na maximálně 5 minut, nastavení dobíjení volbou času dobíjení s využitím nejvýhodnějších sazeb elektrické energie nebo doby, kdy je k dispozici maximální výkon apod.
Aplikace Z.E. Trip umožňuje řidiči prostřednictvím navigačního systému Renault R-Link najít dostupné veřejné dobíjecí stanice.
Zákazníci budou mít k dispozici bezplatnou asistenci, která jim zajistí odtah k nejbližší vhodné dobíjecí stanici v případě, že se zastaví se zcela vybitým akumulátorem. Na akumulátory se poskytuje záruka na 8 let resp. 160 000 km - pokud v tomto období poklesne kapacita akumulátoru pod 66 %, tak bude nabídnuta výměna zdarma. V ČR se nebude nabízet služba prodeje vozu spojená s pronájmem akumulátoru, používaná v některých zemích.
pořadí/model | 2017 | 2016 | změna |
1. Renault Zoe | 30 586 | 21 301 | +43,6 % |
2. Hyundai Ioniq | 22 037 | 4 005 | +450,2 % |
3. Volkswagen e-Golf | 21 902 | 17 608 | +24,4 % |
4. BMW i3 | 21 034 | 15 021 | +40,0 % |
5. Nissan Leaf | 16 918 | 18 377 | -7,9 % |
6. Tesla Model S | 16 132 | 12 406 | +30,0 % |
7. Tesla Model X | 12 002 | 3 702 | +224,2 % |
8. Kia Soul EV | 5 493 | 4 444 | +23,6 % |
9. Smart ForTwo | 5 062 | 364 | - |
10. Volkswagen e-up | 3 011 | 2 581 | +16,7 % |
BEV v Evropě celkem | 163 591 | 110 291 | +48,3 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz