name | autoweek.cz

Elektrizující Audi e-tron GT

Elektrizující Audi e-tron GT

10.02.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Audi vstupuje do nové éry. S modelem e-tron GT ukazuje, jak by měla vypadat budoucnost mobility s elektrickým pohonem. Čistě elektricky poháněné Gran Turismo bude na jaře 2021 uvedeno na trh ve dvou verzích e-tron GT quattro a RS e-tron GT.
Audi představilo svůj nový vrcholný elektromobil Audi e-tron GT v rámci dynamické prezentace na digitální akci Day of Progress. Toto elektricky poháněné Gran Turismo je určeno zejména pro náročné nadšence automobilů zaměřených na výkon oceňující udržitelnost, design a high-tech. Jsou většinou středního věku a vzdělaní, takže mají vysoký příjem a mohou si dovolit několik vozidel. Mají lásku k detailům, stejně jako maximální přesnosti a nejvyšší kvalitě reprezentované značkou Audi.
 
Stejně jako u současných modelů vyšší třídy od Audi platí i zde: základem zdařilého designu jsou proporce - dlouhý rozvor, široký rozchod, velká kola a plochá silueta. Nový e-tron GT má všechny tyto atributy. Jeho design vytváří výchozí bod pro design připravovaných elektrických modelů značky. Nízké přední světlomety, na přání s laserovým zdrojem, jsou charakteristickým znakem Audi, stejně jako výrazný difuzor na zádi. Kola o rozměrech od 19“ do 21“ zdůrazňují sportovní schopnosti vozu. Na přání Audi dodá kryty vnějších zrcátek a střechu z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny CFRP.
 
Interiér odpovídá interiéru klasickému Gran Turismo: řidič a spolujezdec sedí odděleni od sebe širokou středovou konzolí a zadní sedadla nabízejí dostatek místa i dospělým.
 
Audi e-tron GT sdílí platformu s Porsche Taycan. Sportovní podvozek je vybaven funkcemi jako jsou tříkomorové vzduchové pérování, řízení všech kol nebo a přestavitelná uzávěrka zadního diferenciálu.
 
V e-tron GT quattro dosahuje přední elektromotor 175 kW (238 k) a zadní 320 kW (435 k). Oba mají rezervy pro extrémní jízdní situace, takže součet jejich výkonů převyšuje celkový výkon systému 350 kW (476 k). Díky podpoře systému Launch Control je po dobu 2,5 s k dispozici až 390 kW (530 k). Celkový točivý moment je 630 N.m.
 
U verze RS e-tron GT poskytuje trakční elektromotor na přední nápravě výkon 175 kW (238 k), zatímco elektromotor vzadu má výkon 335 kW (456 k). Celkový výkon je 440 kW (598 k) a celkový točivý moment 830 N.m. V režimu boost se výkon krátce zvýší na 475 kW (646 k).
 
Čistě elektrické Gran Turismo nabízí dynamický výkon v obou verzích: e-tron GT quattro zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 s, ve verzi RS za 3,3 s (oba v režimu boost). Maximální rychlost je omezená na 245 nebo 250 km/h. S akumulátorem s čistou kapacitou 86 kWh mají dojezd až 488 km podle WLTP.